نحوه انتخاب پستانک شیشه شیر برای سیسمونی

تعداد آیتم های لیست سیسمونی زیاد است و شما باید برای هر کدام وقت بگذارید تا انتخاب مناسبی داشته باشید برای همین هست که شاید یکی از وقت گیرترین و البته جذاب ترین خریدهای هر بانویی زمان انتظار برای بدنیا آمدن فرزندش و خرید سیسمونی هست . در اینجا با کلی وسایل رنگارنگ مواجه هستیم که در ابتدا باید ببینیم کدام ها را لازم داریم و سپس برای هر یک با توجه به خواسته هایمان و پولی که در اختیار داریم مناسبترین مدل را برگزینیم .

در این مطلب منظور از پستانک بخش نوک شیشه شیر را برخی مادران بدین نام صدا می زنند در حالیکه اسم اصلی اش سرشیشه است و بهتر است با این نام شناسایی شود تا با خود پستانک که کالای مجزایی است اشتباه گرفته نشود .

کار خوبی که شرکت های تولید کننده برای هر کالایی در خرید سیسمونی انجام داده اند و انتخاب را راحت کرده اند نوشتن بازه سنی روی محصول هست یعنی مثلا” شما وقتی برای تهیه پستانک می روید میبینید که روی جعبه یک عدد 0-6 یا 6-18 نوشته که یعنی برای سن بین بد تولد تا شش ماهگی یا شش تا هجده پس کودک در هر بازه سنی که باشد مشخص است بین کدام محدوده قرار میگیرد . البته این توصیه های سنی یک چیز میانگین هست و قرار نیست برای همه کودکان درست باشد چون نژادها در جغرافیاهای مختلفی هستند تغذیه و ژنتیک متفاوتی دارند که به طبع آن سرعت رشد وزن گیری کمی با هم متفاوت هست پس نیازهایشان هم قدری متفاوت می شود مثلا” ممکن است شرکت سازنده شیشه شیر توصیه کند حجم 260 میلی را از یکماهگی به بعد استفاده کنید اما فرزند شما در این سن هم این میزان شیر را نیاز نداشته باشد هم سرشیشه اش برای او خروجی بیشینه ای داشته باشد که در گلویش بپرد پس توجه به جدول تولیدکننده در درجه اول است اما بعد حین استفاده مادر خود باید راحتی بچه را در حین استفاده از آن کالا چه پستانک باشد یا هر محصول دیگری مدنظر قرار دهد و در صورت نیاز سایز کالا را تغییر دهد اولویت راحت بودن حین استفاده است . اگر میخواهید خرید سیسمونی خوبی داشته باشید یک توصیه خوب این است که شما برای انتخاب هایتان باید برای هر محصول چند بعد را در نظر بگیرید یکی راهنمای استفاده سازنده یکی مشاوره های مغازه دار فروشنده سیسمونی یا پشتیبان سایت های آنلاین دیگری توصیه های تخصصی پزشک شما که برای برخی محصولات نظیر پمپ شیر دوش یا خود شیشه شیر می تواند راهگشا باشد و در آخر تجربه های مادرانی که پیش از شما از آن کالاها استفاده کرده اند و حالا تجربه کاربری خود را بخصوص در فضای اینترنت در اختیار دیگر خانواده های قرار داده اند البته برخی از فروشندگان نیز اطلاعات کاملی ندارند و گاها راهنمایی های اشتباهی نیز دارند پس این مورد را هم مدنظر قرار دهید و توصیه های آنها را قطعی ندانید . این چهار جنبه برای خرید هر محصولی اگر بکار گرفته شود شما می توانید بهترین انتخابها را داشته باشید و یک لیست سیسمونی شیک و کاربردی برای فرزندتان تدارک ببینید .

سر شیشه یا همان پستانک شیشه در برندهای مختلف دارای سایز یا شماره های مختلفی ست یعنی برحسب میزان خروجی شیر از کم به زیاد شماره گذاری می شود و هر سایز برای سن بخصوصی توصیه می شود بالطبع هر چه شماره پایین تر یعنی برای سن کمتری هست و خروجی کمتر دارد تقریبا در مجموع حدود 5 یا 6 سایز حتی بیشتر می شود که شما از بدو تولد کمترین را انتخاب کرده برای شیشه شیر نوزاد و هر چه به مرور بزرگتر می شود و نیاز به حجم بیشتر و خروجی بالاتری از سرشیشه پیدا می کند یک شماره یک شماره بالاتر می روید به همین منوال تا پایان دوران شیردهی که آخرین شماره با بیشترین خروجی شیر را مصرف می کنید . جدا از انتخاب صحیح سایز به مسائل جانبی هم توجه کنید همچون شستشوی دقیق و کافی برای همیشه تمیز بودن کالاهای مهم تغذیه ای یا استریل کردن وسایل مورد نیاز که چندین مورد مثل پستانک یا قطعات شیر دوش را شامل می شود . ضمنا” برای استفاده از هر کالایی که برای خرید سیسمونی در نظر گرفته اید دفترچه اش را خوب مطالعه کنید تا بهترین شکل استفاده را داشته باشید یکی از نکات خیلی مهم زمان عمرمفید استفاده است که خیلی از اوقات رعایت نمی شود و ممکن است طبعاتی داشته باشد . البته یک نکته خیلی مهم دیگر نیز زمان تولید انقضا هست که اکثر مارک های معروف روی جعبه قید میکنند . در خصوص تاریخ انقضاء هم نکته این است که برای مثال در خصوص شیشه شیر یک مدتی از زمان تولید بمدت چند سال برای پایان زمان مجاز استفاده عنوان می شود این در حالتی هست که هنوز شروع به استفاده نکرده اید ولی وقتی شروع به استفاده می شود این مدت خیلی کوتاه تر است و در دفترچه به شما گفته می شود که سرشیشه چند ماه بعد باید عوض شود و بدنه دیگر اجزا چه مدت بعد . پس اینطور نیست که از شروع استفاده تا پایان همان مدت عنوان شده برای انقضاء شما مجاز به استفاده باشید آن برای حالت نو بودن محصول هست وقتی کالایی مثل پستانک شروع به استفاده می شود به سرعت استهلاک استفاده پیدا می کند و خیلی زود طبق دستور شرکت سازنده باید با مدل جدید جایگزین شود بخصوص اگر در حین استفاده دچار آسیب نیز نظیر پارگی بشود که باید فورا” تعویض شود . این مثالی که زدیم از این جهت بود که دیده شده برخی از پدر و مادران کالایی که برای خرید سیسمونی فرزند قبلی خود داشته اند را نگه داشته و میخواهند برای بچه بعدی که چند سال بعد بدنیا می آید استفاده کنند . درست است که هزینه های اقتصادی بالا هست و همه نیاز به صرفه جویی و مدیریت هزینه ها را داریم اما در وسایل بهداشتی مثل شیشه شیر نوزاد این کار ممکن نیست و باید جایگزینی صورت پذیرد . اما در وسایل سیسمونی که بهداشتی نیستند شاید بتوانید این مدیریت ها را داشته باشید وسایلی همچون کالسکه ، صندلی ماشین ، اسباب بازی ، تخت و کمد ، دماسنج و خیلی موارد دیگر اگر تاریخ استفاده و انقضای مشخصی برایشان اشاره نشده و کالا سالم و قابل کاربرد است میتوانید مجدد بهره بگیرید ولی وسایل مصرفی  نیاز به خرید دوباره دارند . این هم نکته مهمی بود که نیاز به یادآوری داشت تا همیشه سالم ترین و بهترین وسایل در اختیار کوچولوی عزیزتان قرار دهید .

ویژه متاهلین‌(بهداشت و خانواده)
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی