همدانی: هواداران استقلال باید از ساپینتو حمایت کنند/ تیم ملی اتحاد و همدلی ندارد

ستار همدانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در مورد انتخاب ریکاردو ساپینتو برای هدایت تیم فوتبال استقلال گفت: ساپینتو یک مربی پرتغالی است که به تازگی هدایت آبی‌پوشان را برعهده گرفته است. به نظر می‌رسد او با توجه به حضورش در فوتبال اروپا می‌تواند گره‌گشای استقلال باشد. اگرچه هنوز شناخت کاملی از تیم استقلال ندارد و باید به او فرصت داد تا بتواند با آرامش اهدافی را که در سر دارد، در استقلال پیاده کند.

وی بیان کرد: نباید از همان ابتدا او را در تنگنا قرار داد و فشار زیادی به او آورد. او هنوز با فضای فوتبال ایران آشنا نیست و زمان می‌برد تا خود را با شرایط ما تطبیق دهد. پس از اینکه استقلال قهرمان شد و سرمربی تیم رفت، مدیریت باشگاه تدبیر کرد و یک مربی خوب خارجی آورد. شیطنت‌هایی از سوی عده‌ای صورت گرفت که استقلال خوب بسته نمی‌شود ولی مصطفی آجورلو با سکوت کارش را پیش می‌برد و به حاشیه‌ها نمی‌پردازد. استقلال برای فصل آینده شرایط خوبی دارد، به شرط اینکه حمایت شود و اتحاد فصل گذشته ادامه داشته باشد.

پیشکسوت استقلال گفت: هواداران استقلال باید او را درک کرده و از او حمایت کنند. یکی از دلایل اصلی قهرمانی استقلال در فصل گذشته، حمایت هواداران از تیم و خصوصاً سرمربی تیم بود. هواداران یک فصل از فرهاد مجیدی حمایت کردند. او را تنها نگذاشتند و در هر شرایطی کنار تیم بودند. بنابراین لازم است این اتفاق در این فصل هم رخ دهد. چون سرمربی استقلال هنوز با فوتبال ما آشنا نیست و نیاز به حمایت دارد.

همدانی: هواداران استقلال باید از ساپینتو حمایت کنند/ تیم ملی اتحاد و همدلی ندارد

وی در مورد انتقادها به خریدهای این فصل استقلال تصریح کرد: استقلال به خرید بازیکنان زیاد، نیاز نداشت. تیم‌هایی که خودشان را تقویت کرده‌اند عقب بودند و باید نقاط ضعف‌شان را برطرف می‌کردند اما استقلال تیم یکدستی داشت. حضور کاوه رضایی و سجاد شهباززاده به خط حمله کمک خواهد کرد و در کنار آن بازیکنان جوان نیز می‌توانند کمک کنند. بازگشت محمدحسین مرادمند قطعاً در خط دفاعی کمک می‌کند. شاکله اصلی استقلال حفظ شده که یکی از محاسن این تیم است. به نظر بنده اگر شاکله فصل گذشته تیم حفظ شود، با چند بازیکن می‌توان با قدرت وارد لیگ جدید شد. استقلال مهره‌های بسیار خوبی دارد که اگر با آنها قرارداد ببندد و ۳-۴ بازیکن را جذب کند، هم نقاط ضعف خود را برطرف کرده و هم قدرتش را برای فصل آینده بیشتر خواهد کرد ضمن اینکه با انتخاب خسرو حیدی به عنوان دستیار ایرانی عملکرد بهتری خواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که چه فاکتورهایی برای قهرمانی استقلال ضروری است؟ اظهار داشت: اولین و مهم‌ترین فاکتور، حمایت مدیران استقلال از کادر فنی است. آجورلو در فصل گذشته به خوبی از کادر فنی تیمش حمایت کرد. دومین فاکتور دور کردن حاشیه‌ها از تیم است. حاشیه‌ها می‌تواند تیم را به نابودی بکشاند بنابراین همه باید دست به دست هم دهند و اجازه ندهند مسائل غیرفوتبالی به تیم آسیب بزند.

همدانی تاکید کرد: ارتباط صمیمانه بین کادر فنی و بازیکنان یکی از دلایل موفقیت تیم خواهد بود و دیگری آرامش سرمربی است. در فیلم‌هایی که از ساپینتو دیدیم او بارها آنقدر عصبانی می‌شود که کنترل کردنش مشکل می‌شود. ساپینتو باید برای موفقیت تیمش آرامش خود را حفظ کند، خونسرد باشد و اجازه ندهد اتفاقات این چنینی او را عصبی کند. زیرا این ناراحتی به داخل زمین و بازیکنان انتقال پیدا کرده و آنها هم تمرکز خود را از دست می‌دهند. بنابراین روابط دوستانه، حمایت مدیرعامل و هواداران و آرامش کادر فنی می‌تواند ضامن موفقیت استقلال باشد.

همدانی: هواداران استقلال باید از ساپینتو حمایت کنند/ تیم ملی اتحاد و همدلی ندارد

کارشناس فوتبال در خصوص قول عجیب چهار قهرمانی ساپینتو در مراسم معارفه‌اش، تأکید کرد: اعتقاد دارم این مسئله بیشتر به یک کری شبیه بود اما در هر صورت سرمربی استقلال باید پخته‌تر صحبت کند. هیچ مربی بعد از عقد قراردادش قول قهرمانی نمی‌دهد. درست است که او به دنبال این بود که بار روانی را از دوش تیم برداشته و فضا را به نفع خود تلطیف کند اما باید مراقب باشد که این حرف او در ذهن همه ماندگار خواهد بود. او در استقلال کار سختی دارد. اعداد و ارقام سال گذشته و رکوردهایی که استقلال در لیگ بیست و یکم به دست آورد کار را برای او مشکل‌تر خواهد کرد. بنابراین باید در نوع کلامش بیشتر دقت کند تا بعداً دچار دردسر نشود.

همدانی: هواداران استقلال باید از ساپینتو حمایت کنند/ تیم ملی اتحاد و همدلی ندارد

همدانی در پایان درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در راه آماده‌سازی حضور در جام‌جهانی گفت: تمرکز نداریم و اتحاد و همدلی که باید داشته باشیم تا در میادین بین‌المللی بجنگیم، وجود ندارد. اینها به فوتبال ما آسیب می‌زند. گروه ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ آسان نیست و باید تدارک خوبی به لحاظ فنی و روانی ببینیم. بودن بچه‌ها کنار هم و شور و اشتیاق جام‌جهانی باید باعث شادمانی شود اما از بدنه فدراسیون گرفته تا پایین مشکل داریم. شکاف‌هایی که بین افراد وجود دارد باعث شده این مشکلات بوجود بیاید.

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی