چه کارهایی منو ثروتمند میکنه؟!

وقتی به لیست ثروتمندترین افراد جهان نگاه میکنیم، متوجه می شویم که تعداد زیادی از این افراد مشاغل مربوط به دنیای تکنولوژی دارند.

بی شک همه به دنبال کسب درآمد بیشتر هستند، ولی در این میان فقط افراد خاصی می توانند به اهداف مالی خود برسند. داشتن یک شغل پولساز آرزوی همه ماست ولی ممکن است بسیاری از ما ندانیم که چه شغلی می تواند ما را به درآمدهای کلان برساند. وقتی به لیست ثروتمندترین افراد جهان نگاه میکنیم، متوجه می شویم که تعداد زیادی از این افراد مشاغل مربوط به دنیای تکنولوژی دارند.

این روزها مشاغل مربوط به دنیای تکنولوژی دامنه بسیار گسترده ای دارند و انتخاب یکی از این شاخه ها برای فعالیت قطعا از اهمیت بالایی برخوردار است. اما قبل از اینکه به دنبال شغلی پولساز باشید، ابتدا باید مهارت هایی که می تواند شما را پولدار کند را بیاموزید.

برای فعالیت در زمینه های پول سازی مانند دیجیتال مارکتینگ، برنامه نویسی (موبایل و وب)، اینستاگرام مارکتینگ، سئو و طراحی سایت باید ابتدا آموزش های لازم را دریافت کنید تا با اطلاعات کافی وارد بازار کار شود. اما باز هم ممکن است این سوال به ذهن خواننده خطور کند که “توی دنیای تکنولوژی چه کارایی منو ثروتمند میکنه؟

با زمینه های مختلف دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید

این روزها بسیاری از کسب و کارهای سنتی به دنبال آن هستند که از پتانسیل اینترنت برای توسعه کار خود استفاده کنند. اما تعداد افرادی که در این زمینه اطلاعات کافی دارند نسبتا پایین است. در این میان افرادی که تجربه و تخصص کافی برای انجام فعالیت هایی مانند طراحی سایت، سئو و… را داشته باشند.

همچنین اهمیت تبلیغات روز به روز در حال افزایش است و فرم های قدیمی تری ارائه محصول بی شک کارایی خود را از دست داده اند. یک کسب و کار با تبلیغات هدفمند و مبتنی بر اصول دیجیتال مارکتینگ می تواند باعث رشد یک کسب و کار شود. از همین رو افرادی که سراغ این روش تبلیغاتی می روند و متخصصین دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی درآمد خوبی کسب خواهند کرد.

فعالیت در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز می تواند با اهداف مختلف انجام شود و در نهایت باعث درآمدزایی افراد شود. اینستاگرام مارکتینگ نیز دارای مشاغل زیر مجموعه مختلفی است. در بین همه زمینه های گفته شده نیز مشاغلی مانند تولید محتوای متنی، صوتی و تصویری نیز می توانند درآمد مناسبی را برای فرد به همراه داشته باشند. اما برای این کار نیاز به تسلط روی برنامه هایی مانند فتوشاپ و… خواهید داشت.

مشاغل مرتبط با تولید محتوا

بیل گیتس، موسس و مدیر سابق شرکت مایکروسافت در یک مقاله معروف خود به این نکته اشاره می کند که: “محتوا پادشاه است” و نتیجه داشتن چنین عقیده ای را در درآمد و موفقیت های مالی او می توانیم ببینیم. مشاغل مرتبط با تولید محتوا وظیفه دارند که مخاطبین را به سمت کسب و کار شما جلب کنند.

به عبارت دیگر بازاریابی محتوا را می توان قلب تپنده دیجیتال مارکتینگ نامید. انواع مختلف محتوا در زمینه بازاریابی دیجیتال مارکتینگ به کار می روند که در ادامه مهمترین آنها را خدمت شما معرفی می کنیم.

محتوای متنی

درآمد تولید محتوای متنی به جز در موارد خاص می تواند بسیار بالا باشد. برای این کار شما باید توانایی تشخیص متن بد از خوب را داشته باشید و برای تولید یک متن خوب و هدفمند تلاش کنید.

داشتن اطلاعات به روز، مهارت کافی برای نوشتن، آشنایی با اصول اولیه نگارش و استفاده از علائم، آشنایی با مفاهیم سئو برای تولید محتوای سایت و داشتن مطالعه روزمره از اصلی ترین ویژگی هایی تولید کننده یا مدیر محتوای متنی خواهند بود.

تولید محتوای تصویری

برای تولید محتوای تصویری مانند عکس های خاص و باکیفیت، اینفوگرافی و… باید دوره های مربوط به آموزش فتوشاپ و سایر نرم افزارهای مرتبط را گذرانده باشید. در ضمن آشنایی با مفاهیم روانشناسی رنگ در دیجیتال مارکتینگ، داشتن طبع مناسب و خلاقیت نیز برای این دسته افراد ضروری است.

تولید محتوای ویدیویی

محتوای ویدیویی را می توان یکی از پربازدیدترین انواع محتوا در دیجیتال مارکتینگ دانست. تدوین، تولید موشن گرافی، تولید انیمیشن و… زمینه های کاری پر درآمد برای افراد حرفه ای هستند. اما فراموش نکنید که برای حرفه ای شدن باید آموزش نرم افزارها، مفاهیم و سایر نکات کلیدی را جدی بگیرید.

تولید محتوای صوتی

محتوای صوتی نظیر پادکست قطعا این روزها با اقبال مناسبی روبرو شده است. علاوه بر این که کسب و کارهای مختلف می توانند با پادکست اختصاصی خود اهداف بازاریابی را دنبال کنند، افراد نیز توانایی کسب درآمد از طریق پادکست های شخصی خود را خواهند داشت. البته داشتن دانش کافی در این زمینه نیز شرط اصلی است.

برنامه نویسی (موبایل و وب) چطور ما را به درآمد می رساند؟

برنامه نویسی قطعا یکی از مشاغل پردرآمد است یا حداقل پتانسیل کسب درآمد زیادی را در اختیار شما می گذارد. زبان های مختلف برنامه ریزی اجازه می دهند که بتوانید اساس کار دیجیتال مارکتینگ را به شکل اختصاصی سازی شده بچینید.

برنامه نویسی

همچنین امکان نوشتن نرم افزارَ، آموزش برنامه نویسی (موبایل و وب) و… سایر زمینه های درآمد زایی این عرصه هستند. امروزه هر کسب و کار که قصد شروع فعالیت روی بستر اینترنت را داشته باشد، باید سراغ برنامه نویسی برود که با طراحی سایت، مفاهیم مربوط به سئو و… آشنایی دارد.

از سوی دیگر استفاده از اپلیکیشن ها نیز می تواند به پیشبرد اهداف بازاریابی یک کسب و کار کمک زیادی بکند. در اینجا نیز دوباره به تخصص برنامه نویس ها نیاز پیدا خواهیم کرد.

افراد برای این که بتوانند در زمینه برنامه نویسی پیشرفت مناسبی داشته باشند و به درآمد خوبی دست پیدا کنند، باید حتما در مراحل اولیه گذراندن دوره های آموزش برنامه نویسی را به خوبی طی کنند. چرا که دنیای برنامه نویسی دنیای جمع آوری و استفاده از اطلاعات به روز در زمینه های بازاریابی دیجیتال و اینترنت است.

پتانسیل درآمد زایی اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی محبوب در جهان و به خصوص ایران است. در اینستاگرام میزان مشارکت مخاطب با محتوا بسیار بالاست و این موضوع را مدیون طراحی خاص و هوشمندانه این شبکه اجتماعی هستیم.

تولید کنندگان محتوا بصری، کسب و کارهای متفاوت، ارائه دهنده خدمات، اشخاص و… می توانند از طریق این شبکه اجتماعی به درآمدزایی بپردازند. البته قطعا همه خوانندگان ما در این زمینه نمونه های زیادی را مشاهده کرده اند.

اما موردی که در این میان می تواند درآمد زایی افراد یا کسب و کارها را بیشتر کند، یک استراتژیست اینستاگرام مارکتینگ است. در ضمن افرادی که بتوانند با الگوریتم ها، اصولی دیجیتال مارکتینگ و… در این شبکه اجتماعی آشنایی پیدا کنند نیز فرصت های شغلی زیادی پیش روی خود خواهند داشت.

آموزش اینستاگرام مارکتینگ باید زیر نظر افراد حرفه ای انجام شود تا به این صورت امکان پیشرفت و توسعه یک صفحه اینستاگرام و به درآمد رسیدن آن بیشتر شود. هدف گذاری، تولید محتوا برای مخاطبین هدف، تحریک و تهییج و سایر ترفندهای بازاریابی در این زمینه می توانند باعث پیشرفت بیشتر افراد در این زمینه شوند.

طراحی سایت

داشتن یک وب سایت با طراحی حرفه ای و اصولی قطعا برای هر کسب و کاری می تواند اعتبار زیادی را به همراه داشته باشد. مورد مهمی که در این میان باید به یاد داشت باشید آن است که دنیای طراحی سایت روز به روز در حال توسعه و پیشرفت است و اگر از این تغییرات جا بمانید، نمی تواند به درآمد خوبی برسید.

پس یادگیری، تلاش و کسب تجربه همواره می توانند به پیشرفت بیشتر کسب و کار شما کمک کنند. طراحی سایت شامل انجام فعالیت مختلفی مانند طراحی UI، طراحی سمت سرور، طراحی سمت کاربر و… همگی نیاز به داشتن اطلاعات زیادی هستند. از همین رو باید دریافت آموزش برنامه نویسی و طراحی سایت را جدی بگیرید.

سئو

منظور از سئو Search engine optimization  است و این عبارت را می توانیم بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کنیم. سئو مجموعه اقداماتی است که برای بهبود وضعیت سایت از نظر مخاطب انجام می شود. یک سئو کار حرفه ای می تواند درآمد خوبی داشته باشد، البته به شرطی که با مفاهیم مربوط به موتورهای جستجو، عوامل و پارامترها تاثیرگذار روی سئو و… آشنایی داشته باشد.

سئو SEO

آموزش بهینه سازی سایت یک امر مقطعی نیست که با گذراندن یک دوره ساده تمام شود. فرد فعال در زمینه سئو باید همیشه اطلاعاتی به روز در خصوص ترفندها، تکنیک ها، الگوریتم ها و… داشته باشد. هدف از انجام سئو، رساندن یک وب سایت یا صفحه وب به صفحه اول نتایج گوگل است. پس انجام آن به شکل درست می تواند مزایای زیادی را برای افراد یا کسب و کارها به همراه داشته باشد و باعث درآمد زایی بیشتر آنها شود.

جمع بندی

در پایان بهتر است از کارشناسان مجموعه دارکوب که تجارب و اطلاعات خود را در این زمینه با ما در میان گذاشتند تشکر کنیم. نکته مهم نهایی برای شما این است که: “شغل پر درآمدی که شما را ثروتمند خواهد کرد، به احتمال 99 درصد درون بستر اینترنت است”.

پس پیشنهاد می شود که در خصوص دسته بندی های مشاغل گوناگون، فرصت های کاری و… در این عرصه به خوبی تحقیق کنید تا در نهایت بتوانید سراغ کاری بروید که شما را به ثروت مناسبی برساند.

اما نباید فراموش کنید که منظور از ثروتمند شدن شما، چیزی شبیه به پیدا کردن یک غول چراغ جادو نیست! برای پیشرفت و کسب درآمد مناسب در این عرصه باید مصمم، پرتلاش و منظم باشید و در کنار آن هیچگاه از اهمیت آموزش غافل نشوید.

کسب و کار
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی