انواع فلنج پلی اتیلن و کاربرد های آن

فلنج پلی اتیلن

امروزه استفاده از لوله و اتصالات پلی اتیلن در شبکه های مختلف لوله کشی کشورمان ایران بسیار رایج شده است. پلی اتیلن به خاطر مزایا و ویژگی های منحصر به فرد خود نسبت به سایر جنس های لوله بسیار مورد استقبال واقع شده است. لوله های پلی اتیلن در سایزهای مختلف و برای کاربردهای مختلف تولید می شوند و به خوبی جای لوله های فلزی و چدنی را در سیستم لوله کشی کشور از آن خود کرده اند. اما نکته خیلی مهم در سیستم لوله کشی پلی اتیلن انواع اتصالات بکار برده شده برای اتصال لوله های پلی اتیلن می باشد. برای ایجاد تغییر مسیر و یا اتصال لوله ها باید از اتصالات مخصوص این کار استفاده کرد.

روش های مختلفی برای اتصال لوله های پلی اتیلن وجود دارد مانند استفاده از اتصالات جوشی ، اتصالات پیچی، اتصالات فلنجی و … . یکی از پرکاربردترین اتصالات در صنعت لوله پلی اتیلن، فلنج (flange)  است. معمولا فلنج ها در سیستم های لوله کشی آبرسانی به منظور تغییر مسیر یا تغییر قطر لوله های مورد استفاده قرار می گیرند. فلنج ها یا بصورت ماشینکاری یا قالب گیری تولید می شوند. اتصالات فلنجی به دلیل نصب و جداسازی راحت از محبوبیت بالایی در بین اتصالات پلی اتیلن  برخوردار هستند.فلنج های اتصالات بسیار مقاومی ایجاد می کنند و اگر بخواهیم اتصالات را برای انجام تست ها از هم جدا کنیم فلنج های پلی اتیلن بهترین گزینه هستند. برای انتخاب و استفاده درست از فلنج ها ابتدا بهتر است با انواع فلنج و کاربرد هر یک آز آنها آشنا شوید.

فلنج پلی اتیلن چیست؟

فلنج پلی اتیلن یک اتصال پلی اتیلنی است که معمولا برای وصل کردن دو لوله پلی اتیلن بکار برده می شود. اما گاهی برای تغییر جریان و تغییر سایزهای لوله های نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

معمولا فلنج ها با توجه به نوع کاربرد به انواع مختلفی تقسیم می شوند. پرکاربردترین انواع فلنج ها عبارتند از :

فلنج جوشی پلی اتیلن : فلنج جوشی پلی اتیلن به دوصورت فلنج پایه کوتاه و فلنج پایه بلند تولید می شوند. این فلنج ها همانطور که از اسمشان پیداست به لوله پلی اتیلن جوش داده می شوند. فلنج های جوشی بصورت جوش لب به لب و با استفاده از دستگاه جوش بات فیوژن به لوله پلی اتیلن متصل می شوند.

فلنج کور پلی اتیلن : فلنج کور همانطور که از اسمش پیداست دارای سطح مقطع بسته است و برای انسداد لوله پلی اتیلن به کار برده می شود.

فلنج های سوراخدار پلی اتیلن : فلنج های سوراخدار در خطوط لوله کشی آب و گاز مورد استفاده قرار می گیرند و بصورت الکتروفیوژن و بات فیوژن جوش داده می شوند. از ویژگی های این فلنج ها اتصال سریع و بسیار ساده است.

ویژگی های فلنج های سوراخدار :

  • نصب آسان و سرعت بالا در نصب
  • مقاوم در برابر خوردگی
  • ایجاد آب بندی مناسب در سیستم لوله کشی و ایمنی بسیار بالا
  • مقاوم در برابر ضربه و شکستگی
  • طول عمر بالا
  • وزن سبک و حمل آسان

فلنج پیچی پلی اتیلن

فلنج پیچی پلی اتیلن : فلنج پیچی پلی اتیلن با استفاده از پیچ و مهره به سایر لوله و اتصالات پلی اتیلنی متصل می شوند و اتصالات محکم و بدون نشتی را ایجاد می کنند. این اتصالات در سیستم های آبیاری قطره ای و بارانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. از ویژگی های فلنج های پیچی سهولت در نصب و استفاده، مقاوت در برابر اشعه ماورا بنفش و عمر طولانی است.

نحوه اتصال فلنج های پلی اتیلن

برای اتصال فلنج پلی اتیلن ابتدا یک رینگ فلزی بین دو فلنج قرار داده می شود. سپس فلنج پلی اتیلن با استفاده از دستگاه جوش بات فیوژن به لوله پلی تیلن جوش داده می شود.در این جوشکاری از انواع دستگاه های  جوش بات فیوژن دستی و هیدرولیکی ( https://rothencarshop.com/product-category/دستگاه-جوش-لوله-پلی-اتیلن/ ) می توان استفاده کرد. بعد از جوشکاری، اتصال به لوله دیگری که روی آن هم فرآیند جوشکاری انجام شده است آغاز می شود. حتما باید بین دو لوله از یک واشر پلاستیکی به منظور آببندی و جلوگیری از نشتی استفاده کرد.در آخر دو لوله با استفاده از پیچ و مهره بهم وصل می شوند.

نحوه اتصال فلنج های پلی اتیلن

خرید فلنج پلی اتیلن

چنانچه شما نیز در پروژه های آبرسانی و کشاورزی و صنعتی خود به انواع اتصالات فلنجی نیاز دارید، شرکت آب صنعت روتن کار با سابقه طولانی در زمینه تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن، انواع فلنج های پلی اتیلن را در هر سایز و هر فشار کاری با توجه به نیاز شما با قیمت بسیار مناسب و رقابتی تولید عرضه می کند. کلیه لوله و اتصالات تولید شده در روتن کار با استفاده از مواد اولیه درجه یک و مطابق با استانداردهای داخلی و بین اللملی تولید می شوند. همچنین با خرید از فروشگاه اینترنتی روتن کار ( rothencarshop.com ) از یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش نیز برخوردار خواهید شد. همچنین کارشناسان روتن کار همیشه آماده پاسخگویی و مشاوره به شما عزیزان می باشند. پس برای صرفه جویی در وقت و هزینه خود تنها کافی است از طریق شماره های زیر با ما در ارتباط باشید :

تلفن(داخلی 350): 02691003350

تلفن کارخانه: 02644583899

واتس آپ : 09051300676

لیست قیمت انواع لوله و اتصالات پلی اتیلن

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی