اهداف وزارت آموزش و پرورش با آزمون‌های رقابتی سنجش متفاوت است

سازمان سنجش آموزش کشور روز چهارشنبه در خصوص نامه سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش به سازمان سنجش، اعلام کرد: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در ۱۵ تیرماه به همه رسانه ها و خبرگزاری ها اعلام کرد که به سازمان سنجش آموزش کشور برای سوالات خارج از کتاب آزمون سراسری ۱۴۰۰ نامه ای ارسال کرده است.

روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد این نامه ۲۰ تیرماه به سازمان سنجش ارسال شده است در حالی که نامه یاد شده ۲۱ تیر ماه به سازمان سنجش رسید.

در این نامه آمده است که ۱۰ سوال از حدود هزار و ۵۰۰ سوال، خارج از کتاب بوده است که این ۱۰ سوال توسط اساتید و کارشناسان آزمون سازی، سنجش و روان سنجی بررسی می شود و گزارش آن به صورت مکتوب ارائه خواهد شد.

در خصوص سوال هایی که عنوان شده خارج از اهداف آموزشی است باید گفت اهداف آموزشی وزارت آموزش و پرورش با سازمان سنجش که آزمون های رقابتی برگزار می کند، متفاوت است که به صورت مبسوط این موضوع در اطلاعیه ۱۷ تیر ماه سازمان سنجش توضیح داده شده؛ بنابراین طراحی سوال ها ایراد و مشکلی نداشته است.

به گزارش ایرنا، بعد از انتشار کلید سوال های کنکور سراسری در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با انتشار خبری از سختی سوالات این آزمون خبر داد.

این سازمان همچنین روز گذشته اعلام کرد که در رشته‌ ریاضی هشت سؤال، در رشته‌ تجربی ۲ سؤال و در رشته‌ انسانی ۶ سؤال از بخش حذفیات کتاب های درسی بوده است که به طور کلی ۱۴ سؤال می‌شود. در رشته‌ ریاضی ۱۲ و در رشته‌ تجربی ۹ سؤال خارج از اهداف کتاب درسی طرح‌ شده بود.

همچنین در رشته‌ ریاضی یک سؤال و در رشته‌ تجربی ۲ سؤال اشتباه بود. هفت سؤال در رشته‌ ریاضی، سه سؤال در رشته‌ تجربی و هشت سؤال در رشته‌ انسانی با دشواری بسیار بالا بود.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی