انواع و مزایای ثبت شرکت

در این مقاله از انواع دیگر شرکتها نام برده می شود و برای آشنایی با اینگونه شرکتها توضیحات مختصر و مفیدی ارائه می گردد.

ثبت شرکت در شرکتهای مختلف تجاری و غیر تجاری با مشاوره کارشناسان خبره ثبتی بطور قریب به یقین با موفقیت بیشتر و بالایی همراه بوده است.

شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود یک شرکت تجاری است که حداقل با دو شریک به بالا قابل ثبت است. اعضای هیئت مدیره می تواند هم از بین شرکاء و هم خارج از اعضای شرکاء انتخاب شوند.

مسئولیت هیئت مدیره در اینگونه شرکتها؛ معمولا سقفی نداشته و نامحدود است، مگر در زمانی که در اساسنامه شرکت مدت زمان مسئولیت اعضا هیئت مدیره نوشته شده باشد.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود با حداقل ترین مبلغ یعنی یک میلیون ریال می توان شروع به کار کرد. معمولا کسانی که قصد ثبت شرکتهای بازرگانی را دارند، عنوان آن را با پسوند «مسئولیت محدود» تاسیس می کنند.

شرکتهای با مسئولیت نامحدود در کشورهای خارجی معمولا با علامت اختصاری (LTD) شناخته می شوند.

 شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص نوع دیگری از شرکتهای تجاری است که در موقع ثبت آن حداقل باید سه نفر عضو هیئت مدیره  از بین سهامداران و دو بازرس به اداره ثبت معرفی شود که در آن حتما باید افرادی که پستهای مدیر عاملی، ریاست و نایب ریاست هیئت مدیره را برای مدت یک سال اشغال می کنند، مشخص شده باشد.

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت اینگونه شرکتها نیز همانند شرکت با مسئولیت محدود، مبلغ یک میلیون ریال است.

پست بازرسین نیز به مدت یک سال مالیاتی دارای اعتبار است و در آغاز سال جدید کاری، هم اعضای هیئت مدیره و هم بازرسین باید در صورت بدست آوردن آراء لازم، مجددا انتخاب شوند.

شرکت دانش بنیان

شرکتهای دانش بنیان، شرکتهایی هستند که طی دو دهه اخیر وارد کارزار ثبت شرکتها شده و به نوعی شرکتهای جدیدی هستند. محصول و تولیدات این شرکتها در واقع بطور علمی و آکادمیک است و با فروش خدمات تکنولوژیکی خود به متقاضیان این فن آورها، درآمدهای لازم و منطقی خود را بدست می آورند.

طریق ثبت این شرکتها که در قالب شرکتهای خاص ظاهر می شوند؛ با سایر موارد دیگر شرکتها کمی متفاوت است و آنهم به دلیل خاص بودن شرکتهای دانش بنیان در استفاده از ایده ها، تحقیقات پژوهشی و خلاقیتهای مخترعان و مبدعان جوان و تبدیل آنها به محصولات تجاری است.

یکی از شرایط ثبت اینگونه شرکتها، داشتن ثبت اختراع، عضویت در هیئت علمی دانشگاهها و یا دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل فوق لیسانس و دکتری در رشته های مرتبط با تولی فناوری است.

این شرکتها به دلیل تولید فناوری و تکنولوژی، بنا بر سیاستهای حمایتی دولت؛ از پرداخت مالیات بطور کامل و پرداخت عوارض گمرکی به مدت 15 سال معاف هستند.

با توجه به این محاسن و مزایای حمایتی است که در سالهای اخیر با ثبت و رشد شرکتهایی با عنوان دانش بنیان مواجه هستیم.

مزیتهای ثبت شرکت

 1- ثبت شرکت مانع تشدید اختلافات مالی

وجود اختلافات فکری در بین اعضای هیئت مدیره شرکت که در نهایت منجر به اختلافات مالی نیز می گردد، اغلب موارد به شکلی نامطلوب ممکن است به موجودیت و کیان شرکت و اهداف آن آسیب وارد کند.

حال چنانچه در زمان اساسنامه و ثبت شرکت چنین مواردی لحاظ شده باشد، شرکای شرکت در موارد اختلاف تخصیص سود، به مشکلات عدیده بر نخواهند خورد.

 ۲- ثبت شرکت؛ عامل هویت حقوقی

فرد یا افرادی که اقدام به ثبت شرکت خود نموده اند، در واقع موجودیت و هویت یک واحد تجاری و یا بازرگانی را تامین می کنند و به آن شخصیت رسمی و حقوقی می دهند. هویت حقوقی به ما این امکان را می دهد تا از مشارکت در مناقصات و قراردادهای دولتی و غیر دولتی که به سختی به اشخاص حقیقی اعتماد می کنند، بتوانیم به خوبی بهره برداری کنیم.

امیدواریم با ارائه این نکات مفید و برجسته در خصوص انواع شرکتها و ثبت آنها توانسته باشیم قدمی در جهت افزایش اطلاعات مربوط به امور ثبت شرکتها برای شما برداشته باشیم.

همچنان معتقدیم سرعت عمل در انجام ثبت شرکت، تخصص ماست و ما همواره به دنبال کوتاهترین و سریعترین راه برای انجام امور ثبتی شما هستیم. شما می توانید با وارد شدن به سامانه ثبت نیک در خصوص ثبت شرکت، ثبت برند و علامت تجاری، ثبت اختراع، ثبت تغییرات شرکت  شما برای تغییر اعضای هیئت مدیره و یا انحلال شرکت و همچنین اخذ کارت بازرگانی و کلیه امور ثبتی، از خدمات مشاوران و متخصصین ما در کوتاه ترین زمان ممکن بهره مند شوید.

.مشاورین مجرب و کاردان شرکت ثبت نیک با بیش از بیست سال سابقه ثبت شرکت و ثبت برند، همواره به کوتاه ترین، سریعترین و بهترین راه برای شما می اندیشند.

۲۰ سال تجربه کاری، هویت و افتخار ماست برای شما که در فکر تاسیس شرکت هستید.

با ما با تلفن و سایت زیر در تماس و ارتباط باشید.

87790- ۰۲۱

منبع : مزایای ثبت شرکت

کسب و کار
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی