رئیس دپارتمان جوانان فدراسیون فوتبال: در زمان استعدادیابی هیچ الزامی برای تامین البسه نداریم

به گزارش ایرنا، «غلامرضا جباری» رئیس دپارتمان جوانان امروز (یکشنبه) درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال زیر ۱۷ سال(نوجوانان) اظهار داشت: این تیم خود را برای حضور در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا که در قرقیزستان برگزار می شود، آماده می‌کند. بر همین اساس اردوهای آماده‌سازی ملی‌پوشان زیر نظر کادر فنی در مرکز ملی فوتبال در حال برگزاری است. رقابت‌های فوق مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد و خوشبختانه طبق برنامه‌های کادر فنی پیش می‌رویم تا این تیم آمادگی لازم را برای رویداد پیش رو کسب کند.

وی در ادامه درباره اردوهای استعدادیابی تیم زیر ۲۰ سال گفت: برای اینکه کادر فنی برترین بازیکنان را در اختیار داشته باشد، اردوهای استعدادیابی در سطوح مختلف کشور از شهرستان شروع شد و در نهایت ۲۵۰ بازیکن در مرکز ملی فوتبال زیر نظر کادر فنی تمرینات مختلفی را برگزار کردند تا سرمربی این تیم، برترین‌ها را انتخاب کند. در واقع از تعداد ۲۵۰ نفر، ۶۰ نفر انتخاب شده و در دو گروه ۳۰ نفره زیر نظر اعضای کادر فنی تیم کار خواهند کرد تا بازیکنان نهایی انتخاب شده و در اردوی اصلی که از ۱۵ تیرماه آغاز می‌شود، تمرینات خود را انجام دهند.

جباری درباره امکانات، البسه و تجهیزاتی که در مدت زمان استعدادیابی برای بازیکنان در نظر گرفته شده بود، گفت: همانند ادوار گذشته از لحاظ اسکان، تغذیه و وسایل تمرینی مد نظر، تمامی امکانات را در اختیار بازیکنان و کادر فنی قرار دادیم اما به دلیل اینکه اردوهای استعدادیابی برگزار شد، البسه‌ای در اختیار بازیکنان قرار نگرفت و بازیکنان از لباس‌های خودشان استفاده کردند. در واقع هیچ الزامی به جهت در اختیار گذاشتن البسه در زمان استعدادیابی وجود ندارد و این روالی است که از گذشته وجود داشته زیرا ۲۵۰ بازیکن در مدت ۱۴ روز در اردو حاضر شدند و طبیعتا البسه‌ای با عنوان لباس تیم ملی در اختیارشان قرار نگرفت.

وی افزود: در همین راستا پیراهن تیم ملی زمانی به بازیکنان تعلق می‌گیرد که جزو بازیکنان اصلی و برگزیده به اردوی تیم ملی دعوت و به عنوان ملی‌پوش در هر رده انتخاب می‌شوند اما به تمامی ۲۵۰ بازیکن حاضر در استعدادیابی و مرحله شناسایی برترین نفرات لباس تیم ملی تعلق نمی‌گیرد چرا که در این مرحله بازیکن تیم ملی محسوب نمی‌شوند. فدراسیون فوتبال و کمیته جوانان امکانات لازم را در اختیار تیم‌های پایه قرار داده و سعی ما بر این بود تا بهترین وضعیت و شرایط را فراهم کنیم تا کادر تیم‌های ملی پایه بتوانند بازیکنان را مد نظر داشته باشند.

جباری در پایان در خصوص مسابقاتی که تیم ملی جوانان در آن حضور خواهد داشت، گفت: قرار است تیم جوانان اواسط مرداد ماه به تورنمنت کافا برود و پس از آن در شهریورماه در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا که در قرقیزستان برگزار می شود، شرکت کند.

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی