بهترین شرکت طراحی نما چه ویژگی‌هایی دارد؟

1 دیدگاه

 نما یکی از مهم‌ترین قسمت‌های یک ساختمان است، شرکت‌های بسیاری در زمینه طراحی و اجرای نما فعالیت دارند که در این مقاله به بررسی برخی از بهترین آن‌ها پرداختیم.

با توجه به اهمیت زیادی که طراحی و اجرای نما بر هویت و شخصیت بنا دارد، نمی‌توان این موضوع  را کتمان کرد که طراحی و اجرای آن در ساختمان، باید به بهترین نحو صورت بگیرد. انتخاب بهترین شرکت طراحی نما به کارفرمایان کمک می‌کند تا نمای زیبا و منحصر به فردی را در ساختمان خود اجرا کنند. اما چگونه می‌توان بهترین شرکت طراحی نما را پیدا کرد؟ اصلا بهترین شرکت طراحی نما چه ویژگی‌هایی دارد؟ تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اهمیت طراحی نما 

با ورود به یک محله  با وجود ساختمان‌های بسیار، باز هم اولین بخش از ساختمان که در معرض دید بیننده قرار می‌گیرد و حتی باعث می‌شود که او فضاهای داخل ساختمان را قضاوت کند و درباره آن‌ها کنجکاو باشد، نمای ساختمان است. اصول مهمی در رابطه با طراحی نما وجود دارند و اگر این اصول توسط تیمی که وظیفه طراحی و اجرای نما را برعهده می‌گیرد، رعایت شود؛ یک ساختمان قابلیت این را دارد که تبدیل به بنایی شاخص شود و از لحاظ بصری نیز ارتباط خوبی را با بیننده برقرار کند.

ویژگی های بهترین شرکت طراحی نما

با توجه به تعداد زیاد شرکت‌های طراحی نما، چگونه می‌توان بهترین شرکت طراحی نما را پیدا کرد؟ تعداد شرکت‌های خوب در زمینه طراحی نما در سطح جهان کم نیست و با اطلاع از ویژگی‌های مشترکی که این شرکت‌ها دارند، می‌توان یک شرکت طراحی نمای خوب را شناسایی کرد. در ادامه برخی از بهترین شرکت‌های طراحی نما در ایران و جهان را معرفی می‌کنیم و ویژگی‌های آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بهترین شرکت‌های طراحی نما جهان

اگر بخواهیم از بهترین شرکت‌های طراحی نما در خارج از ایران نام ببریم، شرکت‌های خیلی زیادی هستند که در زمینه‌های مختلف معماری از جمله طراحی نما فعالیت دارند. اما در این مقاله تنها به بررسی دو مورد از این شرکت‌ها می‌پردازیم.

شرکت معماری و خدمات مهندسی Arup

«نمای درست از ابتدای کار»

این شعار شرکت آروپ است در زمینه طراحی نما است. تاریخ تشکیل این شرکت به سال 1946 بر می‌گردد. در حال حاضر و پس از گذشت بیش از 75 سال این شرکت بین المللی و چند ملیتی توانسته است برای بیش از 16000 نفر اشتغال زایی کند و در بیش از 150 کشور در جهان پروژه اجرایی داشته باشد.

دفتر مرکزی این آروپ در حال حاضر در لندن قرار دارد اما این شرکت در بیش از 35 کشور جهان دفاتر خود را برپا کرده است.برای تصمیم گیری در ارتباط با چرخه عمر یک بنا نکات استراتژیک مهمی وجود دارند. اینکه آیا باید نما یک ساختمان را به صورت کامل تغییر داد یا خیر، باید عملکرد پوسته ساختمان را بهبود بخشید و ارتقا داد؟

گروه معماری آروپ به کارفرمایان خود کمک می‌کند تا نماهای ساختمان خود را برای استفاده در آینده ارتقا دهند.شرکت آروپ بر این باور است که اگر هدف استراتژیک یک پروژه در ابتدای کار شناسایی شود، می‌توان نتیجه حاصل از نمای طراحی شده را تعریف کرد.

تیم معماری توماس بولینگر و گرومن

این شرکت در سال 1983 توسط توماس بولینگر و مانفرد گرومن در سال 1983 آغاز به کار کرد و فعالیت آن در حال حاضر در زمینه‌های زیادی نظیر طراحی سازه، طراحی نما و … در بیش از 10 کشور در سراسر دنیا انجام می‌شود. به اعتقاد این شرکت طراحی نما احتیاج به دانشی عمیق دارد و تمامی جنبه هایی زیبا شناختی و عملکردی در نظر گرفته شود.

شرکت معماری B+G

مشاورین B+G توصیه هایی نظیر موارد زیر را برای برطرف کردن نیازهای حرارتی نما می‌دهند:

  • برقرای تعامل بین طراحی سازه‌ای، صوتی و حرارتی
  • ارزیابی طول عمر بنا
  • رعایت الزامات استانداردهای انرژی

این شرکت تلاش می‌کند تا هنگام طراحی، انرژی‌های طبیعی را نیز در نظر بگیرد. برای مثال؛ نور خورشید پس از عبور از قسمت‌هایی در نما به فضا داخلی ساختمان وارد می‌شود. B+G ضریب نور و روشنایی سطوح داخلی و خارجی را محاسبه می‌کند و در طراحی نما به آن توجه می‌کند. این فرآیند سبب بهینه سازی در استفاده از نور طبیعی و مصنوعی می‌شود.این گروه معماری با تحلیل و منطقی سازی هندسه های پیچیده در ساختمان، فرآیند طراحی و توسعه استراتژی یک مقرون به صرفه را تسهیل می‌بخشند. همچنین هنگام طراحی و اجرای نما رفتار سازه و مصالح در نظر گرفته می‌شود .

بهترین شرکت‌های طراحی نما در ایران

در کشور ایران نیز شرکت‌های معماری و شرکت های تخصصی طراحی و اجرای نما وجود دارند که بسیاری از نماهای زیبای شهر توسط آن‌ها طراحی و اجرا شده است. از بهترین شرکت‌های طراحی نما در ایران می‎‌توانیم به شرکت نمادیزاین، هوبا دیزاین و ری را استودیو اشاره کرد.

نما دیزاین

نمادیزاین یکی از شرکت‌های طراحی نما در ایران با سابقه بیش از ده سال است که پروژه های زیادی را با موفقیت به پایان رسانده است. دفتر این تیم در غرب تهران قرار دارد و در تمامی مراحل طراحی تا اجرای نما به صورت صفر تا صد خدمات ارائه می‌دهد. نما دیزاین در رابطه با استراتژی خود می‌گوید: «استراتژی نما دیزاین، استفاده بهینه‌ از منابع مالی کارفرما و در عین حال ارائه بهترین کیفیت در طراحی، اجرا و تامین مصالح مورد نیاز نمای‌ساختمان است. »

بهترین شرکت طراحی نما در ایران

این شرکت با تضمین پروژه‌های اجرایی خود تا یک سال، طراحی و ارائه نقشه‌های فاز دو به صورت متناسب با ابعاد متریال، تهیه مصالح مورد نیاز از کارخانه و حذف واسطه که به کاهش هزینه‌ها کمک بسیاری می‌کند، توانسته است کارفرمایان را راضی نگه‌دارد و با شرکت های زیادی در زمینه طراحی و اجرای نما همکاری داشته باشد.

هوبا دیزاین

شرکت هوبا دیزاین توسط مهندس هومن بالازاده در سال 1386 با هدف توسعه پروژه ها به صورت هماهنگ با ویژگی‌های جغرافیایی و فرهنگی تاسیس شد. شرکت معماری هوبا دیزاین به موارد مختلفی مانند نور، رنگ، رابطه معماری و شهر، متریال‌های ساختمانی و … می پردازد و تلاش در ارائه پروژه هایی پایدار و بهینه از لحاظ اقتصادی دارد. معیار اصلی در طراحی‌های انجام شده توسط هوبا دیزاین توجه به هماهنگی بین کل و جزئیات است.

کلام آخر

نما یکی از مهم‌ترین قسمت‌های ساختمان است و طراحی آن نیازمند توجه بسیاری است. در این مقاله برخی از بهترین شرکت‌های طراحی نما، استراتژی و اهداف‌شان را معرفی کردیم، سپاسگزاریم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید .

کسب و کار
 

1 دیدگاه.

  • مهدی
    2022-07-30 11:11

    ممنون بابت مطلب جالبی که اشتراک گذاشتید.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی