5 راه برای زندگی طولانی تر و بهتر

این واقعیت که بسیاری از ما بیشتر عمر می کنیم فوق العاده است. با این حال، با افزایش سن، پتانسیل بیشتری برای شرایط مرتبط با افزایش سن به وجود می آید – آرتریت، شکستگی لگن، از دست دادن حافظه، و غیره. درک این نکته مهم است که این شرایط بخشی طبیعی از پیری نیستند. با افزایش سن، احتمال ایجاد آنها بیشتر است، اما نباید به عنوان بخشی اجتناب ناپذیر از پیری در نظر گرفته شوند. بهترین روانپزشک های تهران در وبسایت معتبر سالم زیبا معرفی شده اند.

خبر خوب این است که ما کنترل خوبی بر سرعت و، شاید مهمتر از آن، میزان سن داریم. همه به سن خود نمی رسند. برخی از افراد 60 ساله 40 ساله و برخی از افراد 40 ساله 60 ساله به نظر می رسند. چرا اینطور است؟

  1. استرس را کنترل کنید.

چیزهای بسیار کمی زودتر از استرس ما را پیر می کنند، به خصوص استرس مزمن. آیا تا به حال توجه کرده اید که روسای جمهور در دوران ریاست جمهوری چقدر زود پیر می شوند؟ همه ما در زندگی خود استرس داریم و در دوزهای کم حتی می تواند مفید باشد. اما زمانی که استرس بخشی از رفت و آمدهای روزمره ما باشد، شروع به تاثیرگذاری می کند. در حالی که ما هرگز استرس را از بین نخواهیم برد، کارهایی وجود دارد که می توانیم برای کاهش آن انجام دهیم – برخی از آنها در زیر آمده است. بهترین جراح پلاستیک در تهران را مشاهده فرمایید.

  1. فشار خون خود را مدیریت کنید.

فشار خون بالا یک مشکل بسیار رایج در جامعه ما است. فشار خون بالا می تواند آسیب واقعی به بدن شما وارد کند و شما را در معرض خطر سکته مغزی و بیماری های عروقی قرار دهد. به خون و گردش آن در بدنتان مانند لوله کشی خانه فکر کنید. اگر فشار آب بیش از حد بالا برود، می تواند لوله را ترکاند – معادل یک سکته مغزی در بدن شما. اگر همیشه بالا بماند، ساییدگی و پارگی ناخواسته روی لوله‌ها ایجاد می‌کند و عمر آن‌ها را کوتاه می‌کند – معادل آترواسکلروز (سخت شدن شریان‌ها) در بدن شما.

خبر خوب این است که فشار خون بالا در صورت تشخیص و مدیریت صحیح قابل کنترل است. مهم است که فشار خون خود را به طور منظم چک کنید و آن را به خوبی کنترل کنید. رژیم غذایی، ورزش و رژیم غذایی سالم و کم نمک همگی می توانند کمک کننده باشند.

images_1658563873.png

  1. سیگار نکشید.

این تقریباً بی‌معنی است. تقریباً همه ما می دانیم که سیگار باعث بیماری قلبی و ریوی قابل توجهی می شود. اما آیا می دانستید که پیری به خصوص پوست را نیز تسریع می کند؟

شکی نیست که عمر شما و احتمالاً زندگی اطرافیانتان را که در دود دست دوم تنفس می کنند کوتاه می کند. اگر سیگار می کشید و در ترک آن ناموفق بودید، خودتان را کتک نزنید. ترک سیگار یکی از سخت ترین کارهاست. پس تسلیم نشو اکثر افرادی که موفق بوده اند به چندین تلاش نیاز داشته اند. مارک تواین یک بار گفت: “ترک سیگار یکی از ساده ترین کارهایی است که می توان انجام داد… و باید بدانم که هزاران بار این کار را انجام داده ام.”

  1. بخوابید.

باشه بیدار شو این واقعا مهم است. خواب ممکن است یکی از نادیده گرفته ترین جنبه های سلامتی باشد. چرا به خواب نیاز داریم؟ خواب از بسیاری جهات یک راز علمی باقی مانده است. آنچه اخیراً کشف شده است تأثیر عمیق آن بر سلامت کلی است. حتی جالب‌تر اهمیت آن برای حفظ حافظه سالم است – چیزی که بسیاری از ما با افزایش سن نگران آن هستیم. اکنون مشخص شده است که خواب به جاسازی چیزهایی که در طول روز یاد می گیریم در مغز ما کمک می کند.

پس چقدر به خواب نیاز داریم؟ حداقل هفت تا هشت ساعت در هر شب. این یک چالش برای بسیاری از ما است، اما همیشه باید هدف ما باشد. خواب فقط برای حافظه مهم نیست. داشتن سبک زندگی بدون خواب کافی می تواند باعث افزایش فشار خون، افسردگی و در نهایت کوتاه شدن عمر شود.

یک نکته خوب برای داشتن خواب بهتر این است که کافئین را در اواخر بعد از ظهر و شب قطع کنید. کافئین تا ساعت‌های زیادی پس از مصرف در بدن ما باقی می‌ماند. بنابراین آخرین فنجان قهوه را بعد از شام حذف کنید یا به قهوه بدون کافئین بروید.

  1. تغذیه خوب را حفظ کنید.

بسیاری از ما می دانیم که کدام غذاها برای ما خوب و کدام بد هستند. بهترین توصیه در مورد تغذیه این است که با خوردن غذاهایی که دوست ندارید فقط برای کاهش وزن یا سالم ماندن خود را بدبخت نکنید. غذا یکی از لذت های اساسی زندگی است. بنابراین غذاهایی را که دوست دارید بخورید اما در مورد وعده های غذایی هوشمندانه عمل کنید. مهمتر از همه، رژیم غذایی متنوعی داشته باشید که شامل مقدار زیادی سبزیجات و میوه باشد.

بیشتر ما بارها و بارها یک غذای مشابه می خوریم. صادق باشید، وقتی به خرید مواد غذایی می روید، آیا در هر بار بازدید، همان چیزها را در سبد خرید خود قرار می دهید؟ ماجراجو باشید. هر از چند گاهی چیز جدیدی را امتحان کنید. رژیم غذایی متنوع یک رژیم غذایی سالم است.

سبک زندگی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی