حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به انگلستان چقدر است؟

انگلستان از کشورهای پیشرفته، صنعتی و با سطح رفاه بالا در قاره سبز است. با توجه به موقعیت هاس شغلی مناسب، دانشگاه های معتبر با سطح علمی بسیار یالا، کیفیت و سطح رضایت بالا از زندگی، متقاضیان زیادی برای مهاجرت به این کشور اقدام می کنند. مسیرهای مهاجرتی بسیاری برای مهاجرت به انگلستان وجود دارد که برای تمامی این مسیرها متقاضیان ایرانی می بایست ویزا اخذ نمایند. با توجه به اینکه زبان رسمی این کشور، انگلیسی است، یکی از مهمترین سوالاتی که پیش می آید این است که حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به انگلستان چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که با توجه به تعدد مسیرهای مهاجرتی به این کشور، شرایط و مدارک لازم به خصوص مدرک زبان مورد نیاز متفاوت می باشد. همانطور که می دانید آیلتس در لیست آزمون های زبان انگلیسی ایمن (SELT) که توسط اداره ویزاها و مهاجرت انگلستان (UKVI) ارائه شده است، مورد تایید قرار گرفته است. آزمون آیلتس از 4 جزء Listening، Reading، Writing و Speaking تشکیل شده است. اگر مایل به مهاجرت به انگلستان هستید و نیاز به اثبات سطح زبان انگلیسی خود برای درخواست UKVI دارید، باید آزمون خود را در محل آزمون مشخصی که توسط UKVI مجاز است شرکت کنید. در ادامه طبق مطالبی که از وب سایت موسسه ملک پور به دست آورده ایم در ابتدا در مورد بخش های مختلف آزمون آیلتس و پس از آن نیاز هر مسیر مهاجرتی به حداقل نمره آیلتس، توضیحاتی ارائه می کنیم.

مدرک زبان آیلتس مورد نیاز برای ویزای انگلستان

در پاسخ به سوال حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به انگلستان چقدر است؟ می توان گفت بررسی حداقل مدرک زبان را می بایست از دو منظر اخذ ویزای انگلیس و برآورده کردن شرایط مسیر انتخابی بررسی نمود. به عنوان مثلا ممکن است شما موفق به اخذ پذیرش از یک دانشگاه در انگلیس بدون مدرک زبان شوید ولی برای اخذ ویزای انگلیس جهت تحصیل می بایست مدرک زبان ارائه نمایید یا حتی ممکن است از یک دانشگاه انگلیسی با سطح زبان پایین نیز بتوانید پذیرش بگیرید ولی با آن سطح زبان نتوانید ویزای انگلیس را به دست آورید پس در کنار برآورده کردن شرایط مدرک زبان در راستای مسیر مهاجرتی می بایست به حداقل مدرک زبان آیلتس جهت اخذ ویزای انگلستان نیز توجه نمایید. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حداقل مدرک آیلتس یا دیگر شرایط اخذ ویزای انگلیس به این لینک مراجعه نمایید: مدارک لازم برای ویزای انگلیس

آیلتس چیست؟

آیلتس به معنی سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) است. تقریباً 11000 سازمان در سراسر جهان آیلتس را می پذیرند. بنابراین، زمانی که دانش‌آموزان در این آزمون برای تحصیل در انگلستان شرکت می‌کنند، می‌توانند به راحتی درس بخوانند یا کار کنند. عمدتاً در سال 1980 تأسیس شد و تقریباً 42 سال پیش آغاز شد. مدت زمان آزمون 40 دقیقه گوش دادن، 60 دقیقه خواندن و 60 دقیقه نوشتن است. آیلتس مخفف International English Language Testing System است و یکی از رایج ترین آزمون هایی است که برای قضاوت در مورد مهارت های زبان انگلیسی افراد مورد استفاده قرار می گیرد. زمینه های مختلفی که برای درآزمون عمومی در آیلتس انگلستان مورد ارزیابی قرار می گیرند عبارتند از: خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن. سطوح مختلفی از چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان ها (CEFRL) وجود دارد که فرد باید مطابق با ویزای مورد نظر به آن دست یابد.

سطح های مختلف آیلتس

بسته به شرایط درخواست ویزای خود و/یا نوع آزمون و نمره مورد نیاز سازمانی که قرار است در آن تحصیل کنید یا در آن بیدار شوید، می‌توانید در ماژول آیلتس آکادمیک، ماژول آموزش عمومی آیلتس یا آزمون مهارت‌های زندگی آیلتس شرکت کنید.

الف) آیلتس برای UKVI Academic

ماژول آکادمیک مهارت زبان انگلیسی مورد نیاز برای یک محیط آموزشی دانشگاهی و بالاتر را اندازه گیری می کند. این فرمت عموماً برای کسانی است که می خواهند در دانشگاهی که در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می کند یا مؤسسات دانشگاهی آموزش عالی و بیشتر تحصیل کنند یا آموزش ببینند. با این حال، بسیاری از مشاغل (به عنوان مثال پزشکی، پرستاری، حسابداری، مهندسی) نیز برای اهداف ثبت نام در بسیاری از کشورها به نتیجه آزمون آکادمیک نیاز دارند.

ب) آیلتس برای آموزش عمومی UKVI

ماژول آموزش عمومی آیلتس مهارت زبان انگلیسی را در یک زمینه عملی و روزمره اندازه گیری می کند. وظایف و متون هم موقعیت های محل کار و هم موقعیت های اجتماعی را منعکس می کنند. این قالب معمولاً برای کسانی است که برای انجام تحصیلات متوسطه، تجربه کاری یا برنامه های آموزشی به کشورهای انگلیسی زبان می روند. اگر قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان مانند انگلستان را دارید، این نسخه از آزمون نیز اغلب یک نیاز ویزا است.

ج) مهارت های زندگی آیلتس

IELTS Life Skills یک آزمون Speaking و Listening است که در سطح A1 یا B1 چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان ها (CEFR) موجود است. این برنامه عموماً برای متقاضیانی است که باید نشان دهند که مهارت‌های مکالمه و شنیداری انگلیسی آنها بسته به نیاز دسته ویزا، با سطح A1 یا B1 مورد نیاز CEFR مطابقت دارد.

حداقل نمره آیلتس برای مسیرهای مختلف مهاجرتی

همانطور که در بالا نیز اشاره شد در پاسخ به سوال حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به انگلستان چقدر است؟ بایستی گفت میزان مدرک زبان انگلیسی در هر مسیر متفاوت است. پس در این قسمت به حداقل نمره آیلتس برای مسیرهای مهم مهاجرتی اشاره می کنیم.

  • مسیر تحصیلی:

دانشگاه‌ها و کالج‌های بریتانیا با شهرت قوی برای تحقیق و آموزش، تعدادی از دانشگاهیان و متخصصان صنعت پیشرو در جهان را جذب می‌کنند. بریتانیا مکانی دلپذیر برای دانشجویان از همه ملیت ها و مذاهب است و فرصت هایی را به شما ارائه می دهد تا فرهنگ، شهرها و حومه های منحصر به فرد خود را تجربه کنید. نمره زبان مورد نیاز برای هر مقطع متفاوت و هر دانشگاه و در برخی مواقع هر رشته، متفاوت می باشد. به طور معمول برای مقطع کارشناسی نیاز به مدرک زبان آیلتس 6، در مقطع ارشد نیاز به آیلتس 6.5 و برای دکتری نیازمند آیلتس 7 می باشد.

  • مسیر کاری:

برای مهاجرت کاری به انگلستان می بایست ویزا Tier 2 را به دست آورید. مسیرهای کاری متنوعی برای مهاجرت به انگلیس وجود دارد که به تبطع سطح زبان و شرایط متفاوتی برای هر مسیر کاری مورد نیاز می باشد ولی به طور کلی برای مسیر کاری مدرک زبان آیلتس 4 لازم است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت های موسسه ملک پور مراجعه کنید.

https://malekpourmie.net/

  • مسیر سرمایه گذاری:

در مسیر کاری نیز متقاضی می تواند روش های مختلفی همچون ثبت شرکت، خرید ملک، نوآفرینی و استارتاپ، کارآفرینی، خرید اوراق قرضه و کار-شرکت را جهت مهاجرت به انگلیس انتخاب نماید که قطعا هر مسیر شرایط و نمره زبان متفاوتی را لازم دارد. پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر مسیرهای مختلف مهاجرت به انگلیس به مقاله مهاجرت به انگلستان موسسه ملک پور مراجعه نمایید: شرایط مهاجرت به انگلیس

 در حالت کلی برای سرمایه گذاری در انگلیس حداقل مدرک زبان 4.5 الی 5 لازم می باشد.

مهاجرت
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی