امنیت تلگرام بیشتر است یا موبوگرام – افزایش امنیت تلگرام

 اگر قصد نصب موبوگرام یا تلگرام را دارید و در مورد امنیت این دو شک دارید در این مقاله امنیت موبوگرام و تلگرام را بررسی کرده ایم

شاید شنیده باشید که مدیران تلگرام به دلیل امنیت بالا به کسانی که بتوانند تلگرام را هک کنند، جایزه می دهند.

به همین دلیل است که این اپلیکیشن محبوب به دلیل امکانات و امنیت بالا مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

پس آیا می توانید بگویید که می توانید با خیال راحت از این فضای مجازی استفاده کنید؟

مشکل واقعی این است که هیچ چیز در دنیای ما 100% امن نیست، اما می توان گفت که هک مستقیم اکانت تلگرام غیرممکن یا بعید است؟

چگونه امنیت تلگرام را افزایش دهیم؟

در تلگرام که امروزه به جرأت می توان گفت رایج ترین ابزار چت در کشورمان است، از دو طریق می توانیم با دوستان خود ارتباط برقرار کنیم.

روش اول روش استاندارد و رایجی است که اکثر افراد از آن استفاده می کنند.

به این ترتیب روی حساب کاربری مورد نظر کلیک می کنند سپس صفحه چت باز می شود و شما می توانید پیام خود را ارسال کنید.

اما روش چت امن دیگری به نام چت مخفی در تلگرام وجود دارد.

به این ترتیب می توانید پیام ها و فایل های رمزگذاری شده را از طریق تلگرام ارسال و دریافت کنید.

رمزگذاری یا رمزگذاری امنیتی در چت مخفی یا چت امن تلگرام چیست؟

کدگذاری یعنی تبدیل حروف خوانا به اعداد یا حروف ناخوانا.

به عنوان مثال اگر به شخص دیگری به نام Selam پیام ارسال کنیم، اگر این پیام رمزگذاری نشده باشد به راحتی توسط شخص ثالث قابل مشاهده است.

به عنوان مثال، ما سالامی را با یک سیستم رمزگذاری 32 بیتی یا 32 بیتی رمزگذاری کردیم:

چت مخفی امنیتی

همانطور که مشاهده می کنید کلمه تبریک به 32 حرف و یک عدد مجهول تبدیل شده است که فقط توسط نرم افزار امنیتی مربوطه قابل برگشت است.

اما در تلگرام با سیستم رمزگذاری RSA حروف و پیام های شما به 2048 حرف یا بیت ناخوانا تبدیل می شود که بازگشت به حروف عادی تقریبا غیرممکن است.

تفاوت موبوگرام و تلگرام چیست؟ چرا کاربران به موبوگرام علاقه مند هستند؟

اجازه دهید ابتدا تفاوت تلگرام و موبوگرام را بررسی کنیم. ما دیدگاه مردمی داریم. مردم عادی و اکثر کاربران می دانند که تفاوت تلگرام و موبوگرام به ظاهر، قابلیت ها و پشتیبانی مستقیم آن از زبان فارسی برمی گردد. این کاملا درست است. موبوگرام قابلیت ها و ویژگی های دیگری را ارائه می دهد که تلگرام به طور پیش فرض از آن برخوردار نیست. از نظر کارایی، موبوگرام نسخه ای از تلگرام با امکانات پیشرفته تر است که حداقل برای کاربران ایرانی بسیار جذاب طراحی شده است. با توجه به این موضوع، تعجبی ندارد که کاربران به موبوگرام علاقه مند شوند. تفاوت موبوگرام و تلگرام را در ظاهر و قابلیت ها فهمیدیم، اما آیا تفاوت ظاهری و عملکردی موبوگرام و تلگرام نشان دهنده این نیست که موبوگرام یک پیام رسان مجزا و مستقل از تلگرام است؟ آیا ایجاد امکانات بیشتر در تلگرام عجیب و مشکوک نیست؟

چرا قابلیت های بیشتر موبوگرام نسبت به تلگرام موضوع عجیب و سوال برانگیزی نیست؟

mWQ1NbDCl0PMk5G0UuKUHTrbg5ifqkLOlzCegbh9.jpg

تلگرام یک برنامه متن باز است، به این معنی که توسعه دهندگان می توانند سفارشی سازی هایی را برای آن اعمال کنند. بنابراین، دقیقاً همانطور که در سیستم عامل اندروید مشاهده می کنید. اندروید نیز یک سیستم عامل متن باز است و تا به امروز این امر باعث شده است که اندروید حداقل از نظر شخصی سازی گام های بلندی بردارد و از نظر قابلیت سفارشی سازی به بهترین سیستم عامل موبایل در جهان تبدیل شود.

درست مانند اندروید، شرکت‌های گوشی‌های هوشمند می‌توانند رابط کاربری خود را طراحی و نصب کنند و ویژگی‌های بصری و کاربردی جدید را به دستگاه‌های خود اضافه کنند، تلگرام نیز به توسعه‌دهندگان این امکان را داده است که سفارشی‌سازی‌های خود را در این پیام‌رسان اعمال کنند.

بنابراین جای تعجب نیست که اپلیکیشنی مانند موبوگرام بتواند نسخه اصلی تلگرام را از نظر ظاهری و قابلیت ها شناسایی و ویرایش کند و نیازها و خواسته های کاربران ایرانی را شناسایی کند. بنابراین تفاوت های کاربردی و ظاهری تلگرام و موبوگرام کاملا طبیعی و موجه بوده و به هیچ وجه نمی تواند دلیلی بر مخرب یا غیر قابل اعتماد بودن موبوگرام باشد.

نرم افزار های جاسوسی در برار تلگرام و موبوگرام . کدام قدرتمند تر است؟

9UCnJb3jnh3nObUZUQ6W3y0CKkJI8lcFILbzDyL5.jpg

توجه داشته باشید برنامه های مانند برنامه هک تلگرام اسپای 24 هستند که برای کنترل فرزند به صورت قانونی استفاده می شوند ولی افرادی ممکن است با سو استفاده از این برنامه سعی در هک گوشی شما داشته باشند. اگر این اتفاق رخ دهد دیگر تفاوتی ندارد شما موبوگرام داشته باشید یا تلگرام در هر صورت تمامی نوتیفیکیشن های شما از تمامی شبکه های اجتماعی برای هکر ارسال می شود. برای جلوگیری از این اتفاق از هیچ منبع غیررسمی ای برنامه نصب نکنید و هر چند وقت یکبار سیستم خود را بررسی کنید تا برنامه غیر رسمی ای توسط افراد سودجو بر روی سیستم شما نصب نشده باشد.

آیا موبوگرام به اندازه تلگرام امن است؟ آیا موبوگرام می تواند اطلاعات کاربران را جاسوسی کند؟

برای درک این موضوع و بررسی امنیت موبوگرام باید نگاهی کلی داشته باشیم و کمی بیشتر تخصصی کنیم. با این حال سعی می کنیم از ارائه توضیحات سنگین و پیچیده خودداری کنیم. همانطور که می دانید تلگرام از یک سیستم رمزگذاری بسیار حساس و پیچیده برای تبادل اطلاعات کاربران استفاده می کند که ورود آن تقریبا غیرممکن است (حداقل تاکنون هیچکس نتوانسته است وارد آن شود). تا زمانی که اپلیکیشن هایی مانند موبوگرام از سرورهای خود تلگرام و عوامل مهم تبادل اطلاعات استفاده می کنند، بدون شک امنیت لازم را تامین خواهند کرد.

خوشبختانه موبوگرام همانند نسخه اصلی اپلیکیشن تلگرام از API های رسمی این پیام رسان استفاده می کند. بنابراین موبوگرام مستقیماً به سرورهای اصلی تلگرام متصل است و از این نظر تفاوتی بین موبوگرام و تلگرام وجود ندارد. یعنی هیچ تفاوتی بین سیستم رمزگذاری پیام های تلگرام و موبوگرام وجود ندارد. اگر دقت کرده باشید، حتی با فعال کردن موبوگرام در کنار تلگرام، نوتیفیکیشن هایی از سرورهای اصلی تلگرام دریافت خواهید کرد. این ممکن است نشان دهنده امنیت موبوگرام و تایید آن توسط تلگرام یا حداقل ارتباط امن بین این دو برنامه باشد.

بنابراین حداقل با توجه به شواهد موجود در بی خطر بودن موبوگرام تردیدی وجود ندارد. نگران نباشید زیرا این برنامه از API یا رابط برنامه نویسی و سرورهای اصلی تلگرام استفاده می کند. اما با وجود تمام این نظرات، اگر همچنان در مورد امنیت موبوگرام یا اپلیکیشن های مشابه شک دارید، توصیه می کنیم از همان تلگرام اصلی استفاده کنید، زیرا شک شما منجر به ایمان به ضمیر ناخودآگاه شما می شود و احتمالا این مشکل ساز خواهد شد. برای شما. بنابراین اگر شما هم جزو کسانی هستید که نگران امنیت اطلاعات هستید، بهتر است تلگرام را با اپلیکیشن دیگری جایگزین نکنید. اما اگر یک فرد عادی هستید باید بدانید که طبق شواهد موجود هیچ تفاوتی بین امنیت تلگرام موبوگرام وجود ندارد.

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی