مهاجرت به ایتالیا به راحتی آب خوردن

کشور ایتالیا قطعا یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی و گردشگری در دنیا است که در هر سال مهاجران بسیاری را به خود جذب می نماید. آب و هوای خوب این کشور، هزینه های نسبتا کم زندگی نسبت به کشورهای اروپایی، شرایط مناسب برای تحصیل، زندگی و کار و همینطور امکان سفر به کشورهای اروپایی دیگر با داشتن ویزای ایتالیا موجب شده است تا این کشور به یکی از محبوب ترین کشورها برای مهاجرت مبدل شود. در ادامه مطلب به بررسی شرایط مهاجرت به کشور ایتالیا و انواع راه های آن، خواهیم پرداخت.

بررسی روش های مهاجرت به ایتالیا

ایتالیا که یکی از زیباترین و پیشرفته ترین کشورهای دنیا به حساب می آید، امنیت اجتماعی بالا و همچنین امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری دارد. اما نکته حائز اهمیت این است که به نسبت سایر کشورهای اروپایی از اقتصاد ضعیف تری برخوردار است. با این وجود به دلیل شرایط خوب زندگی در ایتالیا، افراد بسیاری در آرزوی مهاجرت به این کشور هستند. به صورت کلی برای مهاجرت به کشور ایتالیا و دریافت اقامت دائم این کشور، راه های بسیاری وجود دارد که در این مطلب به آنها خواهیم پرداخت.

راه های مهاجرت به ایتالیا

راه های مختلف زیادی برای مهاجرت به ایتالیا وجود دارد که هرکدام از آنها دارای مزایا و شرایط خاص خود هستند. برای دریافت اقامت کوتاه مدت یا بلندمدت ایتالیا، روش های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری از جمله بهترین و مهمترین راه های مهاجرت به کشور ایتالیا و اقامت دائم و تابعیت این کشور به شمار می روند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

انواع روش های مهاجرت به ایتالیا شامل موارد زیر است:

  • مهاجرت از طریق کار
  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت از راه سرمایه گذاری
  • مهاجرت از راه ازدواج
  • مهاجرت از راه تولد
  • مهاجرت از راه ویزای همراه
  • مهاجرت از راه پناهندگی

مهاجرت شغلی به ایتالیا

افرادی که قصد مهاجرت شغلی به کشور ایتالیا را دارند، باید دقت داشته باشند که یافتن یک شغل مناسب با وجود مهارت هایی که دارند ساده نیست، اما سخت هم نیست. تمام عوامل بستگی به تخصص و همچنین سابقه فرد دارد. در آغاز باید فردی تحت عنوان کارفرما برای شما پیشنهاد کاری یا دعوت نامه ارسال نماید. البته این فرایند خود نیازمند پیمودن مسیرهای زیادی است.

ابتدا باید کارفرما در مدت سه ماه، کار مدنظر خود را در روزنامه یا اینترنت قرار دهد. زمانی که در کشور خود یعنی ایتالیا، موفق به استخدام شخص مورد نظر نشد، باید به مدت سه ماه آگهی کاری خود را در تمام سطح اروپا قرار دهد. بعد از آن زمانی که شخص متقاضی پیدا نشد، می تواند برای وارد کردن نیروی شغلی خارج از سطح اروپا، با فرستادن دعوت نامه اقدام نماید.

مهاجرت به ایتالیا از راه کار، شامل روش های مختلفی می شود. برای مثال درخواست کنندگانی که تمایل به کارآفرینی در این کشور دارند، می توانند مجوز کار در کنار مدارک مورد نیاز را به سفارت ایتالیا تحویل دهند.

وقت سفارت ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا از راه تحصیل

یکی از آسانترین روش ها برای مهاجرت به کشور ایتالیا، مهاجرت تحصیلی است. از این رو که شرایط تحصیل در این کشور به صورتی است که اشخاص می توانند به نتایج خوبی درباره دریافت اقامت خود برسند. همینطور تحصیل در ایتالیا به دلیل دریافت انواع بورسیه های تحصیلی این کشور، در تمام مقاطع، به خصوص کارشناسی و امکان دریافت تحصیل رایگان محبوب است. هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر دنیا به این کشور جذب می شوند.

مهاجرت از راه سرمایه گذاری

ایتالیا تحت عنوان یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان در مسیری پیشرو به سمت بازار واحد اروپا، در این سالها سعی نموده است تا خود را تحت عنوان مکانی پرجاذبه برای سرمایه گذاران خارجی معرفی نماید. روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در ایتالیا وجود دارد که شامل موارد زیر هستند.

  • سرمایه گذاری از راه خرید اوراق قرضه دولتی
  • ثبت شرکت در این کشور
  • راه اندازی استارت آپ نوآورانه
  • از راه کمک خیرخواهانه

مهاجرت از راه توریستی

ایتالیا هر سال حدود 50 میلیون گردشگر را از تمام دنیا جذب خود می کند. بعضی از این گردشگران با یک پاسپورت وارد این کشور می شوند. در حالی که بعضی دیگر باید از قبل اقدام نمایند (افراد خارج از اتحادیه اروپا). ویزای توریستی با هدف گردشگری صادر می شود. در صورت تمایل به دریافت ویزای توریستی باید حداقل 2 هفته و حداکثر 6 ماه قبل اقدام به دریافت وقت سفارت ایتالیا و این ویزا نمایید. زمان پردازش این ویزا با توجه به کشور شما یا داشتن مورد خاصی، می تواند تا سه هفته یا بیشتر به طول بیانجامد.

مهاجرت به ایتالیا از طریق همراه

ایتالیا نسبت به ویزای همراه خوب عمل کرده است و سختگیری های کمتری در این زمینه ایجاد شده است. نکته مهم در این زمینه این است که اگر با ویزای سرمایه گذاری وارد ایتالیا شدید باید نسبت به شرایط سرمایه گذاری خود، بین 6 الی 1 سال در این کشور ساکن باشید. توجه داشته باشید که مهاجرت از راه همراه خود چندین دسته بندی دارد و روش ها و قوانین زیادی در اینباره وجود دارد.

مهاجرت از راه تولد فرزند

سیستم دریافت تابعیت از راه تولد به دو شکل صورت می گیرد.

  1. اصل تابعیت با توجه به خون
  2. اصل تابعیت با توجه به خاک

در کشور ایتالیا شرایط بر مبنای سیستم خون است. با توجه به این قانون، کودک متولد شده باید یک یا دو نفر از والدین او تابعیت ایتالیا را داشته باشند تا بتواند ملیت این کشور را دریافت نماید.

مهاجرت به ایتالیا بهتره یا کانادا

مهاجرت از طریق ثبت شرکت

راحت ترین روش مهاجرت به کشور ایتالیا، برای هر شخصی با توجه به شرایط او متفاوت است. اما به صورت کلی با توجه به اینکه برای دریافت اقامت دائم این کشور نیاز به 10 سال زمان است، از این رو بهترین روش مهاجرت تحصیلی است. زیرا 5 سال اول برای تحصیل و 5 سال دیگر برای زندگی و کار سپری می شود. سپس اقامت دائم برای شخص حاصل می گردد. یکی دیگر از روش های مهاجرت به کشور ایتالیا، سرمایه گذاری از راه ثبت شرکت می باشد. با توجه به قوانین موجود، می توان با مبالغ مختلفی اقدام به ثبت شرکت نمود. از این رو تقریبا با هر مبلغی می توان در این کشور به ثبت شرکت رسید.

مهاجرت
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی