مهاجرت پرستاران تحت چه شرایطی امکان پذیر است : مؤسسه بین المللی راد

سئوالات متعددی در خصوص مهاجرت پرستاران مطرح می شود و به همین دلیل مؤسسه بین المللی راد تلاش نموده با گردآوری این مقاله اطلاعات شما را در این زمینه توسعه دهند. حرفۀ پرستاری از جمله مشاغل دشوار در جامعه به شمار می رود. پرستاران وظیفۀ مهمی در قبال حفاظت از سلامت عمومی افراد دارند و اغلب کشورها خواستار پذیرش پرستار به کشور خود می باشند. در همین راستا شاهد مهاجرت پرستاران به کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکا می باشیم. حقوق مناسب، تنوع تخصص و چشم انداز خوب از جمله نقاط مثبت حرفۀ پرستاری می باشد. شیوع برخی از بیماری های ویروسی در سراسر جهان موجب گردیده تا بسیاری از کشورها درخواست نیروی پرستار باشند و این شرایط، فرصت استثنایی برای مهاجرت پرستاران فراهم نموده است. در دهۀ اخیر ایران به عنوان یکی از کشورهایی در جهان شناخته می شود که توانسته موقعیت مناسبی را برای مهاجرت پرستاران فراهم سازد. در ادامۀ مقاله، مؤسسه بین المللی راد تلاش دارد شما را بیشتر با کشورهای مهاجرپذیر در شغل پرستاری آشنا سازند.

فرصت استثنایی برای مهاجرت پرستاران به کانادا

کشور کانادا به عنوان یکی از کشورهای برتری است که دارای رتبۀ بالا در زمینۀ پذیرش مهاجران کاری و تحصیلی می باشد. خیلی از افراد به دلیل امکانات رفاهی بالایی که این کشور دارد، متقاضی مهاجرت به کانادا می باشند. این کشور آمریکایی توانسته شرایط مناسبی را برای مهاجرت پرستاران به کانادا فراهم آورد. تا کنون افراد زیادی توانستند از روش های مهاجرت کاری در کانادا اقامت دائم دریافت کنند. در حال حاضر برای اطلاع از شرایط تحصیلی و کاری پرستاران در آمریکا می توانید با مشاوران مؤسسه بین المللی راد تماس بگیرید.

همانطور که در قسمت فوق بدان اشاره نمودیم، این کشور به عنوان مقصد اصلی برای ادامه تحصیل در رشتۀ پرستاری نیز می باشد و می تواند تضمین کنندۀ آیندۀ شغلی شما باشد. امروزه شرایط ادامه تحصیل در کانادا راحت تر شده است و افراد واجد شرایط می توانند به سهولت با کمک معتبرترین مراکز مهاجرت کارهای قانونی خود را انجام دهند. جهت أخذ اقامت دائم به کانادا، از روش های متفاوتی همچون برنامه های مهاجرت استانی، اکسپرس اینتری و پایلوت آتلانتیک اقدام نمایند. به طور کلی برخی از این روش ها نیاز به جاب آفر دارد که توسط کارفرمایی معتبر در داخل کشور کانادا مدیریت می شود. به طور کلی پرستاران برای داشتن فعالیت رسمی در کانادا بایستی در ابتدا در دوره های تخصصی شرکت کنند. سپس توسط سازمان اصلی پرستاران در کانادا ثبت می شود و پس از گذراندن آزمون و مصاحبه توسط این سازمان، در نهایت می توانند مجوز کاری مورد نظر را دریافت کنند.

شرایط مهاجرت پرستاران به استرالیا

استرالیا از دیگر کشورهایی است که در حوزۀ پذیرش مهاجر محبوب و شناخته شده می باشد. بسیاری از افراد متفاضی اقامت دائم در این کشور می باشند و بدین ترتیب تلاش می کنند از طریق ادامه تحصیل و یا حرفه اقدام نمایند. مهاجرت پرستاران به استرالیا از طریق سابکلس ها ویزای موفت کاری را دریافت می کنند. جهت شرکت در برخی از سابکلس های اقامت دائم، امتیاز متقاضیان پس از ثبت درخواست توسط یک سیستم مشخص، امتیازبندی ویزای استرالیا را می سنجند. از جمله مسائلی است که شانس افراد را در حوزۀ اقامت دائم در کشور کانادا افزایش می دهد. پرستاری به عنوان یکی از مشاغل اصلی در این کشور شناخته می شود و متشکل از گرایش های مختلف منجمله پرستار متخصص، نگهداری از سالمندان، پرستار شخصی، مربی پرستاری و … می باشند. در این صورت مهاجران شانس بیشتری برای اقامت دانم خواهند داشت و تجربۀ مؤسسه بین المللی راد نشان داده، افراد زیاد توانسته اند از طریق این موقعیت به بهترین شرایط دست پیدا کنند.

یکی از مسائل مهم که در حوزۀ مهاجرت پرستاران مطرح می شود، این است که جهت استخدام در این حرفه، افراد بایستی دوره ای تخصصی بگذرانند تا بدین وسیله بتوانند مجوز کاری دریافت کنند. انگلیسی زبان اصلی کشور استرالیا است و دارای مراکز درمانی متعددی است که سالیانه نیروی کار فراوانی را در سطح بین المللی جذب می نماید.

شرایط مهاجرت پرستاران به ایتالیا

کشور ایتالیا از دیگر مقاصد افرادی است که قصد مهاجرت از طریق کار را دارند. این کشور توانسته در جمع کشورهای اروپایی، پذیرای مهاجرت پرستاران باشد و بدین وسیله بتواند کمبود پرستار متخصص و ماهر مورد نیاز خود را جبران نماید. کشور ایتالیا به دلیل داشتن هزینه های پایین زندگی و فرهنگ مردمی خوب از محبوبیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل افراد زیادی خواستار مهاجرت به این کشور می باشند و از طریق تحصیل نیز توانسته اند اقامت دائم این کشور را بدست آورند. مؤسسه بین المللی راد دارای تجربۀ فراوان در حوزۀ مهاجرت کاری می باشد و این مجموعۀ مهاجرتی توانسته در طول فعالیت خود، پرونده های متعددی را با موفقیت انجام دهد.

با توجه به اینکه زبان انگلیسی، زبان اصلی این کشور نیست، افرادی که خواستار کار در کشور ایتالیا می باشند، بایستی به عنوان بخشی از پروسۀ أخذ گواهی، در آزمون زبان ایتالیایی شرکت نمایند. در کنار شرکت در آزمون تخصصی پرستاری و کسب نمره قابل قبول در آزمون زبان ایتالیایی، پرستاران بایستی از طرف یکی از بیمارستان ها در ایتالیا پذیرش و یا از لحاظ مالی اسپانسر شیپ دریافت نمایند. استفاده ای از این موقعیت ها به افراد اجازه می دهد که بتوانند مدارج علمی و موقعیت شغلی خود را ارتقاء ببخشند. بدیهی است شرایط مهاجرت پرستاران در هر کشور متفاوت تعیین می گردد. بدین ترتیب عموم افراد از این قوانین وعظ شده که سالیانه در حال تغییر هستند، مطلع نمی باشند. در نتیجه این مسئله باعث می گردد تا افراد به دنبال استفاده از تخصص مؤسسه های مهاجرتی معتبر همچون مؤسسه بین المللی راد باشند. در این صورت، در مدت زمان کوتاهی می توانند کارهای مهاجرتی خود را انجام دهند.

قوانین و شرایط مهاجرت پرستاران به دانمارک

کشور دانمارک یکی از کشورهای توسعه یافته محسوب می شود که در حوزۀ اسکاندیناوی است و همانند کشور نروژ از استانداردهای بالای رفاه زندگی برخوردار می باشد. همواره متوسط درآمد افراد در این کشور بسیار بالا می باشد و افراد زیادی متقاضی کار در این کشور هستند. نکتۀ مهم که در پروسۀ مهاجرت پرستاران به کشور دانمارک وجود دارد، افرادی که خواستار کار در این کشور می باشد، در ابتدا می بایست از طریق سازمان The Danish Patient Safety Authority تأییدیه و مجوز لازم را دریافت نمایند.

تهیۀ تمامی مدارک و سوابق تحصیلی، در زمان درخواست بایستی ثبت گردد. در صورت پذیرش در این مرحله، حدود 3 سال مهلت به فرد داده می شود تا اقدامات لازم در خصوص ارائه مدارک برای کسب مجوز کاری احراز کننده برای شرکت در آزمون زبان دانمارکی صورت گیرد. فرد پس از کسب قبولی و پذیرش در آزمون که در طول سال تنها 2 بار برگزار می شود، متقاضیان بایستی در مصاحبه ها و آزمون های استخدامی در راستای سنجش مهارت های شغلی به صورت جداگانه شرکت کنند. در انتها، پس از گذراندن کلیۀ دوره های آموزشی و کسب نمرۀ قابل قبول در هر یک از مراحل، می توانند با موفقیت مجوز کار در شغل پرستاری را أخذ نموده و بدین وسیله بتوانند در حرفۀ پرستاری فعالیت خود را آغاز نمایند. به طور کلی مهاجرت پرستاران بخش اعظمی از مهاجرت کاری را در ایران به خود اختصاص می دهد. از این رو افرادی که علاقه مند به استفاده از این فرصت طلایی هستند، می توانند با مشاوران مؤسسه بین المللی راد تماس گرفته و به صورت رایگان مشاوره دریافت نمایند.

http://radvisa.com/

مهاجرت
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی