معلم خصوصی فیزیک برگ برنده دانش آموزان

سلام و وقت بخیر
اینجانب فاطمه پاک معلم خصوصی فیزیک و ریاضی پایه دوم متوسطه هستم و بمدت ده سال سابقهی تدریس خصوصی در این دوره را دارم . تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشدم را در دانشگاه صنعتی شاهرود سپری کرده ام و به دلیل علاقه ام به تدریس در طی دوران دانشجوییام بعنوان دبیر حل المسائل دروس اختصاصی فعالیت آموزشی خودم را شروع کردم.

بعد از فارغ التحصیلی  در دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان مدرس دروس پایه (ریاضی و فیزیک) بودم وسعی کردم که در این مدت مهارت و تواناییهایم را در انتقال مطالب و درک درست مفاهیم افزایش دهم، تقریباً پس از گذشت سه سال  با توجه به تجربیاتم و اطلاعاتی که در دوران تدریس کسب کرده بودم به تدریس خصوصی دوره دوم متوسطه پرداختم. با توجه به حساسیت این دوره آموزشی برای دانش آموزان، من حداکثر تلاشم را برای جمع آوری مطالب ونکات کلیدی هر درس، تحلیل و بررسی مسائل و مفاهیم با ذکر مثال های مشابه  از طریق مطالعه منابع مختلف کتب درسی به کار بردم که یادگیری برای دانش آموزان عزیزراحتتر و آسانتر صورت بگیرد.
لازم به ذکر است که مبنا و اصول تدریس خصوصی فیزیک من همواره بر اساس یادگیری مطالب با درک مفاهیم میباشد و لذا با دانش آموزان عزیزی که این فرصت را داشتهام که در خدمتشان باشم بر اساس همین چارچوب کار کردهام و شاهد نتایج بسیار خوبی ازآنها بودهام. بعلاوه عقیده شخصی اینجانب است که در بحث آموزش، رابطه بین دبیر و دانش آموز رابطه بسیار حساس و مهمی است و همواره سعیم بر این بوده است که دانش آموزانم از پرسیدن سوال های تکراری و پیش پا افتاده و یا گفتن این جمله که ” من اصلا نفهمیدم یا یاد نگرفتم “هیچ حس خجالت و یا ناراحتی نداشته باشند. و از این بابت خدا را سپاسگزارم که با تمامی دانش آموزانم رابطه خوبی داشته و دارم و تمام سعیم براین است که بهترین نتیجه را در پایان کلاس دریافت کنند. یکی از بهترین تجارب بنده زمانی بود که پس از چند جلسه تدریس ریاضیات  به آقا پسری که رشته تجربی میخوند , ایشون تمایل پیدا کردن که تغییر رشته بدن و ریاضی بخونن و بیان این مطلب که با تدریس بنده به ریاضی علاقمند شدن وحتی تصمیم گرفتن که در آینده معلم خصوصی ریاضی بشن و دید و نگرش منفی که به درس ریاضیات داشتن رو از دست دادن واقعا حس خوب و جذابی بود برام.
در پایان به گفتن جملهایی از شیخ اجل اکتفا میکنم که “مشک آن است که خود ببوید نه آن که عطار بگوید”

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی