شیرازی: در فوتبال تهران شرط‌بندی و تبانی وجود دارد/ استخدام ۱۳ نفر از اقوامم واقعیت ندارد/ بهاروند چهره‌ای محبوب است

به گزارش ایرنا، فوتبالِ ایران همواره با حواشی و ابهام‌های فراوانی همراه بوده و هیئت فوتبال استان تهران نیز، از این قاعده مستثنی نبوده است. در همین رابطه حبیب‌الله شیرازی، رئیس هیئت فوتبال استان تهران و عباس تیموری، دبیر این هیئت در ایرنا حاضر شدند و در گفت‌وگویی بی‌پرده به سوالات خبرنگاران ایرنا پیرامون شبهات و انتقادات زیادی که به عملکرد آنها شده پاسخ دادند.

پیش از خواندن مشروح این مصاحبه مفصل و خواندنی، بخشی از مهم‌ترین اظهارات شیرازی و تیموری را به صورت تیتروار مشاهده کنید.

در انتخابات فدراسیون کسی به موفقیت می‌رسد که لابی بهتری با مجمع کرده باشد

روسای هیئت‌های فوتبال‌ بهاروند را دوست دارند

در انتخابات هیئت‌ فوتبال تهران تنش و فشاری وجود نداشت

گل‌محمدی ورزشگاه تختی را از بین برد

منتقدان ما را منصفانه نقد نمی‌کنند

درباره بی اخلاقی در مدارس فوتبال گزارشی دریافت نکردیم

قمار، شرط‌بندی و تبانی در فوتبال تهران وجود دارد

ستادی محرمانه برای رصد داوران تشکیل دادیم

فوتبال تهران را زنده کردیم اما عده‌ای کم آوردند و رفتند

اشکالی ندارد وقتی رفیق هستیم، از ارتباطات‌مان استفاده کنیم  

پسرم مانند بقیه سربازها نگهبانی داد

فامیل‌هایم در هیات فوتبال مشغول به کار هستند؟ دروغ است

آکادمی‌های مجموعه انقلاب درآمدهای میلیاردی دارند  

سال گذشته ۱۶۰ مدرسه فوتبال را پلمپ کردیم

اگر فوتبالی‌ها از ما بیزار شدند، اعلام می‌کنیم که دوره بعد دیگر به هیئت فوتبال نخواهیم آمد

روزی که خوب کار نکنم باید خداحافظی کنم

از هیئت فوتبال حقوقی دریافت نمی‌کنم

اعداد میلیاردی برای درآمد هیئت فوتبال دروغ است

در ابتدا از فدراسیون فوتبال و حواشی آن شروع کنیم. وضعیت انتخابات فدراسیون را با این شرایط چطور می‌بینید؟

شیرازی: هر کسی که در این انتخابات نامزد شود، تمام تلاشش را برای موفقیت خود به کار می‌گیرد. در این انتخابات کسی به موفقیت می‌رسد که لابی بهتری با اعضای مجمع کرده باشد.

به نظر شما افزایش اعضای مجمع چه تاثیری در وضعیت فدراسیون فوتبال دارد؟

شیرازی: تعداد اعضای مجمع اگر زیاد شود خوب است؛ زیرا آرای متفاوتی را می‌سازد. بازیکنان و مربیانی که اضافه شدند، خودشان درگیر فوتبال هستند اما فدراسیون مشکلات زیادی دارد و با چالش‌های متفاوتی مثل بازی‌های تدارکاتی برای آمادگی تیم ملی در جام جهانی روبروست. از طرفی ما خودمان هم دوست داریم حریفانی مثل آمریکا و انگلیس را شکست دهیم. پس باید برای رسیدن به این موضوع تلاش بیشتری داشته باشیم. 

این درست است حیدر بهاروند نفش زیادی در انتخاب رئیس فدراسیون دارد؟

شیرازی: بهاروند چهره‌ای محبوب در مجمع فدراسیون فوتبال است که روسای هیئت‌های استانی دوستش دارند. او صادقانه در جهت اهداف و منافع روسای ‌هیئت‌ها کار می‌کند. با توجه به اینکه تعداد اعضای مجمع بیشتر شود و این موضوع عملا لابی را سخت‌تر کرده است.

از فدراسیون بگذریم. شما با حمایت کفاشیان که آن زمان رئیس فدراسوین فوتبال بود به عنوان رئیس هیئت فوتبال تهران انتخاب شدید.

شیرازی: بله. زمانی که عهده‌دار این مسئولیت شدم کار سختی را پیش رو داشتیم؛ از لحاظ سخت‌افزاری دچار مشکل بودیم. حدود ۲۰۰ میلیون از باقی‌مانده بودجه جام‌جهانی را محمد دادکان به ما اختصاص داد و با این پول ساختمانی در محله گیشا برای طرح آسیا ویژن خریداری کردیم و سعی کردیم از استان‌های دیگر عقب نمانیم. درخواستی از مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون در آن زمان، داشتیم و نامه‌ای را برای مشارکت در این مقوله ارسال کردیم تا بحث حرفه‌ای فوتبال را پیش بگیریم. جلالی را برای مدیریت این طرح منصوب کردیم و روند خوبی را پیش گرفتیم.

شیرازی: در فوتبال تهران شرط‌بندی و تبانی وجود دارد/ استخدام ۱۳ نفر از اقوامم واقعیت ندارد/ بهاروند چهره‌ای محبوب است

تیم‌های تهران را چطور در این طرح سازماندهی کردید؟

شیرازی: تیم‌های استان تهران را با جلسات زیادی به سمت ساخت باشگاه بردیم وآنها را با هیئت مدیره و دفتر ثابت طبق خواسته AFC به ثبت رساندیم. ۱۶ تیم را سازماندهی کردیم و با تلاش‌های بسیار مسابقات و باشگاه‌ها را به استاندارد فیفا نزدیک کردیم. موفقیت این طرح با عنوان تهران ویژن، به نظم خاص مسابقات فعلی در لیگ‌های برتر، دسته یک و دسته ۲ منجر شد.

دلیل فشارهای زیاد بر هیئت فوتبال و شخص شما در انتخابات سال گذشته چیست؟

شیرازی: فکر می‌کنم در انتخابات فشار وجود نداشت، بلکه رقابت تنگاتنگی دیده می‌شد.

درباره درگیری‌های زیادی که با رضا گل‌محمدی مدیرکل اسبق ورزش و جوانان استان تهران داشتید نیز توضیح دهید؟

تیموری: گل‌محمدی خودش فوتبالی بود و از آکادمی ملی فوتبال به مدیرکلی رسید. دوره مدیرکلی وی مصادف شد با پایان دوره ۴ ساله شیرازی در هیئت فوتبال. بیشترین چالش ما این بود که او می‌خواست بر خلاف بند ۹ ماده ۲۴ اساسنامه برای هیئت فوتبال سرپرست تعیین کند. وی مخالف رای داشتن رئیس هیئت فوتبال در مجمع بود؛ اما این موضوع در اساسنامه ما نبود و در تمام کشور همین اساسنامه اجرا می‌شد. وی در دوره مدیریتش، ورزرشگاه تختی را از بین برد و حالا دوباره برنامه‌هایی در حال اجرا داریم که احتمالا این ورزشگاه دوباره جان بگیرد.

عده‌ای به خاطر نداشتن مصوبه مجمع، اساسنامه هیئت فوتبال را قبول ندارند. پاسخ شما چیست؟

شیرازی: اساسنامه توسط سیدحمید سجادی معاون وزیر ورزش وقت در سال ۹۴ ابلاغ شد و ما هم آن را تغییر ندادیم. سازمان بازرسی برای انتخابات هیئت‌ها یک سرپرست می‌خواست و فدراسیون نیز این مسئله را نمی‌پذیرفت؛ زیرا خود را مستقل و مورد تایید فیفا می‌دانست و این اساسنامه را برای اجرا به تمام کشور ابلاغ کرد.

تیموری: ما مصوبه هیئت رئیسه و مجمع را داشتیم و این مصوبه در تمام کشور هم در حال اجرا بود؛ اما اگر تاییدی هم نداشتیم باز هم همین مصوبه در تمام کشور جاری بود و به بهانه فقدان تاییدیه نمی‌توان گفت که نباید اجرایی شود. بعد از آمدن هیئت رئیسه اخیر در زمان شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از ما مشکلات اساسنامه را خواستند و من هم نظراتم را اعلام کردم که دوستان هم برای اصلاح آن، پیگیر هستند.

نظرتان درباره ادعای بعضی که با حضور شما فوتبال تهران را مُرده می‌دانند، چیست؟

شیرازی: ما پویایی را به هیئت فوتبال آوردیم و کارهای اساسی انجام دادیم. مثلا سیستم کارت‌های زرد و قرمز و گل‌ها در مسابقات تماما به شکل سیستمی درآمده و امکان دست بردن در آن را از بین بردیم. ما همراه با تکنولوژی زمان پیش رفتیم. آمار فدراسیون در بحث فنی نشان می‌دهد که ما پیشرفت خوبی داشتیم. برای مثال ۹ نفر از نونهالان زیر ۱۷ سال از تهران هستند و همچنین ۱۷ نفر از تیم جوانان ایران از پایتخت دعوت شده‌اند.

تیموری: با بعضی منتقدان صحبت کردم و متوجه شدم که بعضا، از بین رفتن باشگاه‌ها را تقصیر ما می‌دانند اما یکسری از اتفاقات و انتقادات اصلا در حیطه اختیارات هیئت فوتبال نیست. آنهایی که می‌گویند ما افت کردیم باید بدانند که ۵۶ درصد از بازیکنان تیم‌های ملی پایه متعلق به تهران هستند. پس منتقدان، منصفانه نقد نمی‌کنند. بر خلاف تمام هیئت فوتبال‌های کشور، با مدیریت هزینه بازی‌ها و آموزش‌ها توانستیم یک ساختمان مناسب برای خودمان بخریم.

به نظر شما خرید یک ساختمان برای رزومه ۱۵ ساله کم نیست؟

تیموری: اوضاع ساختمان‌ هیئت فوتبال اصلا مناسب نبود و ما هم می‌توانستیم مثل بقیه اهمیت ندهیم و منتظر رسیدگی وزارت ورزش بمانیم اما تمام تلاشمان را کردیم و بهترین شرایط را برای ساختمان هیئت فوتبال مهیا کردیم. در بحث نرم‌افزاری هم چند سالی است که سامانه‌ای را طراحی کردیم تا مسائلی مانند نحوه دریافت و پرداخت مبالغ را سامان بدهیم که خیلی از هیئت‌ها همین را هم ندارند. قبلا گزارش‌های دستی با مبالغ ناچیزی دستکاری می‌شد و ما این مسائل را اصلاح کردیم. همچنین توانستیم آموزش فوتبال در تهران را سامان بدهیم.

در بحث آموزش برای ساماندهی مدارس فوتبال چه کردید؟

تیموری: ما در سایت‌مان مدارس آموزش فوتبالی که دارای مجوز هستند را اعلام کردیم تا خانواده‌ها به هر آموزشگاهی اعتماد نکنند.

شیرازی: در فوتبال تهران شرط‌بندی و تبانی وجود دارد/ استخدام ۱۳ نفر از اقوامم واقعیت ندارد/ بهاروند چهره‌ای محبوب است

یعنی هیچ مقابله‌ای با مدارس فوتبال متخلف نداشتید؟

تیموری: در واقع این مسائل اصلا وظیفه ما نیست و ما در حالی می‌توانیم رسیدگی کنیم که گزارشی برای ما بیاید اما درباره مسائلی که بین منتقدان مطرح است، مثل فساد و بی اخلاقی، چیزی دریافت نکردیم. جایی که گزارش وجود داشت، ما هم ورود کردیم و رسیدگی‌های کامل انجام شد و خاطیان نیز به سزای اعمال خود رسیدند.

برای تهیه و بررسی گزارش‌ها بازرس وجود دارد؟

شیرازی: ما در سال جدید ۳۰ نفر را به عنوان بازرس آموزش دادیم و اطلاع‌رسانی‌های گسترده‌ای هم انجام دادیم. ما طبق وظیفه خودمان، گزارش بازرسان را بررسی می‌کنیم و این موضوعات نیز به فدراسیون اطلاع‌رسانی می‌شود اما ما مرجع قضایی نیستیم که بتوانیم مدرسه‌ای را پلمپ کنیم. خیلی از مدارس بدون هماهنگی با اسامی بزرگان فوتبال کار می‌کنند و ما تنها می‌توانیم گزارش دهیم. عده‌ای از متخلفان را می‌شناسیم اما برای برخورد به گزارش‌های تخلف نیاز داریم که در دستمان نیست.

آیا شرط‌بندی و تبانی در فوتبال تهران وجود دارد؟

شیرازی: بله داریم.

راهکاری هم برای مقابله با آن در نظر گرفتید؟

شیرازی: ستاد ویژه‌ای را برای پیشگیری تشکیل دادیم تا داوران و کسانی که در حال کشیده شدن به این مسائل هستند را شناسایی می‌کنیم.

تیموری: این ستاد محرمانه است. آنها در این ستاد، داوران را رصد می‌کنند. حتی داوران هر بازی را شب قبل مسابقه مطلع می‌کنیم و تا آن زمان همه چیز محرمانه می‌ماند. با این حال پیگیر اجباری کردن فیلم‌برداری در بازی‌ها نیز هستیم تا امکان تبانی را بسیار پایین بیاوریم و داوران و بازیکنان نتوانند کار خلافی انجام بدهند. ضمن اینکه بدون استعلام از کمیته اخلاق مجوز داوری یا حکمی برای مسئولیت افراد صادر نمی‌شود.

قبول دارید که در فوتبال ما دست‌هایی فراتر از شما وجود دارند که نمی‌گذارد این رشته به حالت ایده‌آل برسد؟

شیرازی: بله

شما هم با آن‌ها همراه شدید؟

شیرازی: تا جایی که توانستم خودم را دور از این مسائل نگه داشتم.

پس چرا به گفته عده‌ای در کمیته آموزش مرتکب تخلف شدید؟

شیرازی: تخلفی وجود ندارد.

یعنی آموزش هیئت فوتبال استان تهران به دست کاظم امامی رییس این دپارتمان برون‌سپاری نشده است؟

شیرازی: امامی مسئول دپارتمان آموزش است و اگر خودش باشگاهی داشته باشد، نمی‌توانیم با او به همکاری ادامه دهیم. هزینه تمام کلاس‌ها به حساب خود هیئت ریخته می‌شود و شرکت واسطه‌ای در این میان وجود ندارد. برای برگزاری کلاس‌ها به ما درخواست می‌دهند. ما در روند کلاس‌ها تنها نظارت می‌کنیم و به طور مستقیم دخالتی نداریم. هر کلاسی که برگزار می‌کنیم هزینه آن مستقیما به هیئت فوتبال پرداخت می‌شود. هیچ شرکتی پیمانکار آموزش هیئت فوتبال نیست و همه مراجعان مستقیما با خود ما در ارتباط هستند. پول تمام کلاس‌ها اول به حساب هیئت فوتبال ریخته شده است.  

تیموری: اگر کلاس‌ها زیر نظر هیئت فوتبال تهران یا حوزه برگزار شود، خلاف است که هزینه را به حساب شخص بریزند و این مسئله نشان‌دهنده کلاهبرداری‌ و اخاذی است. البته خود هنرجوها باید شک کنند که شماره حسابی غیر از هیئت فوتبال به آنها داده شود.

اتفاق دیگری که در دوره ریاست شما در هیئت فوتبال تهران رخ داد این بود که شما در ابتدای راه همراهان زیادی داشتید اما اشخاصی که با شما وارد شدند در حال حاضر در هیئت فوتبال تهران حضور ندارند.

شیرازی: روزی که وارد شدیم، خیلی فعال بودیم و فوتبال تهران را زنده کردیم اما عده‌ای در روند کار کم آوردند و رفتند. همه چیز نباید به من منتهی شود بلکه افرادی مثل دبیر هیات فوتبال را مشخص کردم تا در کار اجرایی به من کمک کند.

شیرازی: در فوتبال تهران شرط‌بندی و تبانی وجود دارد/ استخدام ۱۳ نفر از اقوامم واقعیت ندارد/ بهاروند چهره‌ای محبوب است

رضا عابدینی نیز دبیر و عضو هیئت رئیسه هیئت فوتبال تهران بود؛ اما از کار در هیئت فوتبال عزل شد. برکناری او از هیئت رئیسه در حیطه اختیارات شما بود؟

تیموری: ما در اساسنامه چیزی مبنی بر این که نایب رئیس باید در مجمع عزل شود، نداریم. البته اصلا اختلافی وجود نداشت. به علت قانون بازنشستگی مجبور شدیم او را از سمت دبیری هیئت فوتبال کنار بگذاریم و با عنوان نایب رئیس، وی را نگه داشتیم. زمانی که تصمیم به خرید ساختمان جدید گرفتیم، نیاز داشتیم که برای هیئت فوتبال شناسه ملی ایجاد کنیم که عابدینی به عنوان نایب رئیس در اداره ثبت شرکت‌ها معرفی شد. اما پس از مدتی در مجلس تصویب شد که بازنشستگان را نمی‌توانیم به هیچ عنوان به کار بگیریم و باید شخص جدیدی را معرفی می‌کردیم.

کارمندانی در هیئت فوتبال حضور دارند که به خاطر همکاری با باشگاه‌ها تعارض منافع داشته باشند؟

شیرازی: خیر. اگر کسی هم باشد با او صحبت می‌کنیم که یک طرف را انتخاب کند.

درست است که بازرس قدیمی شما از طرف شرکت حسابرس قانونی‌تان، تبدیل به خزانه‌دار هیئت فوتبال شده است؟

شیرازی: دولت آبادی موسسه‌ای دارد که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را هم بازرسی می‌کرد. ما از او خواستیم تا حسابرسی هیئت فوتبال را هم بر عهده بگیرد. چند سالی است که با او کار می‌کنیم. این‌ها در حالی است که ما الزامی برای وجود حسابرس مالی نداریم و خیلی از هیئت‌های فوتبال‌ نیز چنین موضوعی را ندارند.

گفته می‌شود کارمندان هیئت فوتبال تهران رفتار مناسبی با مراجعه‌کنندگان ندارند. نظرتان در این خصوص چیست؟ 

شیرازی: حجم کار افراد بالاست و باید کمی به آنها حق بدهیم. افراد ظرفیت مشخصی دارند و سقف تحمل‌ها در مقابل مراجعین پایین می‌آید اما باز هم به آنها تذکر می‌دهیم که کارها روند بهتری داشته باشد.

به موضوع پسرتان بپردازیم. او باعث شد حواشی زیادی متوجه شما شود. در ابتدا در مورد خدمت سربازی پسرتان در باشگاه مقاومت تهران و همزمانی آن با نتایج خوب این تیم فوتبال در آن مقطع بگویید.

تیموری: مقاومت در دوره‌ای بسیار عالی عمل کرد. حتی تیم نوجوانان ایران وقتی ۳۰ نفر را دعوت می‌کرد، ۱۰ نفر از مقاومت بودند. اما حالا به علت از دست دادن تعداد زیادی از عوامل فوتبالی و تاثیرگذار باشگاه، پسرفت شدیدی کردند و نتایج این تیم به سربازی پسر شیرازی برنمی‌گردد. او اصلا در این تیم بازی نکرد. با توجه به تحصیلاتش و تسلط وی به زبان‌های خارجی، از ارتباط‌مان با این باشگاه استفاده کردیم و او در چارت اداری باشگاه مقاومت مشغول به خدمت سربازی شد.

ما هم اگر زبان‌ خارجی بلد بودیم، می‌توانستیم برای گذراندن سربازی به این تیم برویم؟

تیموری: بله من معرفی‌تان می‌کنم تا در همان باشگاه مشغول شوید.

اگر شیرازی در هیئت فوتبال نبود، باز هم پسرش با سفارش‌ها در این تیم سرباز می‌شد؟

شیرازی: من توصیه‌ای نکردم و پسرم مثل بقیه دفترچه پست کرد و به این باشگاه رفت و حتی مثل بقیه نگهبانی داد و سربازی او با بقیه سربازها فرقی نداشت.

تیموری: شیرازی استاد دانشگاه است و بالاخره می‌توانست کانالی را برای سربازی پسرش پیدا کند. با این حال خود باشگاه مقاومت به دنبال او آمد.

شیرازی: در فوتبال تهران شرط‌بندی و تبانی وجود دارد/ استخدام ۱۳ نفر از اقوامم واقعیت ندارد/ بهاروند چهره‌ای محبوب است

اینکه گفته شده ۱۳ نفر از اقوام شما در هیئت فوتبال تهران مشغول به کار هستند چقدر واقعیت دارد؟

شیرازی: این که می‌گویند ۱۲، ۱۳ نفر از اقوام من در هیئت فوتبال مشغول به کار هستند، دروغ است. به هیئت فوتبال بیایید و این موضوع را ببینید. فقط پسرم در هیئت فوتبال حضور دارد که در زمان کفاشیان مجوزش را گرفتم. او بسیار توانمند است و در کارهای هیئت فوتبال ما را جلو می‌اندازد. 

به موضوع حساس آکادمی‌های فوتبال بپردازیم. برخی آکادمی‌ها درآمدهای بسیار عجیبی دارند که با عقل جود در نمی‌آید. نظر شما در این مورد چیست؟ 

تیموری: آنهایی که در مجموعه انقلاب با قشر توانمند جامعه درحال برگزاری کلاس‌های آموزشی هستند، درآمدهای میلیاردی از این راه دارند. همه آکادمی‌ها مبالغ سنگین نمی‌گیرند. 

چرا پیدایش مدارس فوتبال و آکادمی‌ها آنقدر زیاد شده که از کنترل هیئت فوتبال خارج است؟

تیموری: اول باید تفاوت آکادمی و مدرسه فوتبال مشخص شود. مدرسه فوتبال یک مرکز آموزشی کوچک است که با یک زمین هم می‌تواند به آموزش بپردازد و تنها فوتبال را آموزش می‌دهد اما زمانی می‌توانید مجوز آکادمی را بگیرید که مجموعه و امکانات کاملی اعم از چمن طبیعی، مصنوعی، سالن، خوابگاه و … را داشته باشید. اما در حال حاضر آکادمی‌های تیم‌های بزرگ ما هم چنین امکاناتی ندارند. سایپا و پیکان از بهترین آکادمی‌های ما هستند اما اینکه با اسامی فوتبالیست‌های خوب ما مدارسی ایجاد می‌شود، غیرقانونی است. ما به اداره اماکن گزارش دادیم و باید رسیدگی کنند. البته در سال گذشته ۱۶۰ مدرسه فوتبال را با حکم اداره اماکن موفق شدیم پلمپ کنیم. مدارسی که دارای مجوز هستند، پرونده و استعلام‌های مورد نیاز را دارند و اگر خطایی از آنها سر بزند، قطعا از تمدید مجوزها خودداری می‌کنیم.

محرومیتی هم برای مربیان مدارس فاقد مجوز اعمال شده است؟

شیرازی: نه ولی پیشنهاد بسیار خوبی است و می‌توانیم اعلام کنیم که انجام شود.

شما ۱۲ سال رییس هیئت فوتبال استان تهران هستید. با توجه به فشارها و هجمه‌هایی که علیه شما به وجود آمده چه اصراری به حضور در اینجا دارید؟

شیرازی: اگر فوتبالی‌ها از ما بیزار شدند، اعلام می‌کنیم که دوره بعد دیگر به هیئت فوتبال نخواهیم آمد. فکر می‌کنم ثبات مدیریت در هر سازمانی خیلی مهم است و زمانی که مدیری تغییر کند، تمام شاکله سازمان هم با او تغییر می‌کند و افراد جدید و بدون تجربه‌ای روی کار می‌آیند که شکل‌گیری آنها زمان و هزینه بالایی دارد. من تلاش کردم در کنار عشق و علاقه‌ام به این حوزه، خدمتی نیز کرده باشم و می‌دانم که این پست‌ها ابدی نیست و روزی به پایان می‌رسد. روزی که خوب کار نکنم باید خداحافظی کنم.

حقوق و حق‌الجلسات شما در هیئت فوتبال چقدر است؟

شیرازی: من ساعت کاری بالایی دارم و کمتر می‌توانم به زندگی شخصی و خانوادم برسم. در این صورت به نظرم اگر در قبال جلساتم هزینه‌ای دریافت می‌کنم، کار بدی نیست. بابت هر جلسه برای ما ۲۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند که با حساب مالیات ۱۸۰ هزارتومان دریافت می‌کنیم و در سال شاید به ۱۰ جلسه هم نرسد. حقوق من از دانشگاه است و از هیئت فوتبال به علت افتخاری بودن پستم به جز حق‌الزحمه کوچکی مثل ایاب ذهاب، حقوقی دریافت نمی‌کنم.

هیئت فوتبال درآمدهای زیادی دارد و برخی معتقدند این مبالغ برای پیشرفت فوتبال تهران خرج نمی‌شود. برای شروع می‌خواهیم بدانیم درآمد هیئت فوتبال از تیم‌ها چقدر است؟

شیرازی: ما تمام پول‌ها را طبق تعرفه‌هایی که در سایت نوشته شده دریافت می‌کنیم اما با وجود هزینه‌هایمان تقریبا چیزی باقی نمی‌ماند. برای مثال ما امسال حقوق داوران را ۶۰ درصد اضافه کردیم و بابت هر بازی به یک داور ۲۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود. حقوق پایه‌ کارمندان افزایش پیدا کرده و طبق تورم مجبوریم دریافتی‌ها از تیم‌ها را نیز اضافه کنیم. این اعداد میلیاردی که در خصوص درآمد هیئت فوتبال گفته می‌شود دروغ است. من حاضرم یک روز به هیئت فوتبال بیایید و مدارک مالی و حسابرس مالی را به شما نشان دهم تا همه شبهه‌ها برطرف بشود.

جریمه پرونده‌های انضباطی کجا می‌رود؟

شیرازی: شاید هر لیگ در سال ۲۰ پرونده انضباطی داشته باشد و عدد بالایی شکل نمی‌گیرد که بخواهیم روی آن حساب کنیم. تعدادی از مدیران باشگاه‌ها عضو مجمع هیئت فوتبال هستند و اگر ما دریافتی بالایی داشته باشیم و سوءاستفاده کنیم برای همه مشخص می‌شد و تا حالا مجازات شده بودم.

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی