شرکتهای مورد تایید آتش نشانی برای اجرای پوشش ضد حریق

شرکت های بزرگی در حال فعالیت در حوزه پوشش ضد حریق هستند. از جمله آذر ایستا، ایران پروف و ابرگان سازه که به نوعی با پوشش ضد حریق سازه شما را ضد حریق خواهند کرد. اما فایرپروف ها (عایق های ضد حریق) انواع مختلفی دارند و با توجه به نوع پوشش، ضوابط آتش نشانی و نوع ساخت توسط شرکت های مختلف اجرا می شوند، اما به طور کلی شرکت های پوشش ضد حریق دو نوع هستند.

شرکتهای داخل وندور سازمان آتش نشانی

این شرکت ها تولید کننده هستند یعنی تمام مواد و مواد معدنی لازم برای ساخت پوشش نسوز را خودشان تولید می کنند و مورد تایید سازمان آتش نشانی نیز هستند. و در برخی از آنها علاوه بر تولید متریال، آن را به صحنه اجرا نیز می آورند.برخی از افراد فکر می کنند که وقتی در لیست تامین کنندگان سازمان آتش نشانی قرار می گیرند، می توانند به طور دائم در آن لیست به کار خود ادامه دهند.

اما اینطور نیست، سازمان آتش نشانی و سازمان تحقیقات آزمایشات مختلفی را روی مواد تولید شده توسط این شرکت ها انجام می دهند. هر سال و در صورت موفقیت در این آزمون ها، ممکن است جایگاه خود را در لیست فروشندگان سازمان آتش نشانی حفظ کنند، در غیر این صورت از لیست حذف خواهند شد تا طبق استانداردها مجدداً در لیست قرار گیرند.

شرکتهای خارج از وندور سازمان آتش نشانی

این شرکت ها به خودی خود تولید کننده نیستند، اما شرکت هایی را نمایندگی می کنند که به عنوان تامین کنندگان آتش نشانی فهرست شده اند. اما بسته به نوع پوشش، قوانین مختلفی برای اعمال آن در شرکت ها در نظر گرفته می شود.

تاریخچه عایق های صوتی و حرارتی

تاریخچه عایق های صوتی و حرارتی بیش از عایق های نسوز است، در گذشته عایق های ضد حریق فقط در ساختمان های مختلف با کاربری های مختلف اما بسیار بالا استفاده می شد و یا در پالایشگاه ها، بیمارستان ها و یا بسته ها برای جانمایی مکان ها (منازل چرخ ها) استفاده می شد، اما امروزه در ساختمان های مسکونی با بیش از شش واحد مسکونی و اکثر ساختمان های اداری و تجاری از این عایق های ضد حریق طبق دستورالعمل سازمان آتش نشانی و سازمان تحقیقات استفاده می شود.

پوشش‌های ضد حریق(عایق ضد حریق) از چه موادی ساخته میشوند؟

در ادامه خیلی کوتاه به بررسی هر یک از پوشش های می پردازیم، در نظر داشته باشید که ماهیت اصلی کار جلوگیری از نفوذ گرما به سطوح اصلی سازه می باشد. اما بسته به متراژ ساختمان، نوع ساخت و یا تمایل شما ممکن است انتخاب شما متفاوت باشد.

آذر-ایستا-بنا

پوشش های ضد حریق با مصالح بنایی

در اجرای این پوشش های نسوز ابتدا باید وسط المان فلزی را با میلگرد 8 و طبق دستورالعمل زیر ربتس زد تا ربیت ها کاملا با سطح فلز درگیر شده و توسط میلگرد نگه داشته شوند. سپس ماسه، سیمان و آب با میکسرهای شاتکریت مخلوط شده و بر روی سطوح عناصر فلزی پاشیده می شوند. این نوع پوشش مزیت های زیادی از جمله این که، این ماده نسبت به سایر پوشش های نسوز ارزان تر، اجرای این نوع پوشش نسبت به سایر پوشش ها راحت تر و لکه گیری پس از تخریب این پوشش آسان تر است زیرا مواد آن به راحتی در دسترس است، را دارد.

پوشش های ضد حریق با مصالح معدنی

مصالح معدنی ترکیبی از کانی های معدنی مثل ورمیکولیت‌ها، پرلیت‌ها، دولومیت ها،الیاف گچ یا سیمان و غیره می باشد. هنگام اجرای این پوشش ها ابتدا باید سطوح عناصر فلزی کاملا شسته شود و پس از آن سطوح فلزی در معرض سوراخ کننده و توری مرغ قرار می گیرند. نوع زیرسازی با توجه به نوع ماده مورد تایید هر شرکت نسوز متفاوت است. وزن مخصوص این پوشش سبک تر از پوشش با مصالح بنایی است بنا بر این سازه سنگین نمی شود. ظاهر کار تمیزتر می شود چون ضخامت این پوشش کم تر است. در پروژه های بزرگ تر احتیاجی به محاسبه و برآورد اضافه وزن بر سازه نیست.

امروزه پوشش ضد حریق یا عایق ضد حریق جزو واجبات هر سازه ای است و باید اجرایی شود. سعی کنید بهترین شرکت را برای سپردن سازه خود انتخاب کنید. این موضوع را از جنبه های مختلف بررسی کنید و بعد تصمیم بگیرید. به امید روزی که هیچ گونه آتش سوزی، زلزله و اتفاق ناگواری در هیچ نقطه‌ای رخ ندهد.

کسب و کار
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی