امیرعبداللهیان: جام جهانی قطر به لحاظ دیپلماسی و افکار عمومی بسیار مهم است

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی ایرنا، حسین امیرعبداللهیان روز شنبه در جلسه هماهنگی بازی‌های جام جهانی قطر۲۰۲۲ با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان و پیشاپیش عید سعید غدیر گفت: به حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به دلیل پیگیری‌های خوب و تلاش‌های او در بحث جام جهانی فوتبال خداقوت می‌گویم و به سیدرضا صالحی امیری نیز خوشآمد می‌گویم و از زحمات و تلاش‌های هر دو بزرگوار قدردانی می‌کنم.

وزیر امور خارجه افزود: مسابقات جام جهانی قطر هم به لحاظ سیاسی و هم به لحاظ دیپلماسی عمومی برای همه ما که امروز دور این میز تجمع‌ کرده‌ و حضور یافته ایم و نیز برای افکار عمومی در کشور و مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است.

امیرعبداللهیان بیان کرد: شخص آیت الله رئیسی درباره این موضوع توصیه‌های اکید دارند و از چند ماه قبل تدابیری به دستور رئیس جمهور با مدیریت معاون اول رئیس جمهور اندیشیده شده است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: وزارت نیرو به عنوان مسئول کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و قطر، مسئولیت کلان موضوع را عهده‌دار است. در سطح وزارت امور خارجه همه بخش‌های ذیربط را برای این موضوع بسیج کرده‌ایم.

امیرعبداللهیان: جام جهانی قطر به لحاظ دیپلماسی و افکار عمومی بسیار مهم است

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی که دارای تجربه فراوانی در این حوزه هستند و در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی و ما همواره از تجارب او بهره مند بوده و هستیم و در وزارت امور خارجه مسئولیت هماهنگی‌های کار را به عهده‌دار هستند.

وی افزود: ناصر کنعانی عهده‌دار حوزه سخنگویی و دیپلماسی عمومی نیز به جهت ارتباط مستقیمی که این کار در عرصه دیپلماسی عمومی دارد، ایفای مسئولیت می کند. و نیز از ظرفیت عبدالله سهرابی که سال‌ها در قطر به عنوان سفیر فعال بوده‌ و ارتباطاتی دارند. همچنین از دستیار و مدیرکل حوزه خلیج فارس و حمیدرضا دهقانی پوده سفیرمان تقاضا کردیم که از دوحه تشریف بیاورند.

وزیر امور خارجه ادامه داد: در ابتدای جلسه یکبار دیگر به همه عزیزان خوشامد می‌گویم. مادامی که از اصحاب رسانه حضور دارند تمایل دارم که حتماً از فرمایشات سجادی و صالحی امیری برخوردار باشیم و بعد جلسه را با گزارشی که صفری و فرحناکیان از وزارت نیرو دارند آغاز می‌کنیم و سپس آماده هستم که فرمایشات معاونین وزرا و استانداران و یکایک عزیزانی را که به جلسه دعوت شده‌اند را بشنویم تا ببینیم در فرصت باقی مانده چه اقداماتی را باید با دقت و سرعت لازم انجام دهیم.

امیرعبداللهیان یادآور شد: روز چهارشنبه گذشته میزبان وزیر خارجه قطر و هیاتی از این کشور در تهران بودیم از این فرصت هم استفاده کردیم تا آنچه را که به عنوان مطالبات‌ ما می‌توانستیم با وزیر خارجه قطر مطرح کردیم و او نسبت به بخشی از درخواست‌هایی که داشتیم باید از امیر قطر مجوز بگیرند و بخشی را قرار شد با مقامات ذیربط برگزار کننده مسابقات جام جهانی در کشورشان یا در هر سطح دیگری که لازم است دنبال کنند.

وی گفت: در وزارت امور خارجه آمادگی داریم با همه ظرفیت در خدمت تحقق هرچه بهتر این پدیده مهم باشیم. از هم‌اکنون برای تیم ملی فوتبال کشور بهترین‌ها را آرزو می‌کنیم. امیدوار هستیم با یک نتیجه درخشان و شادی‌بخش برای همه مردم عزیز در جمهوری اسلامی ایران و ایرانیان در سراسر جهان این مسابقات همراه باشد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: البته صرفنظر از هرگونه نتیجه‌ای در این مسابقات برای تیم ملی جمهوری اسلامی ایران، فرصت‌های مختلفی وجود دارد که باید این فرصت‌ها را در جلسه امروز مورد احصا قرار دهیم و برای تحقق آنها حداکثر تلاش خود را به عمل بیاوریم.

امیرعبداللهیان: جام جهانی قطر به لحاظ دیپلماسی و افکار عمومی بسیار مهم است

امیرعبداللهیان اظهار کرد: وزارت امور خارجه در یک بسیج جدی همه نیروها و امکاناتش از ستاد تا صف، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه، آمادگی کامل برای رسیدن به اهدافی که مورد نظر است و توسط مسئولان ورزشی کشور مورد توجه قرار گرفته، است. ‌

وی گفت: به این نکته هم اشاره کنم که شاید حدود سه ماه پیش با سرپرست فدراسیون فوتبال و تیمی از همکاران او با هماهنگی وزیر ورزش و جوانان جلسه‌ای داشتیم و از آن زمان آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم و اقداماتی هم انجام شده که همکارانم در ادامه فرمایشات وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک ارائه خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، بیست‌ودومین دوره جام جهانی فوتبال از سی آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱ در قطر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

برگزاری جلسه هماهنگی بازی‌های جام جهانی فوتبال در وزارت خارجه

درخواست ماجدی از رسانه‌ها و پلیس فتا برای ایجاد همدلی در راه جام جهانی

اهدای پیراهن تیم ملی فوتبال به امیرعبداللهیان

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی