آموزش سرمایه‌گذاری در بیت کوین

اما بدون دانستن ماهیت بیت کوین و بدون اطلاعات کافی از این فناوری، از آنجایی که این صنعت مخصوصا در ایران بسیار نوپا است و قوانین حول آن بسیار مبهم است، این سرمایه گذاری میتواند بسیار ترسناک باشد.

در واقع چه فرد با تجربه‌ای و چه یک تازه‌کار در دنیای سرمایه گذاری باشید، ورود به دنیای بیت کوین و ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاری در آن ریسک‌های زیادی را برای شما به همراه دارد. یکی از دلایل این خطرات عدم وجود یک مرکز واحد و پشتیبانی برای ارزهای دیجیتال یا همان رمزارزهاست.

شایعات، اخبار دروغین و داستان‌های ترسناک کل اینترنت را فرا گرفته است و برای یک فرد عادی بسیار سخت است که واقعیات را از شایعات تشخیص دهد. فراتر از این مسائل، دنیا حدودا 13 سال است که با بیت کوین و مفهوم ارزهای دیجیتال آشنا شده است، پس آموزش و آشنایی با مفاهیم این صنعت تازه وارد از طریق یک منبع درست و قابل اطمینان میتواند راهی برای جلوگیری از ضررهای احتمالی شما باشد.

شما به عنوان یک تازه کار به منظور این ‌که یک سرمایه‌گذار موفق شوید، نیاز است که مقالات مربوط به بیت‌کوین و یا هر ارز دیجیتال دیگری را پیدا کرده و آن‌ها را بخوانید. به این ترتیب کاملا متوجه خواهید شد که قدم در چه مکانی گذاشته‌اید و با چشم باز تصمیم خواهید گرفت.

اگر شما بدون اطلاعات کافی یا یک راهنمای مطمئن دست به خرید بیت کوین بزنید ممکن است فقط با یک کلیک اشتباه همه سرمایه خود را از دست بدهید.

خب بیت کوین چیست؟

بیت کوین اولین ارز دیجیتال دنیا است که توسط شخصی با نام مستعار ساتوشی ناکوموتو در سال 2008 به دنیا معرفی شد. این ابداع و این نوآوری تحولی در صنعت پرداخت های جهانی بود و همه چیز را تغییر داد. شما نباید بیت کوین را فقط یک ارز در نظر بگیرید. بیت کوین یک انقلاب مانند اختراع اینترنت در سال 1991 است که میتوانند همه دنیا را تغییر دهد.

برعکس ارزهای رایج در دنیا مانند دلار، یورو، ریال و … که منبعی نامحدود دارند و دولت های کنترل کننده می توانند تا بی نهایت آنها را چاپ کنند، بیت کوین محدود بوده و حداکثر 21 میلیون واحد از آن تولید خواهد شد. پس میتوان آن را مانند طلا یا الماس دیجیتال درنظر گرفت. در آینده ای نه چندان دور دیگر ارزهای رایج کشورهای دنیا ارزشی نخواهد داشت و این کمبود عرضه بیت کوین است که آن را ارزشمند میکند. با یک ضرب و تقسیم ساده متوجه خواهیم شد که به هر نفر در جهان فقط 0.002625 بیت کوین خواهد رسید پس سرمایه گذاری در چنین چیز نایابی میتواند بسیار سود ده باشد.

البته این را فراموش نکنید که حتی اگر یک تکه طلا را هم بدون هیچ آگاهی از بازار آن بخرید ممکن است ضرر کنید.

چرا باید به فکر سرمایه گذاری در بیت کوین باشیم؟

از روزهای اولیه عرضه بیت کوین در سال 2008 تا به امروز، این اختراع هنجارشکن اتفاقات و فرازو نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است.

در حال حاضر بیش از دو هزار ارز دیجیتال در سراسر جهان وجود دارد که در 313 صرافی بین‌المللی مورد معامله قرار می‌گیرند و روز به روز بر تعداد ارزهای دیجیتال افزوده می‌شود، اما همچنان بیت کوین پرچم دار این بازار نو ظهور است.

اگر به سال 2011 برگردیم شما میتوانستید به واسطه یک سری از سایت ها مقداری بیت کوین رایگان بدست آورید یا حتی اگر خوش شانس نبودید میتوانستید هر بیت کوین را به قیمت فقط 0.002 دلار بخرید. جدا از ارزش ریالی بیت کوین با توجه به اوج قیمتی فرودین ماه که به 65000 دلار رسید، میتوانستید در 10 سال ارزش پول خود 32 میلیون برابر کنید.

پس حالا با توجه مطالب ذکر شده میتوان فهمید که چرا باید در بیت کوین سرمایه گذاری کنیم. چون هیچ چیزی در تاریخ به اندازه ارزهای دیجیتال سود دهی نداشته است.

آیا در ایران ایران امکان سرمایه گذاری در بیت کوین وجود دارد؟

هدف از اختراع بیت ‌کوین دقیقا دسترسی بدون نظارت و سانسور به امکانات مالی برای همه مردم جهان است. با فناوری نوین بلاکچین دیگر نباید نگران تحریم های ظالمانه و یا محدودیت های بانکی باشید. شما می توانید از هر جای دنیا چه یک صد میلیونیم (0.00000001) و چه ده ها هزار بیت کوین را به هر جا و به هر شخص دیگری بدون نگرانی از محدودیت های مالی انتقال دهید.

با توجه به تحریم ها و مشکلات بین المللی اقتصادی ایران سرمایه گذاری بیت کوین در ایران به واسطه شرکت های شخص ثالث و یا افراد حقیقی انجام میشود. اما همیشه در جایی که پول و سرمایه مردم وجود داشته باشد پای افراد سودجو هم باز می شود که ممکن است به راحتی با استفاده از عدم آگاهی شما سرمایه‌تان را از چنگتان بیرون بیاورند.

آیا مشکلات قانونی و شرعی برای سرمایه گذاری در بیت کوین وجود دارد؟

بازار ارزهای دیجیتال چند سالی است که وارد ایران شده است، اما همچنان قوانین واضح و مکتوبی راجع به معاملات و سرمایه گذاری در بیت کوین و دیگر رمزارزها وجود ندارد. اما جای نگرانی نیست و تاکنون دولت بدون هیچ منع قانونی به این صنعت نو پا اجازه فعالیت داده است.

سخن پایانی

همیشه این جمله را در ذهن خود داشته باشید که یاد گرفتن ماهیگیری بسیار سودمند تر از گرفتن ماهی از ماهیگیری است.

چس چه چیزی بهتر از سرمایه گذاری روی آموخته های خود و بعد ورود به این دنیا سود ده است. گروه ها و شرکت های بسیاری در ایران وجود دارند که می توانند به شما در سرمایه گذاری و حتی آموزش خرید و فروش بیت کوین کمک کنند، اما رکن اصلی هر توافق و هر معامله ای اعتماد است. ما در سی سی پست با تیمی قوی و تجربه ای غنی، فقط به دنبال موفقیت شما و آگاهی جامعه نسبت به این صنعت انقلابی هستیم.

شما میتوانید با مشاهده سایت و دنبال کردن ما در شبکه های اجتماعی، از سابقه فوق العاده و پکیج های آموزشی بی نظیر بهره کافی را ببرید. 

2121

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی