طراحی الگوی برنامه‌ درسی ویژه‌ شرایط کرونا تا پایان مردادماه

به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسن ملکی در نشست شورای هماهنگی و پیگیری اقدامات تحولی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تأکید بر این که اولویت سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، طراحی الگوی برنامه‌ درسی خاص شرایط کرونایی است، افزود: در بخش فنی و حرفه‌ای و در بخش نظری به دو الگوی جداگانه‌ برنامه‌ درسی ویژه‌ کرونا نیاز داریم که این الگو تا پایان مرداد به اتمام  خواهد رسید.

وی افزود: در طراحی این الگو، مقرر شد چند ملاحظه مدنظر قرار گیرد. یکی از آن ها تجاربی است که در سال گذشته به‌دست آوردیم. منبع دیگر در طراحی الگو، تجارب سایر کشورهاست. کل دنیا درگیر این بیماری بود بنابراین مقالات متعددی نوشته شده که قابل دسترس است و می‌توانیم از این تجارب استفاده کنیم. سوم این که این الگو باید طوری طراحی شود که اگر آن را به استان‌ها ارسال کردیم، در اجرا شفاف و روشن باشد و اجزا و عناصر آن کاملاً مرتبط به هم و یکپارچه ارائه شوند.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی یادآور شد: برای سال تحصیلی آینده، نمی خواهیم بخشی از دروس را حذف کنیم، بلکه  الگویی ارائه می دهیم که شاملیت داشته باشد تا از طریق این الگو با توجه به شرایط کرونا، تدریس منعطف‌تری ارائه دهیم.

ملکی در پایان تأکید کرد: شهریورماه، فعالیت های ما، از جنس اشاعه، ترویج و معرفی الگو است؛ بنابراین ضروری است که الگوی برنامه درسی خاص شرایط کرونا تا پایان مرداد ماه طراحی و تدوین شود.

آموزش

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی