عواقب خرید بیمه شخص ثالث با پوشش مالی پایین

همان طور که می‌دانید برای خرید بیمه شخص ثالث، پوشش‌های مختلفی وجود دارد و زمانی که تصمیم به خرید این بیمه خودرو می‌گیرید، انتخاب از میان این پوشش‌های مختلف، برای شما چالش برانگیز خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم ریسک‌های خرید بیمه شخص ثالث با پوشش مالی پایین چیست و چرا بهتر است در این خصوص کمی سخاوتمندتر باشیم.

انواع پوشش های مالی بیمه شخص ثالث

پیش از هر چیز بهتر است نگاهی به انواع پوشش‌های بیمه شخص ثالث بیندازیم. حداقل پوشش مالی بیمه شخص ثالث که توسط شرکت های بیمه ارائه می‌شود، به اندازه  ۲.۵ درصد دیه در ماه‌های حرام است. از آن جایی که امسال نرخ دیه در ماه‌های حرام ۸۰۰ میلیون تومان اعلام شده است؛ این حداقل مبلغ نیز معادل ۲۰ میلیون تومان خواهد بود.

حداکثر پوشش مالی نیز به اندازه نصف دیه انسان در ماه‌های حرام اعلام شده است که مطابق با نرخ دیه امسال، ۴۰۰ میلیون تومان خواهد شد. البته تمامی شرکت‌های بیمه این سقف پوشش خسارت مالی را در قالب بیمه شخص ثالث خود عرضه نکرده و در صورتی که مایل به خرید بیمه شخص ثالث با مبلغ سقف فوق باشید، باید شرکت بیمه‌ای را انتخاب کنید که این مبلغ را پرداخت می کند.

حال ببنییم در صورتی که خرید بیمه شخص ثالث با پوشش مالی پایین را انجام داده باشید، چه عواقب و خطراتی متوجه شما خواهد بود.

خرید بیمه شخص ثالث با پوشش مالی پایین

در این صورت شرایطی را در نظر بگیرید که خدای نکرده با یک خودروی دیگر تصادف کرده و خسارتی نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان به بار آورده باشید. اگر شما در این حادثه تصادف مقصر شناخته شده و مبلغ پوشش خسارت مالی که برای بیمه نامه خودروی خود خریداری کرده‌اید، به طور مثال ۳۰ میلیون تومان باشد، شرکت بیمه تنها تعهد پرداخت ۳۰ میلیون تومان از این خسارت را داشته و باید باقی مبلغ یعنی ۷۰ میلیون تومان باقی مانده را به طور کامل خودتان پرداخت کنید.

به همین شکل اگر تصادف شما با خودروی دیگری منجر به پرداخت خسارت ۲۰۰ میلیون تومانی شده و همچنان همان پوشش خسارت مالی ۳۰ میلیون تومانی را داشته باشید، لازم خواهد بود که مبلغ ۱۷۰ میلیون تومان را خودتان به عنوان خسارت به راننده خودروی آسیب دیده پرداخت کنید.

اما یک نکته دلگرم کننده!

خودرو
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی