انواع هنگ درام به همراه قیمت. معرفی بهترین هنگ درام

هنگدرام

یکی از جدیدترین سازهایی که توانسته با صدای دلنشین خود، گوش شنوندگان را نوازش داده و آرامشبخش باشد، ساز هنگ درام است. این ساز نه تنها نوای دلنشینی داشته که نواختن آن باعث جلب نگاه همگان به سمت نوازنده می‌شود، بلکه به دلیل سهولت یادگیری آن نسبت به سایر سازها، علاقه مندان بسیاری را به خود جلب کرده است. در این مقاله که به همت وبسایت هنگدرام استور نگارش شده است، قصد داریم تا برندهای ایرانی این ساز را به شما معرفی کرده، مزایای هر یک را به همراه قیمت در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم با مطالعه‌ی این مقاله بتوانیم در انتخاب ساز مناسب شما، کمک نموده باشیم. برندهایی که در این مقاله مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت به ترتیب شامل آرشا، اکو، وندا و نهایتا برند خوشنام و قدیمی کیتا یا همان کیتاپنتام است.

هنگ درام آرشا

برند آرشا که فعالیت خود را از سال 1398 شروع کرده است، امروزه یکی از محبوب‌ترین برندهای هنگدرام است. این ساز به دلیل قیمت عالی و در عین حال کیفیت مناسب، اولین انتخاب برای کسانی است که قصد دارند تا توانایی خود را در یادگیری نواختن هنگدرام، بسنجند. تمامی برندهای موجود در بازار قیمتی حداقل 10 میلیون تومانی داشته، اما قیمت این ساز با کیفیت کمتر از 5 میلیون تومان بوده (مرداد 1401) که باعث شده تا اولین انتخاب برای هنرجویان این رشته باشد. علاوه بر آن، این محصول در مقیاس صنعتی تولید شده و به آن معناست که برای خرید آن نیازی به پرداخت ودیعه و انتظار برای ساخته شدن محصول وجود ندارد. برای خرید هنگ درام آرشا می‌توانید برروی این لینک کلیک نمایید. نمایی از این محصول در تصویر زیر نمایش داده شده است.

این ساز دارای 9 نت بوده و از جنس استیل ضد زنگ است. نکته‌ای که باید به آن دقت نمایید این است که اگرچه جنس آرشا ضد زنگ بوده و می‌توان در نقاط شرجی ایران نیز از آن استفاده کرد، اما استفاده از روغن هنگدرام و خصوصا روغن هنگدرام برند OAK باعث ماندگاری بیشتر ساز و حفظ کیفیت آن در طولانی مدت خواهد شد.

برند اکو

هنگ درام اکو در دسته‌ی هنگدرام‌های نیمه‌حرفه‌ای قرار گرفته که در گام ر مینور یا همان D Kurd عرضه شده است. این ساز دارای 9 نت در قسمت روی ساز بوده و از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده است. ابعاد هنگ درام اکو همانند دیگر هنگدرام‌ها برابر با 58 سانتی‌متر (قطر هنگدرام) در 32 سانتی‌متر (ارتفاع) بوده که وزن تقریبی 3 کیلوگرمی دارد. این برند، مناسب افرادی است که قصد دارند از یک ساز نیمه‌حرفه‌ای با قیمت مناسب بهره ببرند. قیمت هنگ درام اکو حداقل 11 میلیون تومان بوده و همانند آرشا، قابل خرید آنی است. هنگدرام استور عموما طرح‌ها و جشنواره‌های متعددی برای فروش محصولات خود ارائه کرده که می‌توانید این ساز را حتی با قیمت کمتری خریداری نمایید.

برند وندا

هنگ درام وندا از مدل حرفه‌ای بوده و عموما توسط نوازندگان حرفه‌ای یا هنرجویان سطح بالا استفاده می‌شود. این ساز با رنگ آبی تمام پولیش، جذابیت بصری فوق‌العاده را در کنار طنین خوش خود در گام ر مینور ارائه کرده است. متریال استفاده شده برای هنگ درام وندا، نیتراید بوده که باعث بهبود طنین صدا در مقایسه با دو برند قبلی می‌شود. با استفاده از هنگ درام وندا با 9 نت می‌توان بسیاری از موسیقی‌ها را اجرا نمود و از آن لذت برد. قیمت این برند از 18 میلیون شروع شده و همچنین قابلیت خرید آنی و تحویل (در 3 الی 5 روز کاری ) را دارد. برند وندا به دلیل تقاضای بالا، عموما در جشنواره‌ها با تخفیف‌های هیجان انگیزی ارائه می‌شود.

کیتاپنتام

برند کیتاپنتام یکی از قدیمی‌ترین سازندگان هنگ درام در ایران است که به دلیل کیفیت فوق‌العاده و همچنین خوشنامی محصولاتش، بیشترین قیمت را در بازار دارد. این محصول نیز همانند وندا از مدل حرفه‌ای بوده که توسط اساتید و یا هنرجویان سطح بالا استفاده می‌شود. این برند، محصولات خود را در گام‌های F# minor و C# ursa minor و نهایتا گام محبوب D Kurd ارائه کرده است. محبوب‌ترین ساز این برند، هنگ درام کیتا پنتام ۹ نت بوده که مخاطبان بسیاری داشته و محتوای آموزشی بسیار زیادی برای آن در سطح اینستاگرام ارائه شده است. تصویر این ساز در زیر نمایش داده شده است.

هنگ درام کیتا پنتام ۹ نتاین ساز از جنس نیتراید بوده و با 9 نت ساخته شده است. متاسفانه امکان خرید بسیاری از محصولات این مجموعه به صورت آنی وجود نداشته و برای خرید آن، ابتدا باید مبلغی به عنوان ودیعه به سازنده پرداخت شده و سپس مدت زمان 1 الی 2 ماه منتظر ماند تا ساز به سفارش شما ساخته و در اختیارتان قرار گیرد. محصولات کیتاپنتام در گام‌های مختلف و با تعداد نت‌های مختل، از حداقل 17 میلیون تومان به بالا بوده که ساز 10 نت آن، قیمتی معادل 22 میلیون تومان دارد.

چرا هنگ درام در دیجی کالا گران است؟

متاسفانه با تغییر سیاست دیجی کالا، امروزه هر فروشنده‌ای می‌تواند وارد دیجی کالا شده و محصولات خود را از طریق این فروشگاه آنلاین معتبر، عرضه نماید. اما با توجه به سود 6 الی 10 درصدی دیجی کالا از هر فروش، قیمت تمام شده محصولات در این فروشگاه گران‌تر از قیمت اصل کالا است. به همین جهت نیز اگر یک هنگ درام را از وبسایت هنگ درام استور تهیه نمایید، هزینه‌ی کمتری پرداخت خواهید کرد. اما اگر همان ساز را از فروشگاه هنگدرام استور در دیجی کالا تهیه کنید، ناچار باید کارمزد 10 درصدی دیجی‌کالا را نیز پرداخت نمایید که باعث گرانتر شدن خرید شما خواهد شد. بنابراین، توصیه می‌شود که بجای خرید از دیجی کالا، از وبسایت خود فروشنده هر محصول، خرید خود را انجام دهید.

بهترین گام هنگ درام چیست؟

پاسخ مشخصی برای این سوال وجود ندارد، اما باید توجه داشت که در حال حاضر، اکثر محتواهای آموزشی ارائه شده برای یادگیری هنگدرام و همینطور کتاب‌های آموزش چاپ شده، تمرکز خود را بر گام ر مینور یا همان D Kurd قرار داده‌اند. به همین جهت، خرید گام ر مینور این ساز، دسترسی شما را به انبوهی از مطالب آموزشی و حتی نت‌ها و تبلچرهای این ساز باز کرده و می‌‎توانید از نواختن خود لذت ببرید.

چگونه گام هنگ درام را تعویض کنیم؟

در صورتیکه پیش از این از برندهای نیمه حرفه‌ای یا مبتدی استفاده کرده‌اید و یا درصورتیکه قصد دارید تا گام ساز حرفه‌ای خود را تغییر دهید، به جای اینکه مجددا ساز جدیدی خریداری کنید، می‌توانید به وبسایت هنگدرام استور مراجعه کرده و از منوی سایت، طرح تعویض را انتخاب نمایید. در این طرح، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات ساز خود، منتظر پاسخ تیم پشتیبانی بمانید. در این طرح، ساز شما با قیمت روز از شما خریداری شده و تنها با پرداخت مابه التفاوت قیمت ساز با برند دیگر یا گام دیگر، می‌توانید یک هنگ درام نو بدست آورید. برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت hangdrumstore.com مراجعه نمایید. این وبسایت، مرجع اصلی برای خرید هنگدرام، تعویض هنگ درام و همچنین خرید لوازم جانبی این محصول از جمله روغن مخصوص هنگ درام و هندپن، استند ساز و … است.

کسب و کار
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی