7 مزیت اصلی اخذ اقامت آلمان که احتمالاً نمی‌دانید!

اقامت در کشور پیشرفته ای مانند آلمان می تواند یک آرزو باشدشهروندانی که خارج از اتحادیه اروپا هستند مجوز اقامت به این کشور اروپایی را می توانند دریافت کنندنکته قابل توجه این است که اقامت آلمان با شهروندی این کشور کاملا متفاوت استاز مهمترین مزایای اخذ اقامت آلمان این است که با داشتن آن می‌توانید به هر نقطه‌ای از کشورهای حوزه یورو سفر کنید.

البته مزایای اخذ این مجوز تنها محدود به این چند مورد نیستبسیاری از کسانی که قصد مهاجرت دارند، به‌طور کامل با مزایای اخذ اقامت آلمان و انواع مسیرهای دریافت آن آشنا نیستنداز این رو در ادامه این مطلب سعی کردیم تا با بررسی انواع مجوزهای اقامت در آلمان، به مزایایی که شاید کمتر با آن آشنایی دارید بپردازیم.

انواع مسیرهای اخذ اقامت آلمان

برای اخذ اقامت آلمان روش‌های مختلفی وجود دارد که از جهات مختلفی با هم تفاوت دارندیکی از مهمترین تفاوت‌ها بین این مسیرهای مختلف، در شرایط تمدید اقامت استمثلاً اگر با ویزای جستجوی کار آلمان (Jobseeker visa) به این کشور رفته باشید، اقامت شما نهایتاً ماهه است و شما نمی‌توانید این ویزا را تمدید کنیداگر کار پیدا کرده‌اید، اقامتتان را به کاری تغییر می‌دهید و اگر هم نه، باید به کشور مبدا برگردیداز آن طرف هم مثلاً اگر در آلمان درس می‌خوانید و مدت اقامتتان تمام شده، در صورتی می‌توانید اقامت تحصیلی را تمدید کنید که بتوانید اثبات کنید به‌دلایلی تحصیل شما بیشتر از مدت‌زمان تعیین‌شده طول خواهید کشید.

رایج‌ترین مجوزهای اقامت کشور آلمان عبارت است از:

مجوز اقامت تحصیلی (Aufenthaltserlaubnis zum Studium)

این نوع اقامت مختص کسانی است که در یک مدرسه یا دانشگاه در آلمان ثبت نام و تحصیل می‌کنندبرای واجد شرایط بودن در این مجوز اقامت، باید مدرک ثبت نام دانشگاه و منابع مالی خود در زمان زندگی در آلمان را ارائه دهید.

اقامت جستوی کار یا جاب سیکر (Jobseeker)

کسانی که قصد دارند برای یافتن کار در آلمان اقدام کنند، واجد شرایط اخذ اقامت جاب سیکر هستندمدت زمان اجاره اقامت در این روش، 18 ماه استمتقاضیان باید مدارکی مبنی بر جستجوی برای کار و تمکن مالی مورد نیاز برای اقامت در آلمان را ارائه دهند.

اقامت کاری (Arbeitserlaubnis)

کسانی که موفق به دریافت یک پیشنهاد شغلی در آلمان شده‌اند، می‌توانند از این اقامت استفاده کنندمتقاضیان برای اخذ اقامت کاری آلمان باید ویزای کاری معتبر و مدارک اثبات قرارداد شغلی داشته و می‌توانند به مدت تعیین شده در قرارداد، در آلمان بمانندبرای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط اخذ ویزای کاری و این نوع اقامت در آلمان، می‌توانید از موسسات معتبر مهاجرتی مانند موسسه مهاجرتی پارسی کانادا (https://parsicanada.com/کمک بگیرید.

اجازه اقامت پیوستن به خانواده (Familiennachzug)

این نوع اقامت برای افراد خارجی است که یکی از اعضای خانواده آنها در کشور آلمان زندگی می‌کننداخذ این اقامت مشروط به ارائه مدارک مبنی بر ارتباط خانوادگی و همچنین اثبات تمکن مالی لازم برای حمایت از شما توسط شخصی است که در آلمان زندگی می‌کند.

اقامت دائم آلمان

کسانی که به مدت حداقل سال در آلمان زندگی کرده و بتوانند سایر شرایط تعیین شده را رعایت کنند، می‌توانند برای احذ اقامت دائم آلمان اقدا کننداین افراد باید مدارک مبنی بر اشتغال، منابع مالی و همچنین گواهی تسلط به زبان آلمانی را ارائه کنند.

اقامت آلمان با کار آبی اتحادیه اروپا (EU Blue Card)

افراد متخصص واجد شرایط در صورتی که موفق به اخذ جاب آفر از آلمان شده باشند، می‌توانند برای اخذ بلوکارت اقدام کننداعتبار بلو کارت آلمان به شرایط قرارداد بستگی دارد و حداکثر تا سال معتبر استهمچنین پس از 33 ماه می‌توانید درخواست اقامت دائم در این کشور بدهیدپس از پایان اعتبار Blue Card قادر خواهید بود به مدت ماه در این کشور اقامت داشته باشیداگر دارای مدرک زبان آلمانی در سطح B1 هستید، می‌توانید با اثبات آن پس از 21 ماه اقامت دائم این کشور را اخذ کنید و از مزایای این کشور بهره‌مند شوید.

مزایای قابل توجه اخذ اقامت آلمان

اخذ اقامت آلمان مزایای متعددی برای شما دارد که اصلی‌ترین موارد آن عبارت است از:

1. سفر بدون محدودیت در سراسر اتحادیه اروپا

دارندگان اقامت کشور آلمان می‌توانند بدون آزاده به هر یک از کشورهای منطقه EA/EEA سفر کنند.

2. امکان اقدام برای اخذ شهروندی

دارندگان اقامت دائم آلمان می‌توانند حداقل پس از سال زندگی در این کشور، شهروندی دریافت کنند.

3. امکان اشتغال در هر زمینه‌ای

کسانی که اقامت دائم را دارند می‌توانند برای هر کارفرما و در هر شغلی کار کنندهمچنین امکان کار به‌عنوان فریلنسر نیز وجود دارد.

4. حق پیوستن به اعضای خانواده

فردی که در آلمان زندگی کرده و اقامت دائم این کشور را دارد، می‌تواند جهت بردن اعضای خانواده خود به این کشور اقدام کند.

5. امکان اقامت طولانی مدت

علاوه‌بر اقامت دائم که امکان زندگی همیشگی در آلمان را فراهم می‌کند، مدت اقامت در سایر روش‌ها نیز طولانی استبه‌عنوان مثال با داشتن کارت آبی، می‌توانید برای مدت چهار سال بدون محدودیت در آلمان زندگی کنیدبرای اخذ اطلاعات بیشتر در باره بلوکارت آلمان، کلیک کنید.

6. امکان تحصیل و حرفه‌آموزی

افرادی که موفق به اخذ اقامت آلمان شده‌اند، امکان تحصیل یا کارآموزی (برای مثال شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگرا دارند.

7. دریافت بیمه سلامت و تأمین اجتماعی

افراد مقیم دائم آلمان حق داشتن بیمه تامین اجتماعی و بیمه درمانی را دارندتامین اجتماعی شامل بیمه بیکاری، بیمه حوادث، بیمه مراقبت طولانی مدت و … است.

جمع‌بندی

کشور آلمان برنامه‌های متعددی را برای متقاضیان اخذ اقامت در این کشور ارائه می‌دهدشما می‌توانید با استفاده از هر یک از این مسیرهای اخذ اقامت آلمان برای مدت معینی در این کشور زندگی کنیدالبته اگر اقامت دائم ندارید، نگران نباشید زیرا به راحتی می‌توانید برای تمدید انواع اقامت‌های موقت در این کشور درخواست دهیددر این مطلب با بررسی انواع اقامت در کشور آلمان، به مزایای اخذ این مجوز پرداخته و دیدیم که افراد واجد شرایط می‌توانند از چه مزایایی بهره‌مند شوندچنانچه درباره مسیر اخذ اقامت آلمان سوالی دارید، می‌توانید همین حالا به وب سایت موسسه پارسی کانادا مراجعه کرده و با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

همچنین می‌توانید از طریق درگاهای زیر در ارتباط با امور مهاجرت با مشاورین ما در تماس باشید.

پست الکترونیک: info@parsicanada.com

شماره های تماس۹۱۰۰۳۵۵۸ (۰۲۱) – ۹۱۰۰۹۷۰۱ (۰۳۱)

آدرس (دفتر تهران) : شهرک غرب، بلوار دریا،خیابان موج، تقاطع توحید ۳، پلاک

آدرس (دفتر اصفهان) : خیابان آزادی، خیابان سعادت آباد، هولدینگ پارس پندار نهاد

مهاجرت
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی