انواع دهانشویه و ترکیبات آن ها | مواد تشکیل دهنده انواع دهانشو

انـواع دهانشویه و ترکیبات آن ها

دهانشویه و ترکیبات آن ها موضوعی است که در این مطلب به بررسی آن می­پردازیم. انواع دهانشویه­ ها را معرفی کرده و در رابطه با کاربرد هر کدام صحبت می­کنیم. خواهید دانست که حاوی چه ترکیباتی هستند. همچنین در صورتی که نیاز به تهیه این مواد داشته باشید، توضیح خواهیم داد که از کجا و چگونه، محصولات مورد نظرتان را سفارش دهید.

امروزه دهانشویه­ های متنوع و متعددی در بازار وجود دارند. مایعی که با مصرف آن، دهان را شست و شو می­دهند و کمک می­کند که لابه‌لای دندان­ها عاری از هر گونه مواد غذایی اضافی باشد. استفاده از این مایع فواید زیادی دارد تا جایی که امروزه برای درمان برخی از بیماری­ها نیز، مورد استفاده قرار می­گیرد. دهانشویه و ترکیبات آن ها موجب شده است که امروزه با تنوع زیادی در بازار فروش آن­ها مواجه شویم.

انواع دهانشویه و ترکیبات آن ها

دهانشویه ­ها ­را می­توان به دو دسته بهداشتی و درمانی تقسیم ­بندی نمود. دهانشویه ­های درمانی نیز خود به چند دسته مختلف تقسیم­ بندی می­شوند.

1-دهانشویه بهداشتی

  • از این محلول پس از مصرف غذایی، جهت پاکسازی دهان استفاده می­شود. درست است که مسواک زدن بسیار مناسب است، اما به هر حال نمی­تواند به درستی لابه‌لای دندان­ها را تمیز کند. به همین دلیل دهانشویه­های بهداشتی مورد استفاده قرار می­گیرند. از مهم­ترین کاربرد این نوع از دهانشویه، می­توان به کاهش موقت باکتری­های دهان و رفع بوی بد دهان اشاره کرد.

2-دهانشویه درمانی

  • این نوع از دهانشویه­ها علاوه بر کاربردهای بهداشتی، حاوی مادة فعالی هستند که از دندان­ها در برابر آسیب­ها و بیماری­ها محافظت می­کنند. این نوع از محلول­ها نیز به انواع مختلفی تقسیم‌ بندی می­شوند:

3-دهانشویه فلوراید

  • حاوی سدیم فلوراید است. از پوسیدگی دندان­ها جلوگیری کرده و به تقویت مینای دندان­ها کمک می­کند.

4-دهانشویه ضدعفونی کننده

  • حاوی کلرهگزیدین گلوکنات است. این محلول از رشد باکتری­ها در دهان جلوگیری می­کند. برای افرادی که دارای عفونت دهان و لثه هستند مناسب است.

5-دهانشویه بدون الکل و کاملاً طبیعی

  • بدون فلوراید بوده و می­توان گفت که این دهانشویه و ترکیبات آن تنها همان نمک و آب است. این ترکیب نقش بسیار مؤثری در بهبودی سریع دندان­ها و دهان دارد.

 آشنایی با ترکیبات انواع دهانشویه ها

در معرفی انواع دهانشویه­ها تا حدودی به ترکیبات آن­ها نیز اشاره کردیم. اگر بخواهیم کلی­تر و جامع­تر در مورد ترکیبات هانشویه­ها و ویژگی آن­ها صحبت کنیم، می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فلوراید: تقویت مینای دندان و جلوگیری از پوسیدگی آن ها
  • ستیل پیریدینیوم کلراید: از بین بردن باکتری­ها و بوی بد دهان
  • کلرهگزیدین: کاهش باکتری و التهاب لثه
  • عصاره­ها یا روغن­های فرار: ضد باکتری و ضد قارچ
  • پروکسید کاربامید: سفید کردن دندان­ها

نقش کلرهگزیدین در دهانشویه چیست؟

مهم­ترین مشخصه این ماده مربوط به درمان التهاب لثه است. امروزه از این ماده جهت کاهش تورم، قرمزی و خونریزی لثه استفاده می­شود. این ماده به صورت مایع مورد استفاده قرار می­گیرد.این ماده دارای بار مثبت است. از آن جایی که سطح سلول میکروبی دارای بار منفی است، در زمان استفاده با بار منفی سطح واکنش می­دهد. در نهایت باعث از بین بردن یکپارچگی غشای سلولی خواهد شد. این ماده به درون سلول نفوذ کرده و منجر به نشست اجزای درون سلول خواهد شد. در نهایت سلول از بین می­رود.جالب است بدانید که بار منفی باکتری­های گرم مثبت به قدری زیاد است که در اثر برخورد با این ماده، حساسیت شدیدی از خود نشان می­دهند و در نهایت از بین می­روند.جهت استعلام قیمت کلرهگزیدین میتوانید با پیشگامان شیمی در ارتباط باشید.

آدرس صفحه خرید کلرهگزیدین  : https://irchem.ir/buy-chlorhexidine

بنزوئیک اسید یکی از مؤلفه های ترکیبات در دهانشویه ها است

بنزوئیک اسید در دسته اسیدهای آلی قرار دارد. این ماده در شرایط معمول به شکل یک جامد کریستالی موجود است. از دیگر مشخصات این ماده، می­توان به فرمول شیمیایی آن یعنی C6H5COOH و همچنین بی­رنگ بودن آن در حالت جامد اشاره کرد. این ماده تشکیل شده از یک گروه کربوکسیل متصل شده به یک حلقه بنزن است.از این ترکیب در تولید محصولات بهداشتی از جمله دهانشویه ­ها استفاده می­شود. هدف از افزودن این ماده، جلوگیری از رشد باکتری­ها در دهان است.

جهت خرید اسید بنزوئیک و یادگیری فرمول شیمیایی بنزوئیک اسید میتوانید به آدرس : https://irchem.ir/buy-benzoic-acid مراجعه کنید

خرید بنزوئیک اسید از پیشگامان شیمی

بوریک اسیدها خاصیت ضدعفونی کننده دارند

بوریک اسید با نام­های ارتو بوریک اسید و هیدروژن بورات نیز شناخته می­شود و در دسته اسیدهای ضعیف معدنی قرار دارد. این ترکیب به صورت کانی و به شکل جامدی زرد رنگ یا سفید رنگ در طبیعت یافت می­شود. در حال حاضر، این ترکیب به شکل پودری سفید رنگ یا بلورهای بی­رنگ به فروش می­رسد.یکی از مهم­ترین خواص آن خاصیت ضدعفونی کنندگی است. به همین دلیل در دهانشویه ­ها نیز مورد استفاده قرار می­گیرد. بر اساس بررسی­ های انجام شده در طول این سال­ها، گفته می­شود که این ماده می­تواند سلول­های سرطانی را نابود کند.

جهت خرید اسید بوریک مورد نیاز خود میتوانید به وبسایت پیشگامان شیمی مراجعه کنید : https://irchem.ir/buy-boric-acid

منتول

یکی از پرکاربردترین و بی­ضررترین داروهای گیاهی، منتول نام دارد. این ماده الکلی ده کربنی است که منبع تولید آن، نعناع است. معمولاً به عنوان چاشنی و مادة معطر از آن استفاده می­شود. معروف شدن این ماده، به دلیل خاصیت درمانی و در عین حال، خنک‌کنندگی آن است.در حال حاضر از این ماده در مصارف گوناگونی استفاده می­شود. در دهانشویه­ها نیز، به سبب کاهش درد و خنک‌کنندگی از آن استفاده می­کنند. علاوه بر این موارد، دلیل دیگر استفاده از آن در دهانشویه­ها، از بین بردن بوی بد دهان است. زمانی که با داخل گونه و لثه برخورد می­کند، ضمن تسکین درد، باعث خنکی می­شود.

جهت خرید و قیمت منتول کریستال میتوانید به وبسایت پیشگامان شیمی مراجعه کنید : https://irchem.ir/buy-menthol-crystal/

اکنون که دهانشویه ها و ترکیبات آن ها را می شناسید، زمان آن است که بگوییم چگونه نسبت به تهیه این مواد اولیه اقدام کنید

در صورتی که قصد خرید مواد اولیه دهانشویه را دارید، لازم است در گام اول به خوبی تحقیق کنید و سپس نسبت به خرید اقدام نمایید. منظور این است که مواد اولیه به خصوص مواد شیمیایی حساسیت بسیار بالایی دارند و از این جهت نمی­توان بدون تحقیق به دنبال خرید آن­ها رفت.در طول مطالب پیشین، خواندید که دهانشویه ها و ترکیبات آن­ ها انواع مختلفی دارند. در نتیجه لازم است در ابتدا نیاز خود را بدانید و در ادامه نسبت به خرید ترکیبات مورد نیاز اقدام کنید.

اگر می­خواهید با خیالی آسوده خرید کنید و محصولاتی باکیفیت را در اختیار داشته باشید، شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی انتخاب مناسبی خواهد بود. دلایل زیادی دارد که در طول این سال­ها، افراد بسیار زیادی این مجموعه را برای خرید انتخاب می­کنند. از مهم­ترین آن­ها می­توان به تخصص و تجربة بالای کارکنان، قیمت مناسب محصولات و حمل و نقل ایمن آن­ها تا زمان رسیدن به دست شما اشاره کرد.

همان طور که گفتیم تهیه مواد اولیه به خصوص مواد شیمیایی نیاز به دقت بالایی دارد. نباید در این مورد ریسک کنید و بدون بررسی و دریافت اطلاعات لازم، خرید نمایید. در شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی، کارشناسان آماده­اند با شما تماس گرفته و تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد مواد اولیه را در اختیارتان قرار دهند.

کلام آخر درباره انواع دهان شو ها

انواع دهانشویه ها و ترکیبات آن ها را معرفی کردیم. دانستید که هر کدام از این ترکیبات به چه دلیل در دهانشویه­ها استفاده می­شوند. اکنون اگر قصد تهیه هر کدام از این ترکیبات را داشته باشید، می­توانید از طریق قدیمی­ترین و بزرگترین مجموعه­های فروش مواد اولیه در ایران اقدام کنید. علاوه بر مواد اولیه دارویی و آرایشی بهداشتی، امکان خرید انواع مواد اولیه غذایی، صنعتی و انواع اسانس­ها نیز وجود دارد.شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی سال­هاست که با شرکت­های تولیدکننده بسیار زیادی از جمله شرکت­های آرایشی بهداشتی، صنعتی و غذایی همکاری می­کند. این مجموعة خوش نام هم اکنون نیز آماده عرضه بهترین و باکیفیت مواد اولیه مورد نیاز شما است.

جهت خرید سایر مواد شیمیایی مورد نیاز خود میتوانید به وبسایت https://irchem.ir مراجعه کنید

همچنین از طریق شماره های ۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲  – ۰۲۱۵۴۰۳۲۳۱۷ با ما تماس بگیرید

سلامت
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی