قلعه پرتغالی‌ در نصف جهان؛ کهکشانی با حضور دستیار مورینیو، جانشین کلوزه و آخرین گزینه اسکولاری

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال سپاهان یکشنبه‌ی طوفانی‌ای را پشت سر گذاشت. طلایی‌پوشان اصفهانی پس از به خدمت گرفتن ژوزه مورایس به عنوان سرمربی این بار از سه دستیار این مرد پرتغالی و سرشناس رونمایی کردند. سه مربی با کارنامه‌ای درخشان در عرصه بازیگری و یا مربیگری.

ابتدا به سراغ شناخته‌شده‌ترین فرد این گروه می‌رویم. هوگو آلمیدا. مهاجم تنومد سال‌های نه چندان دور تیم ملی فوتبال پرتغال که با سلسائوی اروپا در جام‌های جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ به میدان رفت و یک گل هم به ثمر رساند. آلمیدا در تیم‌هایی چون پورتو، بوآویشتا، وردربرمن آلمان، بشیکتاش ترکیه، چزنا ایتالیا، کراسنودار روسیه، آنژی روسیه، هانوفر آلمان، هایدوک اشپیلت کرواسی و آکادمیکا به میدان رفت و در سال ۲۰۲۰ کفش‌هایش را آویخت.

اوج بازی آلمیدا در آلمان و در جمع برمنی‌ها بود. او با این تیم قهرمان جام حذفی شد و به فینال جام یوفا رسید و جانشین خلفی برای میروسلاو لوزه بود. هوگو در ترکیه نیز نمایش درخشانی با بشیکتاش داشت. آلمیدا یک بار در فوتبال یونان تجربه ایستادن در درون دروازه را هم پشت سر گذاشت. او نهایتا پس از بازگشت به فوتبال پرتغال از دنیای بازیگری کناره‌گیری کرد و سریعا در باشگاه آکحادمیکا مشغول شد. ابتدا مربی تیم زیر ۲۳ سله‌ها بود. سپس به تیم دوم رفت و نهایتا با چهار سرمربی مختلف در تیم اصلی به عنوان دستیار همکاری داشت تا پیشنهاد مورایس برای حضور در ایران به دستش رسید.

قلعه پرتغالی‌ در نصف جهان؛ کهکشانی با حضور دستیار مورینیو، جانشین کلوزه و آخرین گزینه اسکولاری

نفر بعدی پائولو سانتوس است. مربی گلرهای سپاهان که جانشین رحمان احمدی شده و سابقه حضوری جالب در جام جهانی ۲۰۰۶ را دارد. سانتوس قرار نبود در لیست نهایی اسکولاری جای داشته باشد اما مصدومیت گلر سوم پرتغالی‌ها باعث شد تا سانتوس مسافر آلمان شود. او ۲ سال قبل بهترین گلر لیگ شده بود و در دهه ۹۰ به تنها قهرمانی‌اش در طی ۱۴ فصلی که در سطح اول فوتبال کشورش بازی کرد؛ نائل شد. او فقط یک بار پیراهن تیم ملی کشورش را بر تن کرد و آن هم مربوط به بازی دوستانه با ایرلند شمالی در سال ۲۰۰۵ می‌شود.

سانتوس برای تیم‌های زیادی بازی کرد اما بنفیکا، پورتو و براگا مشهورترین آنها بودند. او در برهه‌ای مجبور شد تا سطح سوم پایین برود اما دوباره به لیگ برتر کشورش بازگشت و سال ۲۰۱۲ با لباس تیم ریوآوه از فوتبال کنار رفت. او بعد از پایان دوران بازیگری به عرصه ارائه مکمل‌های ورزشی ورود کرد و حالا قرار است دوباره در مستطیل سبز نقش داشته باشد و در ۴۹ سالگی مربی گلرهای تیم سپاهان ایران باشد.

قلعه پرتغالی‌ در نصف جهان؛ کهکشانی با حضور دستیار مورینیو، جانشین کلوزه و آخرین گزینه اسکولاری

آخرین مربی ژوآئو پدرو است. مربی بدنساز تیم فوتبال سپاهان که همراه با ژوزه مورایس در تیم‌های چلسی، اینترمیلان و رئال مادرید بوده و همکاری با ژوزه مورینیو را در کارنامه دارد. آنتالیا اسپور، آاِک آتن، بارنزلی، جئونبوک موتورز و الهلال تیم‌هایی بوده‌اند که پدرو در کنار مورایس فعالیت داشته تا مشخص شود این ۲ چه درک و شناخت بالایی نسبت به یکدیگر دارند و تا چه حد باهم هماهنگ هستند.

بدون تردید سپاهان با این کادرفنی می‌تواند یکی از مدعیان قهرمانی باشد. البته که آنها نفرات زیادی را در درون زمین از دست داده‌اند و این کمی کار را برای مورایس دشوار می‌کند اما تقویت تیم طی روزهای باقیمانده تا شروع لیگ می‌تواند ورق را برگرداند. سپاهان شاید این بار در درون زمین تیمی کهکشانی نداشته باشد اما بر روی نیمکت بمب‌های بزرگی توسط این تیم ترکید و لقب کهکشانی را باید به آنها اطلاق کرد. جایی که پرتغالی‌ها دور هم جمع شده‌اند و قلعه‌ پرتغالی را شکل داده‌اند.

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی