دیدار بازنشستگان گیلان با اعضای هیات مدیره کانون عالی/ مصوبه‌ی افزایش مستمری‌ها اصلاح شود

دیدار بازنشستگان گیلان با اعضای هیات مدیره کانون عالی/ مصوبه‌ی افزایش مستمری‌ها اصلاح شود

بازنشستگان گیلان در دیدار با اعضای هیات مدیره کانون عالی، به طرح مطالبات خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در تاریخ ۵ تیرماه ۱۴۰۱ نشست مجمع عمومی کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی استان مازندران در شهر انزلی، با حضور سه تن از اعضای کانون عالی (رئیس، نایب رئیس و دبیر)، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و شماری از اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان استان گیلان برگزار شد.

شماری از بازنشستگان استان گیلان با حضور در این مجمع به طرح خواسته‌ها و پیگیری راهکارهای انجام شده و در دست اقدام کانون عالی، پرداختند.

بازنشستگان در این دیدار، خواسته‌های خود را به شرح زیر بیان داشتند:

۱) با توجه به ناکافی بودن همیشگی حقوق بازنشستگان، تعلل دولت در تصویب و تاخیر سه ماهه در افزایش سالانه حقوق بازنشستگان سبب زحمت و در تنگنای بیشتر قرار گرفتن بازنشستگان این سازمان شده است.

۲) چرا دولت به جای تنفیذ یا رد میزان افزایش مصوبه هیات امنای سازمان که در واقع همان مصوبه مزد ۱۴۰۱ کارگران شاغل توسط شورایعالی کار است، دخالت کرده و میزان افزایش مصوب هیات امنا را کاهش داده است؟

۳) پیگیری‌ها و اقدامات تاکنونی کانون عالی، که به مثابه وکیل قانونی بازنشستگان در این رابطه هستند، در این زمینه چه بوده است؟

۴) باوجود خلاف قانون شناخته شدن این دخالت توسط هیات تطبیق مجلس شورای اسلامی، دلیل خودداری دولت از پذیرش نتیجه کار هیات تطبیق چیست؟

۵) در صورت ادامه اصرار دولت بر اجرای مصوبه قبلی، کانون چه راهکاری را در پیش خواهد گرفت؟

۶) مسایل و مشکلاتی که هم اکنون در سازمان دیده می‌شود ریشه ساختاری دارد. لازم است، با توجه به سه جانبه گرایی، ساختار و اساسنامه سازمان تغییر یافته به شکلی اصلاح بشود که کارگران شاغل و بازنشسته به عنوان بیمه‌پردازان اصلی در مدیریت این سازمان نیز نقش پر رنگ و اصلی داشته باشند.

۷) تاکید بسیار بر رعایت مقاوله نامه‌های سازمان بین المللی کار و ضرورت تغییر شیوه مدیریت سازمان از هیات امنایی و فعال مایشا بودن دولت به شورای عالی تامین اجتماعی.

در پایان اعضای هیات مدیره کانون عالی، به تشریح راهکارها پرداختند و اعلام کردند انتظار داریم رئیس مجلس خواستار اصلاح مصوبه‌ی افزایش مستمری بازنشستگان شود.

انتهای پیام/

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی