برای سفر طبیعت‌گردی چه تابه‌ای خوبه؟ اسم ساج رو شنیدین؟

شاید اصلا اسم ساج هم به گوش شما نخورده باشد. اما با خواندن این مطلب کامل از آن مطلع خواهید شد. اگر قصد سفر دارید و تصمیم گرفتید تا در طبیعت وقت بگذرانید، باید لوازمی همراه داشته باشید تا برای آشپزی و درست کردن وعده های غذایی، راحت باشید. یکی از وسایل مهم برای آشپزی، تابه است.

اما بنظر میرسد تابه‌ای که در خانه از آن استفاده میشود، برای سفر و طبیعت مناسب نباشد. پس راه‌حل چیست؟ استفاده از ساج سفری بهترین راه‌حل است. ساج یا تابه مسافرتی نوعی از تابه است که به طور مخصوص برای کمپینگ و طبیعت گردی ساخته میشود. این نوع تابه ها با متریال های مختلف و سایزهای مختلف تولید میشوند. در ادامه کامل با آن ها آشنا خواهیم شد.

برخی از انواع ساج مناسب طبیعت گردی

  • ساج تفلونی: این نوع ساج معمولا از ورق فولاد ساخته میشود و روکش تفلونی روی آن وجود دارد، غذاهای شما به ظرف نمیچسبد و در نتیجه شستشوی آسان تری را خواهید داشت. همچنین وزن نسبتا مناسبی دارند.
  • ساج چدنی: این نوع تابه نسبتا وزن بالاتری دارد. حساسیت کمتری به قاشق و یا چاقوی فلزی داشته و برخورد آن ها به سطح تابه مشکلی ایجاد نمیکند. همچنین این نوع تابه ها برای استفاده در فر نیز مناسب هستند.
  • ساج گرانیتی: این نوع ساج ها مقاومت کمتری داشته و نباید در معرض فشار یا ضربه قرار بگیرند. همچنین نباید در زمان آشپزی از قاشق و یا همزن فلزی استفاده کنید.

ساج ها دارای قطر و ضخامت های متفاوتی هستند. قطر 20، 28، 30، 40، 48 و 50 سانتی از متداول ترین آن ها است. همچنین ضخامت ورق بکار رفته در آن ها باید مورد توجه شما باشد تا در حین استفاده مقاومت مناسبی داشته و به راحتی شکل خود را از دست ندهند.

آشپزی-با-ساج-در-طبیعت

لایه‌ی سیزنی چیست؟

لایه‌ی سیزنی یک روکش مخصوص است که روی سطح ساج ها کشیده میشود و مزیت های مختلفی دارد. پلیمریزاسیون یک لایه روغن خوراکی است که باعث میشود ساج از زنگ زدگی و چسبندگی مواد غذایی در امان بماند. همچنین خاصیت هایی معدنی برای بدن انسان دارد که زمان پخت به مواد غذایی شما منتقل خواهد کرد. میتوانید با مراجعه به کوه مان از ساج‌های متنوع وبسایت دیدن کرده و نوع مورد نظر خود را تهیه کنید.

نحوه‌ی طبخ غذا با ساج

پروسه سوختن یک آتش را به سه قسمت تقسیم کنید، شما باید آشپزی خود را روی آتش برای قسمت سوم سوختن یک آتش برنامه ریزی کنید. در واقع شعله آن نباید آنقدر کم باشد که غذا درست نشود و نباید آن قدر زیاد باشد که غذا را بسوزاند. زمانی که هیزم یا ذغالتان به یک حالت استیبل رسید و شعله ای نرم داشت، حالا وقت آن است که ساج را روی آتش گذاشته و شروع به پخت و پز کنید.

چند نکته مهم برای استفاده از ساج

  • ساج را به صورت خالی روی آتش قرار ندهید. حتما روغن یا مواد غذایی داخلش قرار دهید.
  • بعد از آشپزی صبر کنید تا ساج سرد شود و بعد داخلش آب بریزید تا برای شستشو راحت تر باشید.
  • اگر ساج دارای لایه سیزنی تهیه کرده اید باید حتما بعد از آشپزی با آن، سطح را کاملا چرب کنید تا باعث زنگار و ترک خوردگی نشود.

در نهایت پیشنهاد میکنیم برای لذت بیشتر در طبیعت از یک سه پایه هم استفاده کنید، در واقع ساج و سه پایه را با هم داشته باشید تا به راحتی بتوانید آشپزی کنید و در کنار دوستان لذت ببرید.

آشپزی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی