برگزاری بخش آوایی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان از ۲۶ تیر

به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا مسیب‌زاده  درخصوص جزییات برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان اظهار داشت: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور از روز ۱۴ تیرماه در مشهد مقدس، افتتاح شد که این دوره از مسابقات با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی و غیرحضوری با دبیرخانه و داوری متمرکز برگزار می شود.

وی با بیان این که بیش از ۷.۵ میلیون دانش‌آموز و فرهنگی با وجود کرونا از مرحله اول (سطح مدرسه) تا مرحله کشوری در این مسابقات شرکت می کنند، افزود: رشته‌های مسابقات امسال در ۲ بخش آوایی و پژوهشی است که بخش آوایی شامل: قرائت قرآن، حفظ، ترتیل خوانی، مداحی و اذان در بخش پژوهشی هم شامل نهج البلاغه، صحیفه، احکام، انشا و مفاهیم تفسیر قرآن است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در حوزه فرهنگیان چهاررشته قرائت، حفظ با ۲ گرایش حفظ کل و ۱۰ جزء و روش تدریس احکام و نهج البلاغه بود که این دوره از مسابقات از ۱۴ تیرماه تا ۱۶ تیرماه برگزار شد.

مسیب‌زاده با بیان این که این دوره را به نحوی برگزار کردیم که دانش‌آموزان و فرهنگیان حال و هوای حضوری را در مسابقات پیدا کنند، گفت: امسال مسابقات را به خانه دانش‌آموزان بردیم، آنان در مکان امن خانه دکور و بنرهای مسابقات را نصب کردند و مسابقات به خانه شرکت کنندگان راه یافته است.

وی ادامه داد: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در بخش آوایی در مشهد مقدس  از ۲۶ تا ۳۱ تیرماه و در بخش پژوهشی از ۲ تا ۷ مردادماه در سمنان برگزار می شود  که افتتاحیه این دوره مشترک است و اختتامیه آن به تفکیک برگزار می شود.

آموزش

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی