مرگ قانون؛ سازمان لیگ فوتسال با یک توجیه عجیب، قوانین را دور زد

به گزارش ایرنا، باشگاه سپاهان چندی پیش اعلام کرد که در لیگ برتر فوتسال تیمداری نخواهد کرد. پس از این موضوع طلایی پوشان اصفهانی موفق نشدند امتیاز تیم خود را به فروش برسانند. 

در حالی که هنوز این امتیاز به فروش نرسیده بود، قرعه‌کشی لیگ برتر فوتسال برگزار شد و در آن مراسم آرش جابری سرپرست سازمان اعلام کرد که باشگاه ها اجازه ندارند امتیاز خود را به خارج از استان واگذار کنند. 

پس از این ماجرا خبر رسید که امتیاز تیم سپاهان به تیم سفیر گفتمان تهران فروخته شده است. همان زمان اعلام کردیم که این موضوع خلاف قوانین است اما حالا همان سرپرست سازمان لیگ با اعلام موافقت با این اتفاق خلاف قانون نشان داد که پای مقررات نمانده و اراده‌ای برای مبارزه با بی قانونی را ندارد. 

بد از این همکاری با تخلف این است که جابری در گفت و گویی در خصوص این اتفاق توجیهی بسیار عجیب آورد. او در این مورد گفت: به خاطر حفظ شاکله تیم و اینکه استان تهران به عنوان پایتخت نمی‌تواند بدون تیم باقی بماند، هیات رئیسه این انتقال را پذیرفته است.

با این گفته جابری به این نتیجه می رسیم تهران با بقیه شهرها تفاوت بسیار زیادی دارد و این تفاوت ها می تواند حتی قانون را هم دور بزند. 

سرپرست سازمان لیگ همچنین ادعایی از سوی اداره ورزش و جوانان کل استان اصفهان بیان کرد که خلاف واقعیت است. او در این خصوص عنوان کرد: اداره کل استان اصفهان اعلام کرده بود که تیمی در این استان نتوانست امتیاز سپاهان را خریداری کند و این در حالی است که به تمام شهرستان‌های این استان اعلام کرده بودند که می خواهند سهمیه خود را به فروش برسانند. 

این گفته به این دلیل خلاف واقع است که تیمی از کاشان به شدت به دنبال خرید سهمیه طلایی پوشان بوده اما سپاهانی‌ها با فروختن آن به تیم هم استانی خود مخالفت کردند تا این امتیاز به یک تیم تهرانی برسد.

ما دلیل این بی قانونی را نمی دانیم و قضاوت در مورد آن را بر عهده مخاطبان می گذاریم اما تا کی باید شاهد این اتفاقات باشیم. 

البته این اولین بار نیست که قانون در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ فوتسال می میرد. بارها در زمان های مختلف و طرق متفاوت شاهد این اتفاقات بودیم اما اینکه توسط چه کسی و چه زمانی جلوی این تخلفات گرفته می شود، برای اهالی این رشته نامشخص است. مرگ قانون برای فوتسالی ها به یک امر عادی تبدیل شده است.

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی