جذب بیمار خارجی چرا و به چه شکل؟ +۷ راهکار برای جذب بیمار

توریسم سلامت چیست و چرا مهم است؟ 7+ راهکار تضمینی برای جذب توریسم درمانی ، جذب بیمار خارجی خیالی خام یا ایده کامل عملی! ، از ( 0 تا 100) جذب بیمار خارجی

جذب بیمار به مراکز درمانی از جمله بزرگ‌ترین چالش‌هایی است که پزشکان، دندانپزشکان و افرادی که خدمات پزشکی ارائه می‌دهند با آن مواجه هستنددر این بین جذب بیماران خارجی که به منظور درمان به کشور ما مراجعه می‌کنند یکی از شیوه‌های نوین با هدف توریسم درمانی و افزایش گردشگری سلامت است که موجب جذب بالای گردشگر به داخل کشور شده و رونق اقتصادی را نیز به همراه دارد.

توریسم سلامت ( گردشگری سلامت) چیست؟

توریسم سلامت یا گردشگری پزشکی و درمانی به معنای سفر کردن به کشور‌های دیگر به منظور دریافت خدمات پزشکی استیکی از دلایل این کار هزینه و قیمت مقرون به صرفه آن است و دیگری کیفیت بالاتر ارائه خدمات کشور مقصد که موجب می‌شود افراد به آنجا سفر کنند.

گردشگری پزشکی در ایران

ایران یکی از کشور‌های خاورمیانه است که به عنوان قطب پزشکی شناخته می‌شودطبق آمار دریافتی از وزارت بهداشت، ۸۰ بیمارستان و ۱۴ مرکز جراحی دارای مجوز جذب بیمار خارجی برای ارائه خدمات پزشکی مختلف هستند.

علت اینکه گردشگران پزشکی، کشور عزیزمان ایران را به عنوان مقصدی برای درمان پزشکی خود انتخاب می‌کند این است که هزینه‌ی درمان در ایران

بسیار پایین‌تر از کشورهای دیگر است.

بیشترین مراجعه توریسم‌های سلامت به ایران انجام جراحی‌های زیبایی استعلاوه بر این جراحی چشم، دندانپزشکی، جراحی قلب باز، پیوند اعضا و… از دیگر خدمات پزشکی است که گردشگران به خاطر آن‌ها به ایران سفر می‌کنند.

راهکار‌های جذب بیمار خارجی

با توجه به اینکه در ایران از شیوه‌های درمانی نوین و سنتی در کنار یکدیگر استفاده می‌شود موجب افزایش توریسم سلامت به کشورمان شده استدر این قسمت راهکار‌های مفیدی که مراکز درمانی و کلینیک‌ها می‌توانند برای جذب بیمار خارجی استفاده کنند، ارائه می‌شود:

۱استفاده از ابزار تبلیغاتی صحیح

به کار بردن شیوه تبلیغاتی مناسب مهم‌ترین گام در نشان دادن خدمات و فعالیت‌های پزشکی به بیماران استاستفاده از شبکه‌های اجتماعی گوناگون که امروزه به عنوان ابزار صحیح توسعه کسب‌وکار و تجارت شناخته می‌شود، امری مهم در جذب توریسم درمانی استفضا‌هایی مانند یوتیوب، فیس‌بوک، اینستاگرام و… که می‌توانند بعد وسیعی از فعالیت‌های پزشکی را در معرض دید افراد قرار دهند.

جذب بیمار خارجی

۲ایجاد تولید محتوای مناسب

یک بیمار خارجی برای کسب اطلاعات کافی از خدمات درمانی کشور مقصد، علاوه بر دنبال کردن صفحات مجازی به دنبال نمونه کار‌ها و محتوا‌های تولید شده از جانب شما استبهتر است علاوه بر تولید محتوای فارسی از محتوا‌هایی به زبان‌های انگلیسی و عربی نیز در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنیددادن آگاهی در مورد ویژگی‌ها و خدمات مرکز درمانی از جمله مواردی است که در تولید محتوا باید بیان شود.

علاوه بر این استفاده از بلاگر‌ها یا اینفلوئنسر‌ها که توانسته‌اند در کشور‌های مختلف مخاطبین خاص خود را داشته باشند، در صفحات مجازی تأثیر زیادی در جذب بیماران خارجی خواهد داشتنتایج به دست آمده از جذب توسط این افراد باور نکردنی و چشم‌گیر بوده است.

۳ارائه تبلیغات و اطلاع‌رسانی در مورد جذب بیمار خارجی

برای جذب بیماران خارجی نیاز است تا فعالیت خود را در رسانه‌های اجتماعی مختلف به صورت آنلاین و آفلاین گسترش دهیدبهترین و مؤثرترین راه استفاده از سایت‌های هدف است که با کمک تبلیغات پزشکی کلیکی بتوانید خدمات خود را به دید بیماران خارجی خود برسانید.

گوگل یکی از بهترین راهکارها برای جذب بیمار جدید است! چطور؟ در واقع شما می‌توانید با نوشتن مقالات آموزشی روی کلمات مرتبط، مخاطبان را جذب کنید.

البته اینکه مقالات وب سایت‌تان در گوگل به نتایج اول جستجو برسند، به این برمی‌گردد که چقدر سایت‌تان از نظر سئو (SEO) قوی باشد.

۴شناسایی نیاز مخاطب

مرکز درمانی و کلینیک پزشکی که آگاهی کامل از نیاز مخاطب و مراجعه‌کننده خود داشته باشد می‌تواند عملکرد موفقی در این عرصه داشته باشدشناسایی نیاز بیمار و اینکه می‌خواهد چه خدماتی را از کشور مقصد دریافت کند از اصول جذب بیمار خارجی به حساب می‌آید.

۵به کار انداختن حس کنجکاوی بیمار با ارائه آگهی مناسب

پس از کسب اطلاعات کافی در مورد نوع نیاز بیمار و مراجعه‌کننده خارجی، به کار بردن ابزار‌های تبلیغاتی هدفمند که بتواند خدمات کلینیک را به بهترین نحو ممکن معرفی کند، بهترین شیوه برای جذب بیمار به شمار می‌روداستفاده از سایت‌های جذاب پزشکی با رعایت استاندارد‌های سئو و بالا آمدن گرید سایت در موتور‌های جستجوگری موجب می‌شود تا به عنوان بهترین مرکز در جذب بیماران خارجی شناخته شود.

۶ایجاد ارتباط با آژانس‌های گردشگری

جذب بیمار

بیماران خارجی و افرادی که به عنوان توریست وارد یک کشور می‌شوند، اطلاعات کافی در مورد مراکز درمانی مقصد ندارندیکی از راهکار‌های مناسب برای جذب بیماران خارجی، انعقاد قرارداد با آژانس‌های گردشگری موفق در شهر فعالیت مرکز درمانی استاستفاده از بنر‌های تبلیغاتی و کاتالوگ‌های معرفی خدمات در محل اسکان این بیماران می‌تواند نقش مؤثری در جذب بیماران خارجی داشته باشد.

۷ارائه خدمات ویژه مانند تخفیف

یکی از شیوه‌ها مؤثر به جهت ترغیب مراجعه بیماران، اللخصوص برای جذب بیمار دندانپزشکی به مراکز درمانی و کلینیک‌ها موثر است، ارائه تخفیفات ویژه و مؤثر به آن‌ها می باشدتخفیف همیشه برای افراد مختلف دارای جذابیت بوده.  به همین علت یکی از راهکار‌های جذب توریسم سلامت و رونق گردشگری پزشکی در ایران استفاده از تخفیف‌های برنامه‌ریزی شده است.

چرا باید به فکر جذب بیمار خارجی باشیم؟

مراکز درمانی و کلینیک‌های متعددی در سطح کشور به خصوص شهر‌های زیارتی و سیاحتی وجود دارند که به منظور جذب بیماران خارجی از شیوه‌هاهای مختلف استفاده می‌کننددر حالت کلی با توجه به ارزش پول ملی ما در بازار‌های جهانی مخصوصاً ارز و دلار و از طرفی وجود متخصصین حرفه‌ای و با تجربه در حوزه‌های مختلف پزشکی و دندانپزشکی در کشورمان، تعداد گردشگران زیادی با هدف درمان بیماری خود به ایران سفر می‌کنند.

انجام این کار ضمن ایجاد اشتغال موجب افزایش قدرت کشور در جذب توریسم سلامت شده و هم چنین جذب منابع مالی را برای کشور مقصد به همراه خواهد داشت.

کلام آخر

ایجاد بستر مناسب و فرهنگ‌سازی برای جذب بیماران خارجی و هم چنین فراهم کردن امکانات رفاهی مناسب موجب افزایش رونق توریسم سلامت و گردشگری پزشکی در کشور خواهد شد. بیماران خارجی با هدف بهبود سلامت خود و درمان با کیفیت بالاتر و هزینه‌های کمتر به کشور دیگر سفر می‌کنند. در این میان مراکز درمانی کشور مقصد با استفاده از راهکار‌های مناسب می‌توانند خدمات پزشکی خود را معرفی کنند.

آژانس برندینگ و بازاریابی Clinic Developer یکی از قدرتمندترین مراکز ارائه تبلیغات در مورد مطب‌ها و کلینیک‌ها است که با ارائه تولید محتوا‌های حرفه‌ای در جهت معرفی مراکز درمانی با هدف جذب بیماران خارجی فعالیت می‌کند.

منبع: clinicdeveloper.com 

magazine.medicaltourism.com

سلامت
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی