روشن: کف‌گیر دلال‌ها به ته دیگ خورده و می‌خواهند با کی‌روش به درآمد برسند

به گزارش ایرنا، حسن روشن مثل همیشه رک حرف زد و از وضعیت فوتبال ایران انتفاد کرد. روشن اعتقاد دارد وقتی فدراسیون ضعیف باشد بازیکن به خودش اجازه می‌دهد درباره ماندن یا نماندن سرمربی تیم ملی نظر بدهد!

پیشکسوت سال‌های دور استقلال از شرایط این روزهای تیمش محبوبش هم که سال‌های زیادی برایش بازی کرد، غافل نشد و با ابراز ناراحتی و نگرانی، برای مصطفی آجورلو مدیرعامل استقلال پرسش بزرگی مطرح کرد.

مشروح گفت‌وگوی روشن با ایرنا را با هم می‌خوانیم.

از تیم ملی شروع کنیم یا استقلال؟

فرقی نمی‌کند، فوتبال ما شرایط خوبی ندارد، چه تیم ملی و چه استقلال…

یکی از عجایب فوتبال ایران دو دستگی در تیم ملی است، اینکه بازیکن به خود اجازه می‌دهد درباره ماندن یا اخراج سرمربی تیم ملی استوری گذاشته و به نوعی اظهارنظر کند.

می‌دانید مقصر چه کسی است؟ می‌دانید چه عاملی باعث می‌شود تا بازیکن به خودش اجازه دهد درباره تیم ملی استوری بگذارد؟ من به شما می‌گویم..

فدراسیون فوتبالی که صاحب ندارد! فدراسیونی که ضعیف است، فدراسیونی که جرات و اختیار برخورد را ندارد. وقتی فدراسیون فوتبال نداریم بازیکن به خودش اجازه می‌دهد که در کاری دخالت کند که ارتباطی به او ندارد. بازیکن به چه حقی درباره سرمربی تیم ملی اظهار نظر می‌کند؟ بازیکن بی‌جا می‌کند که بگوید مربی باید اخراج شود یا بماند! این ضعف فدراسیون است، این کوچکی فدراسیون را نشان می‌دهد. من نمی‌دانم چه بر سر این فوتبال آمده است که این اتفاقات رخ می‌دهد، این خانه ویران است و درست بشو نیست.

روشن: کف‌گیر دلال‌ها به ته دیگ خورده و می‌خواهند با کی‌روش به درآمد برسند

نظر شما چیست؟ اینکه با اسکوچیچ ادامه دهیم یا کی‌روش سرمربی تیم ملی شود، شما طرفدار کدام دسته و گروه هستید؟

کی‌روش؟ این مرد در فوتبال ایران چه کار مثبتی انجام داد؟ او چه افتخاری برای ما به ارمغان آورد به جز اینکه پول ایران را گرفت و خورد و برد. او هر کجا رفته مدت زیادی دوام نیاورده و خیلی زود اخراج شده است. دلال‌ها امروز به دنبال این هستند که کی‌روش دوباره به ایران آمده و هدایت تیم ملی فوتبال را بر عهده بگیرد. به طور حتم کف‌گیر آنها به ته دیگ خورده است و می‌خواهند از طریق کی‌روش به درآمد برسند.

روشن: کف‌گیر دلال‌ها به ته دیگ خورده و می‌خواهند با کی‌روش به درآمد برسند

خیلی منتقد کی‌روش هستید.

با کی‌روش قهرمان جام ملت‌ها شدیم؟ با کی‌روش چه کاری انجام دادیم؟ با او به جام جهانی رفتیم که رفتن به جام جهانی دیگر کاری ندارد، همین اسکوچیچ سریع‌ترین صعود ایران به جام جهانی را به دست آورد. کی‌روش چرا از هیچ کجا پیشنهاد ندارد؟ چرا برخی‌ به دنبال این هستند که او را به ایران بیاورند؟ چه چیزی عایدشان می‌شود؟ یک جای کار می‌لنگد و ایراد دارد.

اسکوچیچ بماند؟

اول اینکه میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون خودش بازیکن بوده و به این خصوصیات افکاری بازیکنان آشناست و باید طوری برخورد کند که هیچ‌کس جرات نداشته باشد که این رفتارهای آماتور را انجام دهد. اسکوچیچ باید بماند، در این فاصله زمانی تا جام جهانی هیچ‌کس نمی‌تواند معجزه کند.

چه راهکاری دارید؟

برای مربی چقدر می‌خواهند هزینه کنند؟ چقدر می‌خواهد به کی‌روش بدهند که دوباره پول مفت بگیرد و برود؟ نصف آن را به عنوان پاداش در اختیار بازیکنان بگذارند، بگویند اگر در جام جهانی آمریکا را ببرید این قدر پاداش می‌گیرید و اگر شکست بخورید اینقدر جریمه می‌شوید. بازیکنان با غیرت در زمین بازی می‌کنند و هیچ چیزی جز غیرت بازیکنان نمی‌تواند بازدهی داشته باشد. باید به بازیکنان قول پاداش بدهند و به طور حتم همه آنها می‌دانند چقدر دیدارهای جام جهانی خصوصا جدال با آمریکا مهم است و سرشان را جلوی توپ می‌گذارند تا نتیجه‌ای رقم بخورد که بابا میل هواداران است. این فوتبال پر از اتفاقات پیش‌بینی نشده است، تغییر مربی ریسک بزرگی است. اصلا کی‌روش نه یک خارجی دیگر را بیاورند؛ چه تضمینی است که بتواند در بازی با آمریکا ایران را به پیروزی برساند؟ نهایت شکست می‌خورد و می‌گوید فوتبال بود و باختیم.

روشن: کف‌گیر دلال‌ها به ته دیگ خورده و می‌خواهند با کی‌روش به درآمد برسند

این دو دستگی که بین بازیکنان تیم ملی به وجود آمده است به صلاح فوتبال نیست، عده‌ای طرفدار اسکوچیچ و عده‌ای مخالف او …

فدراسیون باید این چالش را مدیریت کند. مگر برای اولین بار است که در فوتبال ایران چنین اتفاقی رخ داده است؟! پیش از این سابقه داشته است؛ در زمان حشمت مهاجرانی و دهداری از این مسائل در تیم ملی وجود داشت، برخی از بازیکنان کنار گذاشته شدند و نفرات دیگر آمدند و هیچ اتفاقی رخ نداد. فدراسیونی که توان برخورد با چند بازیکن را ندارد به چه دردی می‌خورد.

اگر با اسکوچیچ در جام جهانی موفق نشدیم چطور؟

می‌توان تضمین داد با مربی دیگر موفق می‌شویم؟! اگر الان یک میلیون دلار به کی‌روش بدهیم و او سرمربی تیم ملی شود، قهرمان جام جهانی خواهیم شد؟ اگر بازیکن بخواهد هر اتفاقی رخ می‌دهد و اگر بازیکن نخواهد هیچ اتفاقی نمی‌افتد. در موفقیت تیم ملی اسکوچیچ نقش زیادی نداشت، من گفتم که سریع‌ترین صعود به جام جهانی را داشتیم اما نقش اول را کریم باقری و وحید هاشمیان داشتند، اینها بودند که آرامش را به تیم تزریق کردند، ما وقتی آرامش به تیم تزریق شد توانستیم در مسیر موفقیت گام برداریم و رقیبان را یکی پس از دیگری از پیش رو برداریم.

از تیم ملی فاصله بگیریم؛ درباره شرایط استقلال بگویید.

من هیچ خبری ندارم.

مگر می‌شود حشن روشن هیچ خبری از استقلال نداشته باشد؟!

چرا باید داشته باشم؟ وقتی مردم مرا در کوچه خیابان می‌بینند و ابراز نگرانی و ناراحتی می‌کنند جوابی برای آنها ندارم، من از آجورلو یک پرسش دارم…

روشن: کف‌گیر دلال‌ها به ته دیگ خورده و می‌خواهند با کی‌روش به درآمد برسند

چه سوالی؟

من نه به عنوان حسن روشن بلکه به عنوان یک هوادار از او توقع بیشتری داشتم. توقع داشتم که مدیریت بهتر و اصولی‌تری داشته باشد. این بازیکنانی که جذب استقلال می‌شوند با نظر چه کسی قرارداد می‌بندند؟ چه کسی برای استقلال بازیکن می‌گیرد؟ این سوالی است که باید پاسخ داده شود، کمیته فنی، مربی، خودش یا شخص دیگری، چه کسی؟ وقتی ساپینتو نبود با بازیکن صحبت می‌شد! اصلا یک موضوع مهم‌تر…

چه موضوعی؟

خود ساپینتو توسط چه کسی انتخاب شد؟ چه گروهی برای انتخاب سرمربی استقلال نظر دادند؟ اینکه معیار و انتخاب او به عنوان سرمربی استقلال چه بود؟ انتخابش فنی بود؟ اگر فنی بود چه افرادی نظر دادند، آیا کمیته فنی استقلال دارد؟ اگر دارد در این کمیته چه افرادی هستند و آیا صلاحیت انتخاب سرمربی را داشتند؟ بر چه اساسی ساپینتو آمد؟ او که فصل قبل تیمش سقوط کرد و کارنامه درخشانی ندارد و یک مربی درجه سوم به شمار می‌رود، او نتیجه نگیرد ساکش را جمع می‌کند و خیلی شیک پولش را می‌گیرد و می‌رود و ناراحتی و بدبختی‌اش برای ما استقلالی‌هاست. من دوسن دارم آجورلو هواداران را قانع کند و حرف بزند؛ این که پاسخی داده نشود خوب نیست.

روشن: کف‌گیر دلال‌ها به ته دیگ خورده و می‌خواهند با کی‌روش به درآمد برسند

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی