خبر خوش برای بازنشستگان / آماده واریزی جدید باشید / مبلغ واریزی چقدر؟

24 دیدگاه

به گزارش ساناپرس؛ رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت مکف است مرّ قانون را در ارتباط با افزایش حقوق بازشستگان تامین اجتماعی عمل کند و تا اوایل مرداد فرصت دولت به اتمام می رسد و با توجه به اینکه بازنشستگان به شدت نیازمند این مابه التفاوت هستند، زودتر باید بحث افزایش حقوق این قشر تعیین تکلیف شود.

در روز های پایانی سال، تصمیمات و جلسات زیادی برای افزایش حقوق بازنشستگان توسط دولت انجام شده بود.اما تمام این جلسات بی نتیجه ماند و تاکنون افزایش حقوق بازنشستگان کارگری مشخص نشده است. حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است. حقوق بازنشستگان برای سال 1401، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. در ادامه به آخرین جزییات از افزایش حقوق بازنشستگان می پردازیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت مکف است مرّ قانون را در ارتباط با افزایش حقوق بازشستگان تامین اجتماعی عمل کند و تا اوایل مرداد فرصت دولت به اتمام می رسد و با توجه به اینکه بازنشستگان به شدت نیازمند این مابه التفاوت هستند، زودتر باید بحث افزایش حقوق این قشر تعیین تکلیف شود.

دکترمحمدرضا پورابراهیمی درباره موضوع افزایش حقوق بازنشستگان بیمه تامین اجتماعی اظهار کرد: براساس روال قانونی، همه ساله با تصویب هیئت امنای صندوق و تائید وزیر، مصوبه افزایش حقوق به دولت ابلاغ شده و دولت تائید می‌کرد و این مبنای پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در کشور بود.

او افزود: امسال این موضوع با تاخیر، هیئت امنا در تاریخ سوم خرداد تصویب کرد که درمصوبه آمده بود برای حداقل بگیران با یک فرمول (۵۷ درصد) و برای سایر با ۳۸ درصد افزایش حقوق محاسبه شود و این مصوبه به دولت ارسال و ۱۵ خرداد دولت تصویب کرد که برای حداقل بگیران، مصوبه هیئت امنا و برای سایر حداکثر ۱۰ درصد افزایش حقوق اتفاق بیفتد.

پورابراهیمی تصریح کرد: وقتی مصوبه دولت نهایی شد اعتراض کردیم که اساسا دولت نمی‌تواند خود را جایگزین سازمان تامین اجتماعی بکند و ماده ۹۶ قانون در این باره گفته تصویب مربوط به صندوق تامین اجتماعی و هیئت امنا است و دولت آن را تائید می‌کند و اساسا جایگزینی دولت با سازمان در تصویب حقوق بازنشستگان خلاف صریح قانون است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما نامه زدیم و درخواست کردیم موضوع در هیئت تطبیق مطرح شود و در خلال این مباحث، چند جلسه با بازشستگان در کمیسیون اقتصادی برگزار و جمع بندی را در جلسه هیئت تطبیق که ۲۸ خردادماه تشکیل شد، اعلام کردیم و هیئت، بعد از بررسی کارشناسی به این جمع بندی رسید که مصوبه دولت مغایر قانون است و نمی‌تواند اجرایی شود.

وی افزود: براساس ضوابط و مقررات این مغایرت به دولت باید ابلاغ می‌شد و دولت براساس بازه زمانی که ۱۰ روز است، فرصت داشت پاسخ داده و موضوع مغایرت را رفع کند.

پورابراهیمی گفت: طبق گزارشی که داریم، لایجه دولت در ارتباط با مغایرت مصوبه ۱۵ خردادماه در پرداخت حقوق سایر، موضوع کمک‌های جبرانی حقوق و دستمزد بوده یعنی عدد و رقمی پیشنهاد کردند که برای بازنشستگان تامین اجتماعی جبران بشود، اما آنچه که در قالب مصوبه هیئت امنا ۳۸ درصد را مشخص کرده، وجود ندارد لذا مجددا این موضوع در هیئت تطبیق رد شده و برای دومین بار مغایرت با قانون ۲۰ تیرماه به هیئت دولت ارسال شده است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت مکف است مرّ قانون را در ارتباط با این موضوع عمل کند و تا اوایل مرداد فرصت دولت به اتمام می‌رسد و با توجه به اینکه بازنشستگان به شدت نیازمند این مابه التفاوت هستند، زودتر باید بحث افزایش حقوق این قشر تعیین تکلیف شود و امیدواریم دولت هر چه سریع‌تر این مسئله را براساس مصوبه هیئت امنای صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی تائید کند.

وی افزود: با توجه به اینکه تامین اجتماعی اساسا سازمان دولتی نیست و منابع و مصارفش متعلق به خود سازمان است و ارتباطی به بودجه و کسری بودجه دولت ندارد، امیدواریم دولت مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان را با نظر موافق طبق سنوات گذشته تائید و نهایی کند و ابلاغ آن قانونی و اجرایی شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: در صورتی که وزارت کار یا سازمان تامین اجتماعی اقدام به این کار نکند براساس ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی به عنوان ترک فعل نسبت به آن اقدامات قانونی انجام می‌شود و پیگیری‌های قانونی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: مطالبات سازمان در سال‌های اخیر عمدتا تسویه نشده و در حال انباشته شدن است و با نرخ تورم که در سال‌های اخیر به وجود آمده حتی اگر دولت سود سپرده هم بدهد، شاید معادل یک دوم از ارزش آن مطالبات باقی نماند و این خسران برای تامین اجتماعی است.

او افزود: باید زودتر طلب سازمان تامین اجتماعی تسویه شود و اگر تبدیل به دارایی، ملک و زمین بشود و امکاناتی که دولت بابت بدهی بدهد ارزش آن برای بازنشسته‌ها باقی می‌ماند. اکنون با نرخ سود سپرده بانکی اگر بخواهد تسویه کند به دلیل اینکه نرخ تورم بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد مازاد بر سود سپره بانکی است، بازنشستگان ضرر می‌کنند.

رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: بر اساس ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تا سقف ۱۰ میلیون تومان تا ۱۰ درصد حقوق بازنشستگان افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: بر اساس ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تا سقف ۱۰ میلیون تومان تا ۱۰ درصد حقوق بازنشستگان افزایش خواهد یافت.

میر هاشم موسوی در برنامه صف اول گفت: عمده خدمات برای بازنشستگان به صورت غیر حضوری است، به صورتی که حتی عزیزان برای دریافت وام نیاز به مراجعه حضوری ندارند، فرانشیز رایگان برای بازنشستگان ۶۵ سال به بالا را در دستور کار قرار داده ایم.

وی افزود: در بیمه تکمیلی حدود ۳۰ درصد از ۶۵ هزار تومان را سازمان تامین اجتماعی تقبل کرده است، اما امسال یک رشد ۷۰ درصدی را لحاظ خواهیم کرد.

رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت:در حوزه رفاه و تامین اجتماعی قوانین خوبی داریم، ولی به نتایج خوبی نرسیدیم، بر اساس قانون رفاه و تامین اجتماعی باید در همه زمینه‌ها مانند اقتصاد، بهداشت و … شرایط را فراهم کنیم، با طرحی به اسم نظام چند لایه تامین اجتماعی لایه حمایتی را برای رفع فقر مطلق و بعد رفع فقر برنامه ریزی کرده ایم.

موسوی تاکید کرد: به دلیل بیماری کرونا حدود ۲ سال سفر بازنشستگان به مشهد تعطیل شده بود، اما اکنون برای ۱۰۰ هزار نفر بازنشسته برنامه سفر زیارتی را فراهم کردیم.

اخباراقتصاد
بازنشستگان
 

24 دیدگاه.

  • زاهدی
    2022-07-20 12:54

    جناب آقای پور ابراهیمی بخاطر همت جنابعالی برای رعایت قانون متشکرم .

  • نادر
    2022-07-20 16:08

    حق به حق دار رسید ظالم هیچوقت پیروز نیست قابل توجه دولت و عوامل بیسوادش

  • علیرضا تبریزی
    2022-07-20 17:04

    مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی
    احتراما بدینوسیله اعلام میکنم هیچگونه
    منطق و استدلال بین سخنان شما ومشکلات بازنشستگان وجود ندارد علت هم این است که شماازدستورات دولت پیروی میکنید و فقط حقوق ماهیانه خودراازسازمان میگیرید
    وازنظرهیچ اقتصاددانی این مهم قابل قبول نیست،همانطوریکه مطلع هستید کلیه اموال ما که ماحصل عمری تلاش مستمر می‌باشد نزد دولتهای قبل وحال حاضر بلوکه
    شده وریالی به سازمان استرداد نمیشود مگر
    آنان خودشان بدهند که طبیعی است باکاهش ارزش ‌نقدینگی این سرمایه عظیم
    درحال نابودی می‌باشد،شماچهار ماه ارسال
    گذشته و هنوز جملات دولت را مشق خود نموده.وهرگزمصوبه شورای عالی کار رادر دستوروظایف خود نمی‌بینید، ماهم انسان
    هستیم و رفاه اجتماعی و کیفیت یک زندگی مطلوب حاصل زحمات ماست.
    بیایید وازامروز حداقل باخودوخدایتان. روراست باشید. متشکرم از شما

  • شاپور
    2022-07-20 17:15

    رسانه دوزاری سانا پرس مگه سادیسم داری تیتر دروغ نشر میدی کدام واریزی کدام خوشحالی باز نشسته گان از واریز حقوق خودمان باید خوشحال باشیم مطالب قدیمی پوچ و بیهوده !!!با اعصاب باز نشسته گان بازی نکنید مگه سادیسم دارید شما رسانه ها که خبرهای قدیمی را با تیتر های متفاوت دست به دست میکنید

  • حبیب
    2022-07-20 17:25

    دولت قانون گریز ۴ ماهه با روح و روان بازنشستگان بازی میکنه و در این سن وسال باید برای احقاق حق خود به کف خیابانها بریزند و حق طلبی کنند جای بس تاسف دارد

  • ش پوراحمدی
    2022-07-20 17:58

    سازمان وقتی خودش بابت تاخیر پرداخت حق بیمه جریمه های کلان درنظرمیگیردمنصفانه نیست که حال که باتاخیرچهارماهه ملزم به پرداخت حقوق جدید به بازنشستگان شده بابت این تاخیرجریمه ای راکه در واقع بابت خسارتی که به بازنشستگان بابت بی پولی زده نپردازد .

  • حمیدی
    2022-07-20 18:27

    خیلی مسخره است خبر رو دوباره از روز اول انتشار میدید همه می‌دونن چه اتفاقی قبلاً افتاده لطفا خبرهای جدید رو اعلام کنید وقت دیگران رو نگیرید با این خبرهای تکراری

  • بهرامی
    2022-07-20 20:42

    باسلام اقای میرهاشم میگیم نسبت به افزایش حقوق خودت رابه خواب زدی وهیچکاری انجام نمیدی بعدمیگی ۳۰درصداز۶۵درصدبیمه تکمیلی راجبران میکندکدام خدمات اول کارحقوق وهمسانسازی رادرست بکن مابقیش پیکش خودت

  • ناشناس
    2022-07-20 21:24

    کجای این خبر جدید بودهمش خبرهای تکراری رو کپی میکنید ومیذارید،خبر جدید ندارید با اعصاب وروان بازنشسته ها بازی نکنید،خدا باعث وبانیش رو لعنت کنه

  • علیرضا نشاط
    2022-07-21 06:55

    سلام و دعای خیر برای دکتر پورابراهیمی که انسانی وظیفه شناس و قانون مدار در عمل می باشند و راضی به شکستن حرمت بازنشستگان توسط دولت بر خلاف قانون نشدند

  • محمدعلی
    2022-07-21 11:02

    امیدوارم دیگر نماینده های مجلس از اقای پورابراهیمی همت وشجاعت را بیاموزند
    آقای پورابراهیمی مچکریم .

  • خدا وکیخ
    2022-07-21 11:48

    خدا وکیل بع از ۳۵ کار
    سال خدارا خوش نمیاد انقدر به این بانشسته ها انقر شک وارد کنید این قانونی غیر قانونی نیست لطفن همسان سازی را انجام بدیت این همه انسان را از نگرانی در بیاریدهمه ما مشکل کمر پا راه رفتن داریم تورا خدا بدا داین باز نشسته ها برسیت با سپاس کار

  • مالک پادار
    2022-07-21 12:14

    مدیر عامل اگه با انتخاب خودبازنشستگان نشود موسوی یاوقوچنین یکه تازی نمیکند

  • ناشناس
    2022-07-21 13:05

    فقط اخبار دروع چشمم کور شدن

  • ناشناس
    2022-07-21 13:16

    خوشحالم بعد از این همه اذیت و ازار حق به حقدار رسید ممنون از کسانی که دلسوزی و احساس مسولیت کردند و برای حق .شریف ترین قشر جامعه تلاش کردند در اخر به مسولین .عدالت را به تمسخر نگیرید .عدالت یکسان سازی نبست .هنوز هزاران نفر … در ایران … در ایران … تا کمر در سطل زباله هستند تا خود را سیر کنند ….

  • ۱۲۰روز از سال جدید گذشته و در صورتی که هنوز چهره یکی از مستمری بگیران را خوشحال نکردید خدا نکرده تو کشور اسلامی زندگی می کنیم

  • حسین خدادادی
    2022-07-21 13:57

    خلاصه میگم با٣٣ سال حق بیمه ٥٧٠٠ ویکسری با٢٢ سال ٥٧٠٠ توضیع دهید این عدالته

  • فریبرز صدری
    2022-07-21 13:59

    درود به شما که عین واقعیت را گفتی✌

  • ناشناس
    2022-07-21 15:20

    خواسته بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی :

    ۱- حق مسکن و حق معیشت و حق اولاد مانند شاغلین پردخت گردد

    _۲-عیدی همانند شاغلین

    ۳- اعمال ماده ۶۹ برای همگان ( همکار و غیر همکار )

    ۴- حذف دو درصد ماده ۸۹

    ۵- خدمات دارویی و درمانی بدون بیمه تکمیلی

    ۶- سهام شستا به بازنشستگان

  • ناشناس
    2022-07-21 15:27

    38درصدو650000تومانومتناسب سازی هم اجرا شود کاملاً قانونی

  • لطفا بازنشستگان لشگری راهم دریابید.ممنون

  • ناشناس
    2022-07-21 23:56

    جناب آقای پورابراهیمی پیگیری شما برای عزیزان بازنشسته قابل تقدیر می‌باشد انشالله مورد عنایت خداوند متعال قرار گیرد

  • ناشناس
    2022-07-22 00:08

    چهارماه ازسال گرشته وتوی این چهارماه همه چیز ۳۰۰درصد گرون شده اونوقت اینا دارن با بازنشسته ها بازی میکنن خجالت هم خوب چیزیه دست بردارید ازاین مسخره بازیها اصلا صندوق بازنشستگی چه ربطی به دولت داره که هرموقع کم میاره دست میکنه توجیبش وسرمایه های این قشرضعیف رو خرج میکنه وحق خودشون رو بامنت میخواد بهشون بده چرا باید کسی که ۳۵سال حق بیمه داده حالا لنگ نظر دولت باشه وحقوقش کفاف زندگیشو نده

  • قببل
    2022-07-22 00:55

    ولی خدایش بعضی ها مثل میرهاشم موسوی سوختن و عمری برای دستور اقای قالیباف تا ابد میسوزه.درودبرقالیباف

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی