افزایش ۶۰ درصد سطوح درآمدی بیمه شدگان کشاورز و روستایی کشور

افزایش ۶۰ درصد سطوح درآمدی بیمه شدگان کشاورز و روستایی کشور

بیت الله برقراری گفت: هم اکنون افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، خدمات درمانی خود را از بیمه سلامت دریافت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در گفتگو با خبر استانی سیمای مازندران اعلام کرد: امسال سطوح درآمدی افراد تحت پوشش، ۶۰ درصد افزایش خواهد یافت که این اتفاق مبارک در هفده سال اخیر بی‌سابقه بوده است. 

بیت الله برقراری، مدیر عامل صندوق، اظهار کرد: از عمر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور، هفده سال می‌گذرد. در واقع راه اندازی این صندوق که مولود نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، در سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی در سطوح درآمدی نداشت و حداکثر افزایش در سال‌های اخیر حدود ۲۰ درصد بوده. 

وی ادامه داد: پیشنهاد افزایش ۶۰ درصدی سطوح درآمدی افراد تحت پوشش و همچنین پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی مستمری بگیران در هیأت امناء مطرح شده که در صورت تصویب در هیأت امناء سازمان تأمین اجتماعی و سازمان‌های تابعه، تحول بزرگی در میزان درآمد بیمه شدگان ایجاد خواهد کرد. 

برقراری با بیان اینکه این صندوق هم اکنون دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده در سراسر کشور دارد که یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از آنان فعال هستند، افزود: در استان مازندران ۱۳۷ هزار نفر تحت پوشش داریم که ۸۲ هزار نفر از آنان فعال هستند. 

وی در خصوص افزایش خدمات به بیمه شدگان نیز بیان کرد: هم اکنون افراد تحت پوشش صندوق، خدمات درمانی خود را از بیمه سلامت دریافت می‌کنند و ما آمادگی داریم از ظرفیت اساسنامه صندوق و ظرفیت‌های پیش بینی شده در صندوق برای گسترش خدمات استفاده کنیم. 

مدیرعامل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور خاطر نشان کرد: افراد روستایی، عشایر، کشاورزان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر می‌توانند عضو صندوق شوند و هم اکنون ۱۲۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی تحت پوشش بیمه هستند.

انتهای پیام/

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی