محمد حمیدی‌مقدم: ارتقا سطح تولیدات استانی هدف مرکز گسترش است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در نشستی که به همت معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی برگزار شد، محمد حمیدی مقدم، مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در نشست با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها نکاتی را درباره ارتقا سطح تولیدات استانی هدف مرکز گسترش مطرح کرد.

محمد حمیدی مقدم مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: «از سال ۹۸ در مرکز به این نتیجه رسیدیم که ساز و کارها در زمینه حمایت از تولیدات مشترک استانی نیاز به تغییر دارد. در شکلی که طراحی کرده و به آن رسیدیم فضایی فراهم شده که مستندسازان هر استان با طرح‌های مربوط به منطقه خود، بتوانند با مرکز، تولید مشترک داشته باشند. بنابراین نقش اداره کل‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان در معرفی مستندسازان و ارتباط آنها با مرکز پررنگ‌تر شده است.»

حمیدی مقدم ادامه داد: «با توجه به برنامه ریزی‌ها و حمایت‌های تازه، ۱۸۰ طرح از اداره کل‌ها به مرکز رسید و از بین آنها ۴۵ طرح در شورا بررسی و تصویب شد. هدف از این طرح، همگرایی بیشتر و رفع موانع تولید بین مرکز و استان‌هاست. ما اهمیت خاصی برای استان‌ها، جوانان و مستندسازان فعال در مراکز قائل هستیم و امیدواریم بتوانیم با حمایت از آنها در تولید و عرضه آثارشان، استعدادهای تازه‌ای را به سینمای مستند معرفی کنیم.»

او گفت: «فیلمسازان بومی هر استان، می توانند با نگاه خود درباره مسائل، آداب، رسوم و اقلیم خود فیلم بسازند و این، چشم اندازی زیبا از ایران امروز برابر چشمان مخاطبان سینمای مستند قرار می‌دهد.»

 مدیر عامل مرکز گسترش افزود: «عدالت تولید و عدالت نمایشی از اولویت‌ها و دغدغه‌های ماست. همان طور که اصرار داریم تقسیم منابع عادلانه صورت بگیرد و تولید در سراسر ایران رونق داشته باشد، اصرار داریم که نمایش و عرضه هم متحول شده و در آن شرایطی برابر برای همه فیلمسازان سینمای مستند فراهم شود. برگزاری چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» به صورت آنلاین، تجربه‌ای موفق در ایجاد فضای مشترک برای فیلمسازان تهران و سینماگران استانی در یک بازه زمانی بود. امسال و در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» می‌کوشیم با برگزاری فیزیکی و آنلاین در کنار هم، این تجربه را بسط دهیم.»

حمیدی مقدم گفت: «تمرکز زدایی از پایتخت و توجه به مطالبات هنرمندان استانی از اهداف و برنامه‌های مرکز گسترش است. تاسیس خانه‌های مستند یکی از این برنامه‌هاست که اجرایی شده است. خانه‌های مستند می‌تواند نقطه تبلوریک حرکت فرهنگی در جهت ارتقا دانش سینمای مستند در استانها باشد و بخشی از نیاز دوستداران سینمای مستند را تامین کند.»

در این نشست علاوه بر مدیران کل ارشاد استان‌ها، معاونان و حامد شکیبانیا معاون مستند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، عباس اسدالهی معاون اداری، مالی و حقوقی، مجید رحیمی مدیر تحقیقات و پژوهش، هومن مرادی کرمانی و حمید عاشقعلی کارشناسان مرکز حضور داشتند.

۵۸۲۴۵

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی