کامرانی‌فر: رئیس بعدی فدراسیون فوتبال ۲۸ ماه در این پست فعالیت خواهد کرد

به گزارش ایرنا، حسن کامرانی‌فر روز جمعه با حضور در برنامه تلویزیونی ورزشگاه، درباره برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال اظهار داشت:  مطابق اساسنامه افرادی که در ۱۰ اسفند ۹۹ انتخاب شدند برای چهار سال کار خواهند کرد و طبق اساسنامه اگر رئیس یا اعضای هیئت رئیسه در انتخابات پیش رو تغییر کنند و فرد جدیدی در این پست‌ها برگزیده شود، به مدت دو سال و چهار ماه فعالیت خواهد کرد و بعد از اینکه چهار سال تمام شد مدت ریاست فدراسیون نیز به اتمام خواهد رسید. بدین ترتیب فرد منتخب مجمع پیش روی فدراسیون فوتبال، برای ۲ سال و چهار ماه در این سمت فعالیت خواهد کرد.

وی درباره خالی بودن پست نایب رئیسی زنان خاطرنشان کرد: مطابق با اساسنامه فدراسیون که صراحتاً اعلام کرده است اگر پستی بلاتصدی یا فردی عزل شود و استعفا دهد یا اینکه فوت کند، می‌توانیم برای آن پست جایگزین انتخاب کنیم. یک مورد دیگر هم حضور نداشتن چهار جلسه‌ای در جلسات هیئت رئیسه برای اعضا و شش جلسه برای رئیس فدراسیون است. هنوز چهار جلسه‌ هیئت رئیسه برگزار نشده است که شهره موسوی شرکت نکرده باشد. باید طبق اساسنامه پیش برویم و این اجازه را نداریم که در مورد نایب رئیس زنان و خانم موسوی تصمیم‌گیری کنیم. پرونده او خارج از فوتبال است و اگر ارکان قضایی فدراسیون ورود می‌کردند، ممکن بود قبل از ۷۰ روز وضعیت موسوی هم مشخص شود، ولی الان این موضوع خارج از فدراسیون فوتبال است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره موسوی و اینکه نیرویی برای نگه داشتن او وجود دارد؟ افزود: نه، چنین نیرویی وجود ندارد. مبنای فدراسیون فوتبال برای توسعه فوتبال است و همه ما برای فوتبال هستیم. اصل، فوتبال است و ما زیر مجموعه فوتبال هستیم. می‌دانم که چقدر حوزه زنان سختی‌ دارد و نبود موسوی کار را برای ما سخت کرده است. موسوی حاضر به استعفا نشد و امیدواریم که مشکل او حل شود و به هیئت رئیسه برگردد. اگر جلسات برگزار شود و موسوی چهار جلسه غیبت داشته‌ باشد، می‌توانیم برای جانشینی‌اش تصمیم‌گیری کنیم.

وی درباره انتخاب نواب رئیس توسط رئیس فدراسیون و مشکلاتی که در این بین وجود دارد، گفت: یکی از عواملی که می‌توان درباره آن اتفاقات فدراسیون فوتبال را بررسی کرد همین عدم حضور نواب رئیس است و این موضوع لطمه بزرگی به فدارسیون زده است. با اتفاقاتی که افتاد دوستان در حال بررسی هستند و پیشنهادات زیادی برای تغییر اساسنامه وجود دارد، ولی باید ابتدا تکلیف رئیس و نواب رئیس اول و دوم مشخص شود. بسیاری از اعضای مجمع پیشنهاد تغییر اساسنامه را دارند.

کامرانی‌فر درباره استعفای رضا سخندان و پریا شهریاری تصریح کرد: سخندان نزدیک به سه ماه است که از فدراسیون فوتبال جدا شده و هیچ شائبه‌ای وجود ندارد. من کاملاً مستقل و بی‌طرف هستم و کارها را پیش می‌برم و به نفع و له کسی اتفاقی نمی‌افتد. تیم ما برای برگزاری مجمع کارش را انجام می‌دهد. نظر شخصی پریا شهریاری بود که استعفا دهد و درباره ارکان کمیته بدوی و استیناف هم هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

ادامه دارد…

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی