نه استقلال و نه پرسپولیس؛ بمب اصلی نقل و انتقالات روی نیمکت تیم ملی می ترکد!

نگاهی به تقویم فاصله 140روزه تا نخستین دیدار تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی2022 قطر را نشان می‌دهد و در حالی که تیم‌ملی تدارکات مناسبی برای حضور در این تورنمنت نداشته، اوضاع برای این تیم بسیار نگران‌کننده است. عملکرد ضعیف تیم‌ملی در سه دیدار خود در سال جاری به‌خصوص برابر کره‌جنوبی و الجزایر باعث شده طرفداران فوتبال ایران نگران نتایج این تیم در گروه دشوار خود در جام‌جهانی باشند. تیم ایران که برابر تیم نصفه‌ونیمه الجزایر نتوانست نمایش خوبی داشته باشد کار بسیار سختی مقابل ستاره‌های انگلیس، آمریکا و ولز خواهد داشت و حتی این نگرانی نیز وجود دارد که یکی از بدترین نتایج تاریخ ایران در جام‌های جهانی با مربیگری اسکوچیچ رقم بخورد. سرمربی کروات که ناگهان در فوتبال ایران رشد عجیبی داشت و از سرمربیگری در تیم‌هایی چون خونه‌به‌خونه و نفت‌آبادان به تیم‌ملی رسید توانست پس از افتضاح مارک ویلموتس تیم را به سلامت از مرحله دوم انتخابی عبور داده و درنهایت هم آماری جالب در دیدارهای پیاپی بدون شکست از خود به‌جای گذاشت؛ اما نکته اصلی آنجاست که تیم او در دیدارهای حساس و بزرگ بسیار شکننده نشان داده است.
اتفاقی که در زمان کارلوس کی‌روش کاملا متفاوت بود و تیم ما در دیدارهای مهم خود مثل مصاف با آرژانتین، اسپانیا و پرتغال نمایش قابل‌قبولی داشت اما اوضاع یوزهای ایران در ماه‌های اخیر چندان خوب نیست و تیم نه‌تنها از لحاظ فنی و تاکتیکی مشکلات زیادی دارد حتی این مربی نه‌چندان بزرگ و کمترشناخته‌شده نتوانسته در رختکن تیمش نیز اتحاد ایجاد کند. شایعاتی که از برخی حواشی در رختکن تیم ایران منتشر شده بود نشان می‌دهد سرمربی کروات حتی بین بازیکنان تیمش هم محبوبیتی ندارد و درصورتی‌که ماجرای برکناری او جدی شود، مخالفت چندانی را ازسوی بازیکنان بزرگ و باسابقه تیم شاهد نخواهیم بود.
درحالی‌که این جابه‌جایی می‌توانست خیلی زودتر انجام شود اما فدراسیون فوتبال درطول بیش از سه‌ماهی که از پایان دیدارهای انتخابی جام‌جهانی می‌گذرد بیشتر درگیر مشکلات داخلی خود بوده و فرصت چندانی برای سروسامان دادن به شرایط تیم‌ملی نداشته است. این روزها هم فوتبال ایران بیشتر درگیر اخبار نقل‌وانتقالاتی لیگ خود است و شاید کمتر کسی به این فکر باشد که 140روز دیگر باید یکی از دشوارترین دیدارهای سال‌های اخیر خود را برابر تیم پرستاره و مدعی انگلیس انجام دهیم.
اگرچه زمان زیادی را از دست داده‌ایم اما هنوز هم فرصت تغییر در کادرفنی تیم‌ملی و انتخاب گزینه‌ای بهتر برای نشستن به‌جای اسکوچیچ کم‌تجربه وجود دارد. به‌نظر می‌رسد اهالی فوتبال و کارشناسان این رشته باید هرچه زودتر برای ایجاد این تغییرات پیش‌قدم شده و پیش از اینکه دیر شود و برای پیشگیری از وقوع فاجعه‌ای بزرگ برای تیم‌ملی در جام‌جهانی، حرکتی جدی داشته باشند. آیا باید منتظر بمب اصلی نقل‌وانتقالات تابستانی باشیم؟

ورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی