ساخت پروتز پا زیر زانو هوشمند برای اولین بار در ایران، با جدید ترین متد های 2022

ساخت پروتز پا زیر زانو در مواقعی صورت می گیرد که فرد پای خود را از ناحیه زیر زانو از دست داده باشد. کسانی که قسمتی از پایشان قطع شده است، برای راه رفتن نیاز به صرف انرژی زیادی دارند. پروتز های مخصوص زیر زانو به فرد امکان می دهند، کمبود ناشی از قطع عضو را راحت تر تحمل کند و امکان فعالیت در اجتماع را داشته باشد. برخی انواع پروتز پا بسیار هوشمند هستند؛ این پروتز ها می توانند قسمت عمده ای از نیازهای بیمار را تحت پوشش قرار دهند. ما در این متن در مورد انواع پروتز و عوامل موثر بر قیمت پروتز پا زیر زانو نکاتی را به شما ارائه خواهیم کرد.

انواع پروتز زانو

در اقدام برای ساخت پروتز پا زیر زانو باید در مورد انواع آن نیز اطلاعاتی داشت. با داشتن اطلاعات کافی می توان بهترین و مناسب ترین نوع پروتز را سفارش داد و نصب کرد. انواع پروتز های زیر زانو را با مواد مختلف می سازند. از جمله متریال های مورد استفاده برای ساخت پروتز در قسمت زیر زانو، پلی پروپیلن، فیبر کربن، فایبر گلاس، چوب و یا فلز است. امروزه، ساخت پروتز های چوبی و یا فلزی، کمتر شده و سازندگان انواع پروتز از متریال های مدرن، مانند فایبرگلاس استفاده می کنند.

کسی که برای ساخت پروتز پا زیر زانو اقدام می کند، در مقایسه با فردی که ناحیه زانو را نیز از دست داده و باید از پروتزهای بالای زانو استفاده کند، با مشکلات کمتری درگیر است. زانوها به ما کمک می کنند راه برویم و به فعالیت های روزانه مان رسیدگی کنیم؛ زمانی که این عضو از بدن قطع می شود، زندگی ما به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد.

7 علت ساخت پروتز پا زیر زانو

ساخت پروتز پا زیر زانو زمانی لزوم پیدا می کند که فرد پای خود را از ناحیه زیر زانو از دست داده است. وقتی به دلیل بروز یک حادثه و یا بیماری، امکان حفظ یک قسمت از بدن وجود ندارد، پزشک ناچار است برای قطع آن اقدام کند. اگر یک تصادف وحشتناک به وقوع بپیوندد و فرد آسیب های جدید ببیند، گردش خون در بدن دچار اختلال شده؛ پا زخم می شود و به راحتی خوب نمی شود. این بهبود پیدا نکردن زخم، باعث ایجاد عفونت در بافت و استخوان ها شده و پزشک را مجبور می کند برای حفظ جان بیمار از مرگ، اندام او را قطع کند.

طبق بررسی های انجام شده تیم تحقیقاتی کلینیک ارتوپدی فنی پایار دلایل زیر نیز می توانند باعث افزایش احتمال قطع عضو از زیر زانو شوند:

  • تروما
  • بیماری های مربوط به گردش خون
  • بیماری های مربوط به عروق محیطی
  • دیابت
  • تومور
  • عفونت
  • زخم پا

کسانی که به یکی از دلایل فوق، پای خود را از دست می دهند، مجبورند برای ساخت و سفارش یکی از انواع پروتز اقدام کنند.

ساخت پروتز پا زیر زانو

6 نکته بسیار مهم در ساخت پروتز پا زیر زانو

ساخت پروتز پا زیر زانو باید با توجه به برخی نکات مهم صورت گیرد. ارزیابی کردن و لحاظ کردن شرایطی که بیمار در آن قرار دارد، از جمله مسائل مهمی است که سازندگان پروتز به آن توجه می کنند. ساخت پروتز مناسب و با عملکرد بالا با توجه به موارد زیر صورت می گیرد:

  • میزان فعالیت هایی که بیمار در طی روز دارد
  • حجم باقی مانده از پای بیمار
  • سن متقاضی ساخت پروتز
  • وزن متقاضی ساخت پروتز
  • اندازه و سایز قسمت باقی مانده از عضو
  • توجه به تغییراتی که ممکن است در آینده رخ دهد

اگر در ساخت پروتز پا زیر زانو تمام عوامل فوق در نظر گرفته شود، پروتز زیر زانو، کارا و با کیفیت ظاهر خواهد شد و نیازهای بیمار نیز به خوبی پاسخ داده می شود. متقاضیان استفاده از پروتز زیر زانو از نظر شرایط زندگی و جسمی  با هم تفاوت دارند و به همین دلیل است که قیمت پروتز پا زیر زانو از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است.

ساخت پروتز پا زیر زانو در تهران

3 عامل اثرگذار بر قیمت پروتز پا زیر زانو

به نقل از سایت های ایسنا و برنا و تسنیم و کلینیک پایار بدون شک یکی از مهم ترین دغدغه های کسانی که نیاز به ساخت پروتز پا زیر زانو دارند، قیمت آن است. قیمت پروتز پا زیر زانو را با توجه به عوامل زیر تعیین می کنند:

  • نوع پروتز انتخاب شده یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروتز است.
  • ماده ای که برای تولید پروتز استفاده می شود، دیگر عامل مهم در تعیین قیمت انواع پروتز است.
  • اگر یک ویژگی و یا قابلیت خاص در پروتز وجود داشته باشد، باز هم قیمت آن تغییر می کند.

کسی که قبل از قطع عضو، مشغول به انجام یک فعالیت خاص بوده است، برای آنکه شرایط جدید بر زندگی او سایه نیندازد، مجبور است برای ساخت و سفارش پروتزی اقدام کند که نیازهای او در آن لحاظ شده باشد. برای مثال فردی که قبلا به صورت حرفه ای شنا می کرده است، برای آنکه بتواند با پروتز، رشته مورد علاقه خود را ادامه دهد، باید برای داشتن پروتز هایی ضد آب اقدام کند. با وجود پیشرفت هایی که در حوزه ساخت پروتز صورت گرفته است، تطابق این ابزار مصنوعی با نیازهایی که فرد دارد، دور از ذهن و محال نیست.

جمع بندی

ساخت پروتز پا زیر زانو و عوامل تاثیر گذار بر قیمت آن، موضوعی بود که ما در این مقاله به آن پرداختیم. بیماری ها و حوادث متفاوت می توانند باعث قطع عضو در بدن شوند. در این شرایط، پروتز ها بهترین و شایسته ترین جایگزین ها برای جبران این نقص و کمبود به شمار می روند. پروتز هایی که در جدیدا در کشورمان ساخته می شوند، قابلیت های زیادی دارند و این ویژگی باعث راحت تر شدن شرایط زندگی افراد درگیر با قطعی عضو شده است. برخی انواع پروتز، کاملا هوشمند عمل کرده و در رفع نیازهای فرد کمک قابل توجهی می کنند. برای داشتن پروتز های جدید و ساخته شده با جدیدترین متدهای 2022 به مجموعه هایی مانند پایار مراجعه کنید. کلینیک پایار در حوزه ساخت پروتز ها فعالیت دارد و تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا کسانی که دچار قطعی عضو شده اند، زندگی با کیفیت تری را تجربه کنند. برای استفاده از خدمات پروتز زیر زانو ارتوپد فنی پایار ، عبارت ” پروتز پا زیر زانو کلینیک پایار “ در گوگل سرچ کنید و وارد لینک اول گوگل شوید.

سلامت
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی