ساندویچ پنل چیست؟ | تونیکس پانل

ساندویچ پنل یا پنل ساندویچی به مصالحی گفته می شود که به صورت لایه ای یا به عبارتی ساندویچی تولید می شود؛ از سه لایه تشکیل شده است لایه میانی آن که هسته هم می گویند از فوم عایق مانند پلی یورتان، اکس پی اس XPS یا پلی استایرن می باشد که سبک ترین لایه این ساندویچ می باشد و دو طرف آن را دو لایه فلز مانند آلومینیوم، گالوانیزه، آلوزینک و فلز های دیگری می پوشاند که مانند یه ساندویچ همبرگر می باشد و از همین رو آن را ساندویچ پنل می نامند.

حال که با مفهومی کلی از ساندویچ پنل آشنا شدید میخواهیم به انواع ساندویچ پنل بپردازیم و شما را با انواع آن آشنا کنیم.

انواع ساندویچ پنل

همان طور که توضیح دادیم ساندویچ پنل مصالحی جدید است که در ساختمان ها به کار می رود و بسار بهتر و به صرفه تر از سیمان و گچ است حال می خواهیم به شما انواع ساندویچ پنل را نشان دهیم و شما را با انواع آن آشنا کنیم و مزایای هر کدام را شرح دهیم تا بیشتر با ساندویچ پنل و انواع آن آشنا شوید.

ساندویچ پنل سقفی

ساندویچ پنل سقفی همان طور که از نامش پیداست برای پوشش سقف به کار می رود. پوشش سقف هایی مانند کارخانه ها، سالن های صنعتی، سالن های تولیدی، انبار، کانکس استفاده می شود. ساندویچ پنل سقفی به شکل ذوزنقه می باشد و همین شکل آن باعث می شود آب از این پنل عبور نکند.

ساندویچ پنل سقفی پوششی بسیار مقاوم است زیرا در لایه های خارجی آن از ورق فولادی مانند گالوانیزه، آلوزینک (عنصری ترکیب از گالوانیزه و آلومینیوم می باشد)، آلومینیوم استفاده شده است و در لایه میانی آن فوم هایی مانند پلی یورتان، پلی استایرن، پشم شیشه، پشم سنگ استفاده شده که این فوم ها خاصیت ضد حرارت و ضد حریق بودن دارند.

همچنین ساندویچ پنل  فقط به صورت دو رو ورق تولید نمی شود بلکه به صورت یه رو ورق یک رو کاغذ، یک رو ورق یک رو فویل و یک رو ورق یک رو نایلون تولید می شوند و علاوه بر ذوزنقه ای شکل به صورت کرکره ای، طرح سفال و شادولاین هم تولید می شوند.

مزایای ساندویچ پنل سقفی

ساندویچ پنل سقفی را برایتان به طور مختصر شرح دادیم حال این ساندویچ پنل های ویژگی هایی نیز دارند که یکی از مهم ترین ویژگی های آن ها سبک بودن و وزن کم آن است که باعث می شود سرعت آن بالا برود و زود تر از هر مصالحه دیگر پروژه جلو برود و همین مزیت یه پله ساندویچ پنل را جلوتر از مصالح دیگر می اندازد.

از دیگر ویژگی های و مزایای ساندویچ پنل های سقفی می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • عایق گرما، سرما، رطوبت و کاهش اتلاف انرژی
  • مقاوم در برار زنگ زدگی و خوردگی و حشرات موذی
  • امکان جابه جایی راحت آن و نصب در پروژه های ساختمانی دیگر
  • مناب برای تمامی اقلیم ها و هر نوع شرایط آب و هوایی
  • مقاومت در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی مثل وزش باد و زمین لرزه و مواد شیمیایی
  • قیمت اقتصادی و افزایش طول عمر سازه

ساندویچ پنل دیواری

ساندویچ پنل دیواری نیز همان طور که از نامش پیداست  برای پوشش دیوار ساختمان ها و ساخت و ساز ها استفاده می شود.

ساندویچ پنل دیواری بر خلاف ساندویچ پنل سقفی که شکلی ذوزنقه داشت شکلی ساده و صاف دارد که در هسته مرکزی آن از فوم پلی یورتان، اکس پی اس XPS و یا پلی استایرن EPS استفاده می شود و دو ورق اطراف هسته که او را پوشانده اند از گالوانیزه، آلوزینک یا بعضی موارد کاغذ و نایلون استفاده می شود.

مزایای ساندویچ پنل دیواری

مزایای ساندویچ پنل دیواری دقیقا مانند ساندویچ پنل سقفی است و تفاوتی با آن ندارد و همانند آن سبک می باشد و سرعت را نسبت به هر مصالحی دیگر در ساخت و ساز بالا می برد و مقرون به صرفه تر است که باعث می شود در ساخت و ساز ها و کانکس ها و کارخانه ها از ساندویچ پنل ها استفاده شود.

ساندویچ پنل سردخانه ای

ساندویچ پانل سردخانه

ساندویچ پنل سردخانه ای همان طور که از اسم آن معلوم است در جاهایی که دمای بسیار پایینی دارد مانند سردخانه یا یخچال های نگهدارنده مواد غذایی استفاده می شود. در اصل از ساندویچ پنل های سردخانه ای در سازه هایی که کنترل درجه حرارت و عایق کاری بسیار مهم است به کار می رود.

ساندویچ پنل سردخانه ای نیز مانند ساندویچ پنل های دیواری و سقفی در هسته آن از فوم پلی یورتان، فوم اکس پی اس XPS و فوم پلی استایرن EPS استفاده می شود و در ورق های دو طرف آن از گالوانیزه، آلوزینک، آلومینیوم و یا در برخی موارد از نایلون و کاغذ استفاده می شود.

مزایای ساندویچ پنل های سردخانه ای

یک از بزرگ ترین مزایای ساندویچ پنل های سردخانه ای قابل شستشو بودن آن است یعنی در هر زمان که می خواهید می توانید آن را شستشو دهید و آن را از هر گونه آلودگی و میکروب پاک نمایید.

از دیگر ویژگ های آن می توان مقاومت در برابر رطوبت، حرارت و صوت اشاره کرد و اینکه با گذشت زمان مقاوم و استحکام بالا خود را از دست نمی دهد. که همین ویژگی های باعق شده است استفاده از این ساندویچ پنل ها مقرون به صرفه تر و مفید تر باشد.

کاربرد های ساندویچ پنل

ساندویچ پنل ها هم اکنون کاربرد های زیادی در پوشش سقف و دیوار ساختمان های مسکونی و اداری و تجاری، کارخانه ها، سردخانه ها، کانکس ها، سوله های کشاورزی، سالن های تولیدی و انواع ساخت و ساز دارد اما با توجه به ساختار خاصی که هر کدام دارند کاربرد آن ها متفاوت است. در ادامه برخی از کاربرد های ساندویچ پنل دیواری و سقفی را برایتان نشان می دهیم.

کاربرد ساندویچ پنل دیواری

برای پوشش دیواره سازه های مختلف مااند دیوار کانکس ها، سوله، سردخانه و … می توان از این ساندویچ پنل استفاده کرد. از موارد دیگع استفاده و کاربرد ساندیوچ پنل دیواری می توان به استفاده در اتاق عمل، استفاده در سوله و انبار، استفاده در دیوار کانکس ها و کانتنر ها و همچنین مجتمع هخای مسکونی و اداری و تجاری اشاره کرد.

کاربرد ساندویچ پنل سقفی

کاربرد ساندویچ پانل

ساندویچ پنل های سقفی همان طور که از نامشان پیداست مصالحی پیش ساخته برای  استفاده در سقف سازه هایی مانند سوله ها، سردخانه ها، ساختمان های مسکونی و اداری و تجاری و … می باشد و به دلیل استحکام بالا و مقاومتی که دارد و مانع از عبور رطوبت و آب می شود.

یکی از بزرگ ترین کاربرد های ساندویچ پنل سقفی ساخت کانکس است و اصلی ترین وظیفه این ساندویچ پنل عایق کردن ساختمان ها است.

قیمت های ساندویچ پنل

در این مقاله سعی کریدم اطلاعاتی کامل و مختصر در مورد ساندویچ پنل در اختیار شما قرار دهیم تا با ساندویچ پنل، انواع آن، مزایای هر کدام و کاربرد های ساندویچ پنل آشنا شوید. حال که با ساندویچ پنل به طور مختصر آشنا شدید می توانید، برای خرید و استعلام قیمت ساندویچ پانل به دلیل وجود مدل های متنوع بسیار زیاد در صنعت با فوم و ورق های متفاوت امکان درج قیمت دقیق برای پانل ساندویچ وجود ندارد ازاین رو میتوانید هر روز در ساعت کاری با مشاورین فروش ساندویچ پانل تونیکس درارتباط باشید تا از آخرین قیمت پانل باخبر شوید.

مشاوره و خرید ساندویچ پانل تونیکس

۰۲۱-۲۶۴۲۳۸۷۴

 

کلام آخر

تونیکس نام تجاری آشنا در صنعت ساندویچ پانل ایران و خاورمیانه است، نامی که خیلی زود توانست جای خود را در بین برند های معروف و قدیمی ایران و منطقه را باز نماید و با افتخار بتوانند بهترین کیفیت در زمینه مواد اولیه و نحوه تولید ساندویچ پانل را به خود اختصاص دهد.

تونیکس پنل با بیش از ۵۰ سال سابقه در صنعت ساختمانهای پیش ساخته، سردخانه ،کارخانجات مواد غذایی، دارویی و صنایع بزرگ، توانسته سهم مهمی از بازار کشور را به خود اختصاص دهد. تونیکس ابتدا کار خود را با فعالیت در زمینه طراحی و ساخت سردخانه های صنعتی آغاز نمود و بعدها خود اختصاصاً تولید ساندویچ پانل های دیسکانتینیوز نظیر پلی استایرن و پشم سنگ را در در دستور کار خود قرار داد.

امروزه تونیکس پانل توانسته با داشتن مدرن ترین و به روز ترین دستگاه تولید ساندویچ پانل ایران و استفاده از بهترین مواد اولیه داخلی و خارجی یکی از با کیفیت ترین و مناسبترین پنل های دنیا را تولید نمایند.

استفاده از از فوم های با کیفیت خارجی نظیر بایر آلمان و فولکسر ترکیه، این محصول را از سایر رقبای موجود در بازار با فاصله زیادی بالاتر نگه دارد. نحوه تولید مدرن این محصول توانسته حتی با کیفیتی مشابه در مواد اولیه، محصول نهایی را متمایز و با کیفیت تر ارائه دهد.

ساندویچ پانل یکی از مصالحی است که امروزه کاربرد بسیاری در ساخت و ساز دارد که از دو ورق آلوزینک ، گالوانیزه و… ایجاد می شود که در میان آن عایقی با فوم پلی استایرن، پشم سنک، پشم شیشه وجود دارد و ساندویچ پانل امروزه در صنعت ساخت و ساز بسیار کاربرد دارد.

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی