پرفروش‌ترین انیمیشن‌های پیکسار را بشناسید

همه آن‌هایی که دنیای سینما را دنبال می‌کنند، استودیوی پیکسار را می‌شناسند. یک استودیوی انیمیشن‌سازی آمریکایی که بیشتر از هر چیز دیگری به لوگوی جذابی که دارد، مشهور است؛ یک چراغ مطالعه که روی حرف دوم عبارت انگلیسی پیکسار فرود می‌آید. استودیوی پیکسار یکی از پیشتازان دنیای انیمیشن لقب می‌گیرد که همیشه کیفیت را به کمیت ترجیح داده و شاید همین هم باعث شده با وجود عناوین اندکی که خلق کرده حالا یکی از محبوب‌ترین استودیوهای انیمیشن‌سازی باشد.

استودیوی پیکسار تا امروز ۲۳ انیمیشن سینمایی را اکران کرده است. پروژه آن‌ها با اکران انیمیشن «داستان اسباب بازی‌ها» در سال ۱۹۹۵ آغاز شده و تا امروز ادامه دارد؛ جایی که انیمیشن جدید پیکسار با نام «لوکا» مدتی پیش در دسترس تماشاگران قرار گرفت. پیکسار در طول همه این سال‌ها بیشتر از ۱۴ میلیارد دلار از اکران انیمیشن‌های خود درآمد داشته تا میانگین آماری باورنکردنی ۶۲۰ میلیون دلار برای هر فیلم را ثبت کند.

انیمیشن‌های پیکسار نه تنها در جلوه‌های تصویری خلاق و پویا هستند بلکه داستان‌های احساسی و جذابی دارند که نه تنها کودکان را سرگرم می‌کند بلکه برای بزرگسالان هم جذاب و خیره‌کننده‌اند. در ادامه می‌توانید با پرفروش‌ترین انیمیشن‌های استودیوی انیمیشن‌سازی پیکسار آشنا شوید.

Ratatouille | موش سرآشپز

پرفروش‌ترین انیمیشن‌های پیکسار را بشناسید

نمره منتقدان: ۹۶ از ۱۰۰

فروش در باکس‌آفیس جهانی: ۶۲۵.۵ میلیون دلار

شاهکاری از استودیوی پیکسار که می‌تواند یکی از متفاوت‌ترین ساخته‌های این استودیو هم باشد. اگر «موش سرآشپز» توسط استودیوی دیگری ساخته می‌شد احتمالا هرگز مورد توجه قرار نمی‌گرفت اما این قدرت باورنکردنی استودیوی پیکسار است که به موفقیت تاریخی این انیمیشن کمک شایانی کرده است. ترکیب موفق آشپزی، شهر پاریس و رویاپردازی به زیباترین شکل ممکن در «موش سرآشپز» به تصویر کشیده می‌شود تا هشتمین انیمیشن سینمایی پیکسار به یک موفقیت ارزشمند تبدیل شود.

خلاصه داستان: رمی موشی است که در خیابان پاریس‌های زندگی می‌کند. او امیدوار است روزی به یک آشپز بزرگ تبدیل شود. اما خانواده رمی با این هدف عجیب او مشکل دارند. با این حال رمی دوست ندارد رویاهایش را فدای انتقاد دیگران کند و به هر شکلی که شده تلاش می‌کند تا این مسیر دشوار را تا انتها طی کند.

The Incredibles | شگفت‌انگیزان

پرفروش‌ترین انیمیشن‌های پیکسار را بشناسید

نمره منتقدان: ۹۷ از ۱۰۰

فروش در باکس‌آفیس جهانی: ۶۳۱.۴ میلیون دلار

قرن بیست و یکم بدون هیچ شک تردیدی متعلق به پیکسار است. اگر والت دیزنی در سال‌های ابتدایی قرن بیستم به توسعه مفهومی به‌نام انیمیشن کمک کرد، پیکسار این فناوری جذاب را وارد دنیای سه‌بعدی کرد تا روح تازه‌ای به آن دمیده باشد. «شگفت‌انگیزان» یکی از نخستین عناوین سینمایی استودیوی پیکسار بود که به‌شدت مورد توجه منتقدان و تماشاگران قرار گرفت. در شرایطی که بیشتر انیمیشن‌های هر سال آثاری دوبعدی و تکراری بودند، ظهور «شگفت‌انگیزان» پویانمایی را برای همیشه عوض کرد.

پیکسار با انیمیشن «شگفت‌انگیزان» که آن روزها نخستین انیمیشن انسان‌محور استودیو بود به دو جایزه اسکار دست پیدا کرد. این انیمیشن یکی از بهترین انیمیشن‌های استودیوی پیکسار است که هنوز هم هواداران بسیاری دارد.

خلاصه داستان: خانواده آقای پار زیر سایه زندگی تقریبا معمولی‌شان از قدرت‌های ابرقهرمانی‌ خود یاری می‌گیرند. با این حال آن‌چه باعث شده آن‌ها زندگی خاصی داشته باشند، استفاده از همین قدرت‌های ویژه در زندگی روزمره است. زندگی اما همیشه ملایم دنبال نمی‌شود. ربات‌هایی ظهور کرده‌اند که می‌توانند دنیا را برای همیشه تحت تاثیر قرار دهند و هیچکس به اندازه خانواده پار نمی‌تواند در برابر آن‌ها ایستادگی کند.

Up | بالا

پرفروش‌ترین انیمیشن‌های پیکسار را بشناسید

نمره منتقدان: ۹۸ از ۱۰۰

فروش در باکس‌آفیس جهانی: ۷۳۱.۴ میلیون دلار

ساخت انیمیشن «بالا» برای پیکسار پنج سال زمان نیاز داشت اما آن‌ها نه تنها جایزه بهترین انیمیشن اسکار را تصاحب کردند بلکه نامزد جایزه بهترین فیلم سینمایی اسکار هم شدند. ساخت این انیمیشن برای پیکسارهزینه ۱۷۵ میلیون دلاری به همراه داشت ولی استودیوی خیلی زود همه این سرمایه هنگفت را از گیشه‌های سینما به دست آورد. به اعتقاد بسیاری از منتقدان «بالا» یکی از خیره‌کننده‌ترین و متفاوت‌ترین آثار استودیوی پیکسار است که به شدت مورد توجه تماشاگران هم قرار گرفت. بنابراین تبدیل‌شدن آن به یکی از پرفروش‌ترین عناوین پیکسار چندان هم عجیب نیست.

خلاصه داستان: رویای پیر مرد ۷۸ ساله بادکنک فروش یعنی کارل فردریکسِن به تحقق می‌پیوندد. او هزاران بادکنک را به خانه خودش وصل می‌کند و عازم «آبشار بهشت» در آمریکای جنوبی می‌شود. پسر بچه‌ای خوش‌بین به نام راسل هم به‌طور اتفاقی با فردریکسِن همسفر می‌شود. در این سفر پر ماجرا یک سگ به نام هاپو و یک پرنده کمیاب به نام توک دراز با آن‌ها همراه می‌شوند. اما این سفر بدون حاشیه هم نیست چراکه فردریکسن در آمریکای جنوبی قهرمان دوران کودکی خود یعنی چارلز مانتس را ملاقات می‌کند و مشکلات و ماجراهای زیادی برای او به وجود می‌آید.

Monsters University | دانشگاه هیولاها

پرفروش‌ترین انیمیشن‌های پیکسار را بشناسید

نمره منتقدان: ۸۰ از ۱۰۰

فروش در باکس‌آفیس جهانی: ۷۴۳.۴ میلیون دلار

حالا نوبت به پیش‌درآمد انیمیشن «کارخانه هیولاها» یعنی «دانشگاه هیولاها» می‌شود. عنوانی خارق‌العاده و محبوب که پس از سال‌ها برنامه‌ریزی به سالن‌های سینما راه پیدا کرده بود و فروش بسیار خوبی را تجربه کرد. استودیوی پیکسار با اکران این انیمیشن در سال ۲۰۱۳ درآمد قابل توجهی کسب کرد. البته ساخت «دانشگاه هیولاها» برای پیکسار ۲۰۰ میلیون دلار هم هزینه به همراه داشت. با این حال فرایند طولانی ساخت این انیمیشن که حدود سه سال به طول انجامید به معنای واقعی کلمه ارزشش را داشت. داستان «دانشگاه هیولاها» سال‌ها پیش از داستان «کارخانه هیولاها» روایت می‌شود.

خلاصه داستان: هیولای جوانی به نام مایکل وازوسکی آرزو دارد که بعدها به یک ترساننده تبدیل شود؛ هیولایی که شبانه وارد دنیای انسانها شود و بچه‌ها را می‌ترساند تا با جیغشان انرژی تأمین شود. وقتی او بزرگ می‌شود به دیدن کارخانه هیولاها یعنی پرسودترین و شناخته شده‌ترین کمپانی ترساندن شهر هیولاها می‌رود. رویای مایک با او همراه می‌ماند و ۱۱ سال بعد او شاگرد اول رشته ترساندن سال اول در دانشگاه هیولاها می‌شود. او با هیولایی بزرگ، آبی و پشمالو بنام جیمز سالیوان آشنا شده که هیچ شباهتی با او ندارد. در حالی که مایک به شدت درس می‌خواند، سالی هیولایی تنبل است که با اتکا به تونایی‌های طبیعیش در ترساندن موفق می‌شود.

در این زمینه بخوانید:

بهترین انیمیشن‌های دهه ۲۰۱۰ میلادی که باید تماشا کنید

بهترین فیلم‌های اکشن دهه ۲۰۱۰ میلادی که باید تماشا کنید

بهترین فیلم‌های ترسناک دهه ۲۰۱۰ میلادی که باید تماشا کنید

Coco | کوکو

پرفروش‌ترین انیمیشن‌های پیکسار را بشناسید

نمره منتقدان: ۹۷ از ۱۰۰

فروش در باکس‌آفیس جهانی: ۷۹۸.۲ میلیون دلار

پس از اکران «ماشین‌ها ۳» که یک شکست تجاری برای پیکسار بود، نوبت به یکی از متفاوت‌ترین آثار پیکسار می‌رسد؛ انیمیشن «کوکو». این انیمیشن که برای نخستین بار دنیای پیکسار را به آمریکای لاتین می‌برد یک روایت متفاوت و پیکساری از مفاهیمی مانند خانواده و عشق بود. در میان همه ساخته‌های استودیوی محبوب پیکسار، انیمیشن «کوکو» یکی از عناوین بسیار متفاوت این مجموعه است که اگرچه برای کودکان هم هیجان بسیاری دارد اما شاید مخاطبان اصلی آن بزرگسالان باشند.

انیمیشن «کوکو» با خلاقیت‌های همیشگی پیکسار همراه شده تا نگاه ویژه و سرگرم‌کننده‌ای به فرهنگ مکزیک و آمریکای مرکزی داشته باشد. بنابراین فیلم‌نامه تلاش می‌کند تا روایتی آموزنده، جذاب و خیره‌کننده از روابط خانوادگی و باورهای سنتی را نمایش دهد.

خلاصه داستان: پسرک ۱۲ ساله‌ای به نام میگل علاقه بسیار زیادی به هنر موسیقی دارد اما خانواده‌اش آن را نسل به نسل ممنوع کرده‌اند و هیچکس در خاندان او حق آموختن موسیقی را ندارد. با این حال میگل آرزو دارد مانند هنرمند و الگوی همیشگی‌اش یعنی ارنستو دلا کروز به یک نوازنده حرفه‌ای تبدیل شود.

Inside Out | درون بیرون

پرفروش‌ترین انیمیشن‌های پیکسار را بشناسید

نمره منتقدان: ۹۸ از ۱۰۰

فروش در باکس‌آفیس جهانی: ۸۵۵ میلیون دلار

بدون شک انیمیشن «درون بیرون» یکی از  احساس‌برانگیزترین انیمیشن‌های تاریخ سینما است که با طرح تصویری دقیق از مفاهیم روانشناسی تنها برای کودکان مناسب نیست. رابطه‌ اساسی میان احساس و منطق به زیباترین شکل ممکن در انیمیشن «درون بیرون» به نمایش درآمده و خلاقیت‌های استودیوی پیکسار به تماشایی‌شدن هر چه بیشتر این انیمیشن کمک کرده است. آن‌چه «درون بیرون» ارائه داد، یک تعریف دقیق از بسیاری از دستاوردهای علم روانشناسی بود که نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان هم جذاب و آموزنده به نظر می‌رسد.

«درون بیرون» به عنوان تاثیرگذارترین انیمیشن پیکسار و یکی از بهترین انیمیشن‌های تاریخ سینما، جایزه بهترین انیمیشن اسکار را برای چندمین بار به پیکسار اختصاص داد.

خلاصه داستان: در ذهن یک دختربچه‌ یازده ساله به نام رایلی، احساساتی مانند غم، ترس، خشم و شادی زندگی می‌کنند. آن‌ها وظیفه دارند تا احساسات رایلی را در شرایط مختلف کنترل کنند و آن را نمایش دهند. در این میان خانواده رایلی باید شهر و محل زندگی خود را تغییر دهند و این مهاجرت برای رایلی به معنای دست و پنجه‌ نرم‌کردن با مشکلات جدید است. مشکلاتی که می‌تواند احساسات او را تحت تاثیر قرار دهد.

Finding Nemo | درجستجوی نمو

پرفروش‌ترین انیمیشن‌های پیکسار را بشناسید

نمره منتقدان: ۹۹ از ۱۰۰

فروش در باکس‌آفیس جهانی: ۹۳۶ میلیون دلار

با ورود به قرن ۲۱، پیکسار از انیمیشن «کارخانه هیولا» رونمایی کرد و پس از آن نوبت به «در جستجوی نمو» رسید؛ دو انیمیشنی که پیکسار برای ساخت آن‌ها حدود پنج سال کار کرد و در نهایت دو جایزه اسکار بهترین انیمیشن را برای هر دوی آن‌ها تصاحب کرد. این دو انیمیشن در کنار مجموعه «داستان اسباب بازی‌ها» به عنوان به‌یادماندنی‌ترین آثار پیکسار شناخته می‌شوند. اگرچه نوزده سال از اکران این انیمیشن می‌گذرد اما «درجستجوی نمو» موفق شده جایگاه دومین انیمیشن پرفروش استودیوی پیکسار با احتساب نرخ تورم را حفظ کند. فارغ از داستان‌گویی منحصربه‌فرد و شخصیت‌های دوست‌داشتنی، «درجستجوی نمو» از نگاه فنی هم انیمیشن محترمی شمارده می‌شود.

این انیمیشن برای نخستین بار موفق شد تصویری دقیق و مستند از دنیای زیر آب ارائه دهد. تصویری شبیه به آن‌چه واقعا در زیر آب‌های اقیانوس در جریان است در انیمیشن‌های دوبعدی در دسترس نبود و به نظر نمی‌رسید انیمیشنی سه‌بعدی به همین زودی‌ها به آن دست پیدا کند. اما «درجستجوی نمو» در سال ۲۰۰۳ به این دستاورد بزرگ دست پیدا کرد.

خلاصه داستان: مارلین یک دلقک ماهی است که فرزندی به‌نام نمو دارد. مارلین که به‌شدت مراقب نمو است، دوست ندارد فرزندش را هم مانند همسرش در میان هجوم کوسه‌های وحشی آب‌های اقیانوس از دست دهد. اما این نگرانی بیش از حد در نهایت به یک تراژدی عظیم تبدیل می‌شود.

Finding Dory | در جستجوی دوری

پرفروش‌ترین انیمیشن‌های پیکسار را بشناسید

نمره منتقدان: ۹۴ از ۱۰۰

فروش در باکس‌آفیس جهانی: یک میلیارد و ۲۵ میلیون دلار

پس از آن‌که انیمیشن «دایناسور خوب» به عنوان جدیدترین اثر پیکسار در سال ۲۰۱۶ آن‌قدری که باید در برآورده‌کردن انتظارات موفق نبود، برگ برنده اصلی پیکسار از راه رسید. اگرچه «دایناسور خوب» به نخستین ساخته پیکسار تبدیل شد که آمار فروش آن با ضرر به پایان رسید و نخستین شکست تجاری پیکسار بود اما «در جستجوی دوری» یک موفقیت مالی خیره‌کننده بود. در شرایطی که به نظر می‌رسید پیکسار از فلسفه شخصی‌اش فاصله گرفته، دنباله انیمیشن «در جستجوی نمو» با نام «در جستجوی دوری» اکران شد. به اعتقاد منتقدان این انیمیشن تاثیرگرفته‌ترین انیمیشن پیکسار از عناوین دیزنی بود اما موفق شد به رکورد باورنکردنی سومین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۶ دست پیدا کند.

این انیمیشن به عنوان دنباله یکی از انیمیشن‌های قدیمی پیکسار در شرایطی به یک موفقیت تاریخی دست پیدا کرد که بسیاری از منتقدان تصور می‌کردند «در جستجوی دوری» چندان در گیشه موفق ظاهر نمی‌شود.

خلاصه داستان: یک سال پس از پیدا کردن نمو و در سواحل کالیفرنیا، دوری به یاد می‌آورد که خانواده‌ای دارد. خانواده دوری آنسوی دریا زندگی می‌کنند. اما دوری می‌خواهد آن را ملاقات کند. بنابراین با کمک دوستانش به دنبال خانواده‌اش می‌گردد. اما چندان موفق نیست چراکه به یک موسسه تحقیقات دریایی می‌رسد و از دوستانش جدا می‌افتد. با این حال نمو و پدرش سعی در نجات او دارند.

Toy Story 3 | داستان اسباب بازی ۳

پرفروش‌ترین انیمیشن‌های پیکسار را بشناسید

نمره منتقدان: ۹۸ از ۱۰۰

فروش در باکس‌آفیس جهانی: یک میلیارد و ۶۸ میلیون دلار

پیکسار در شرایطی در دهه ۲۰۱۰ میلادی هفت دنباله برای انیمیشن‌هایش ساخت که آن‌ها در دهه ۲۰۰۰ میلادی تنها یک دنباله اکران کرده بودند. با این حال به نظر می‌رسد استودیوی آمریکایی توانایی ساخت دنباله‌های سینمایی را به بهترین شکل ممکن به دست آورده است. چراکه سه انیمیشن پرفروش استودیوی پیکسار دنباله انیمیشن‌هایی هستند که سال‌ها پیش اکران شده‌اند. فروش «داستان اسباب بازی‌ ۳» در مقایسه با فیلم دوم دقیقا دو برابر افرایش پیدا کرد.

خلاصه داستان: اندی دِیویس، ۱۷ ساله، کمتر از سه روز تا رفتن به دانشگاه فاصله دارد. اسباب بازی‌هایش اما درباره آینده نامعلومشان نگران هستند. اندی، وودی را انتخاب می‌کند تا با خود به کالج ببرد ولی دوستانش یعنی بقیه اسباب بازی‌ها به‌طور ناخواسته سر از مهدکودکی درمی‌آورند که توسط گروهی اسباب بازی تبهکار اداره می‌شود.

Toy Story 4 | داستان اسباب بازی ۴

پرفروش‌ترین انیمیشن‌های پیکسار را بشناسید

نمره منتقدان: ۹۷ از ۱۰۰

فروش در باکس‌آفیس جهانی: یک میلیارد و ۷۳ میلیون دلار

پایان یکی از خاطره‌انگیزترین انیمیشن‌های تاریخ سینما، به اندازه آغاز آن شیرین و دوست‌داشتنی بود. انیمیشن «داستان اسباب بازی‌ها ۴» نه تنها این مجموعه را به طولانی‌ترین فرانچایز سینمایی پیکسار تبدیل کرد بلکه پایانی هم بر داستان تقریبا ۲۴ ساله آن بود و جایزه بهترین انیمیشن اسکار را کسب کرد. شاید جالب باشد بدانید قسمت چهارم «داستان اسباب بازی‌ها» در حقیقت محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین عنوان این مجموعه است و در جایگاه دومین انیمیشن پرفروش پیکسار هم قرار می‌گیرد.

خلاصه داستان: ماجراجویی‌های وودی و دوستانش که در تعامل با کودکان هزاران ماجراجویی کوچک و بزرگ را تجربه کرده‌اند، حالا به پایان رسیده و آن‌ها آماده زندگی جدیدی می‌شوند. اما وودی از همه مصمم‌تر به نظر می رسد؛ او می‌خواهد زندگی‌اش را برای همیشه تغییر دهد.

Incredibles 2 | شگفت‌انگیزان ۲

پرفروش‌ترین انیمیشن‌های پیکسار را بشناسید

نمره منتقدان: ۸۰ از ۱۰۰

فروش در باکس‌آفیس جهانی: یک میلیارد و ۲۴۲ میلیون دلار

انیمیشن «شگفت‌انگیزان ۲» که در سال ۲۰۱۸ اکران شد پرفروش‌ترین انیمیشن میان همه آثار تاریخ استودیوی پیکسار است. با توجه به شیوع ویروس کرونا که تا مدت‌ها مانع فعالیت عادی سینماها خواهد شد، به نظر می‌رسد این انیمیشن تا مدت‌ها پرفروش‌ترین انیمیشن استودیوی پیکسار باقی می‌ماند. پیکسار در شرایطی این انیمیشن را با ۱۴ سال فاصله پس از اکران قسمت نخست به سالن‌های سینما تقدیم کرد که بسیاری تصور می‌کردند فروش خیره‌کننده این انیمیشن می‌تواند باورنکردنی باشد.

خلاصه داستان: فعالیت ابرقهرمانان به خاطر خسارت‌هایی که آن‌ها به شهر وارد کرده‌اند به حالت تعلیق درآمده و این باعث می‌شود تا خانواده پار با چالش‌هایی مواجه شوند. اعضای شگفت‌انگیزان می‌خواهند دوباره به اوج بازگردند.

سبک زندگی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی