هر آنچیزی که باید در مورد وان و جکوزی بدانید ؟ مزایا و معایب واقعی وان جکوزی

تعریف وان جکوزی حمام

پیش از آنکه بخواهیم به مزایای استفاده از وان جکوزی بپردازیم، خوب است تعریف درستی از این محصول داشته باشیم. وان جکوزی یعنی چه؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شما در قالب یک محصول، هم از امکانات وان خانگی و هم جکوزی بهره مند می شوید. وان جکوزی، وانی است که در آن جت های خروج آب یا همان ماساژور ها وجود دارد. این جت ها به سریع خارج شدن آب، کمک می کنند.

فرق وان ساده با وان جکوزی دار؟

وان جکوزی ها دارای امکانات مختلفی هستند و مزایای بسیار بیشتری از یک وان معمولی را در اختیار شما می گذارند. وان های جکوزی دار دارای موتور و انواه ماساژور ها هستند و این ماساژورها به کاهش استرس و آرامش بیشتر فرد، کمک می کنند. همچنین این ماساژورها، در بهبود کیفیت خواب هم بسیار تاثیر گذارند. در کنار این امکانات ویژه، خواص فوق العاده دیگری هم دارند که در ادامه با آنها آشنا می شوید.

جکوزی N-JA022 ابعاد 88*200*200

فواید جکوزی

در اینجا نگاهی گذرا به برخی از مهمترین فواید جکوزی یا وان گرم خواهیم داشت.

فواید جکوزی برای درد عضلات

یکی از بزرگترین فواید جکوزی این است که در تسکین درد عضلات و کاهش سطح استرس از طریق جت های قدرتمند و آب گرم کمک بزرگی می کند. هر کس که تا به حال تجربه چند دقیقه در یک جکوزی را داشته است این را می داند. هنگام نشستن در وان گرم، فشار آب، شناور شدن و گرما با هم کار می کنند تا سطح استرس و فشار عضلات را کاهش دهند.

گرما نقش مهمی در تسکین درد عضلات دارد. صرف چند دقیقه در وان داغ می تواند درد عضلات را به میزان قابل توجهی کاهش دهد زیرا بدن هنگام ورود به وان داغ بلافاصله شروع به گرم شدن می کند. این باعث افزایش دمای داخلی می شود که به تقویت جریان خون که باعث گرم شدن بدن و رقیق شدن رگ های خونی می شود، کمک می کند که فشار خون را پایین آورد و جریان خون را در مناطق مورد نیاز عضلات تقویت می کند.

جکوزی به درد عضلات کمک می کند زیرا در هنگام نشستن در وان داغ به دلیل شناور بودن آب، استرس بسیار کمتری روی عضلات شما وجود دارد. به همین دلیل است که حتی یک جلسه 20 دقیقه ای در وان داغ تسکین قابل توجهی از درد عضلات ایجاد می کند.

فشار آب از جت ها در وان داغ به تسکین استرس و شل شدن عضلات کمک می کند زیرا حباب هوا و جت ها ماساژ درمانی را ارائه می دهند. جت ها در وان داغ می توانند روی قسمت های خاص عضله تمرکز کنند و فشار موجود در جت ها به تسکین گره های عضلانی کمک می کند.

فواید جکوزی برای کمردرد

تخمین زده می شود که سالانه بیش از 50 میلیارد دلار توسط آمریکایی ها برای درمان کمر درد هزینه می شود. همچنین شایع ترین علت مرخصی در روزهای کاری اعلام شده است. شماری از مواردی مانند آسیب حاد، پوکی استخوان، دیسک شکم و موارد دیگری از این قبیل می تواند منجر به کمردرد شود. برای درمان کمردرد، پزشکان سونوگرافی، داروها و همچنین فیزیوتراپی را توصیه می کنند.

سرما و گرما درمانی دو چیز مهم و اساسی برای کمردرد هستند. در حالی که کیسه آب گرم مؤثر است، جکوزی روش مؤثرتری برای اعمال گرما در قسمت بزرگی از بدن فراهم می کند. آب گرم موجود در آن باعث آرامش عضلات اطراف می شود و به کاهش اسپاسم عضلات کمک می کند. آب داغ همچنین باعث افزایش دمای داخلی بدن می شود که رگ های خونی را رقیق می کند و به بهبودی در بافت آسیب دیده کمک می کند.

همچنین برخی تحقیقات گزارش داده اند که بیماران تحت درمان با آبگرم درمانی در مقایسه با افرادی که فقط با دارو درمان می شدند، از نظر کاهش درد و تحرک پیشرفت بسیار بیشتری نشان دادند.

فشار خون پایین

پژوهشکده پزشکی ورزشی آمریکای شمالی تحقیقاتی را برای یافتن ارتباط بین آب داغ درمانی و فشار خون انجام داد. این مطالعه نتیجه گیری کرد که ممکن است به بهبود گردش خون و کاهش فشار خون کمک کند. همچنین اذعان شده است که 10 دقیقه کوتاه ماندن در جکوزی می تواند به کاهش موقت فشار خون کمک کند اما باید با احتیاط از آب گرم استفاده کرد.

افرادی که دچار افزایش شدید و سریع فشار خون هستند، نباید از جکوزی یا وان آبگرم برای کاهش فشار خون استفاده کنند. همچنین آنها نباید به طور متناوب از آب سرد و وان های گرم استفاده کنند زیرا این امر باعث افزایش فشار خون آنها می شود. وان های داغ با اتساع رگ های خونی در فرایندی که به عنوان اتساع عروق انجام می شود، در کاهش فشار خون کمک می کند.

فواید جکوزی در آرامش و کمک به خواب

جکوزی برای کمک به خوابیدن شما عالی است. آب گرم ماهیچه ها را آرام می کند و از استرس رهایی می بخشد. همچنین بسیاری از افراد از وان حمام به عنوان یك كمك برای خوابیدن استفاده می كنند. یک مطالعه تحقیقاتی که در سال 1997 انجام شد، نتیجه گرفت که دمای بدن به طور طبیعی در طول شب کاهش می یابد و این امر حدوداً دو ساعت قبل از خوابیدن شروع می شود.

برای اینکه سریعتر بخوابید باید دمای بدن خود را بالا ببرید و یکی از بهترین راه های افزایش درجه حرارت داخلی بدن خیساندن بدن در وان داغ به مدت حدود 20 دقیقه است. بنابراین، باید حدود 20 دقیقه دو ساعت قبل از برنامه ریزی برای خواب، خود را در یک وان داغ خیس کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

فواید جکوزی در تسکین ورم مفاصل

تخمین زده می شود که حدود 70 میلیون نفر در آمریکا از درد مزمن مفاصل رنج می برند. در حالی که تعدادی راهکار درمانی وجود دارد که به آرامش مفاصل متورم کمک می کند اما آب درمانی سرد و گرم یکی از موثرترین روش های درمانی محسوب می شود. آب گرم درمانی شما را با یک تجربه لذت بخش و آرامش بخش همراه می کند.

وان حمام با تحریک فرآیندهای موجود در بدن که به طور طبیعی مناطق دردناک بدن را گرم می کنند کمک می کند. اتساع رگ های خونی به دلیل قرار گرفتن در معرض بدن در دمای زیاد، به تحریک گردش خون کمک می کند که منجر به انتقال اکسیژن بیشتر به مناطق متورم شده و به کاهش اسپاسم عضلات کمک می کند. گرمازدگی بهترین راه برای تسکین درد از آرتریت در نظر گرفته می شود.

فواید جکوزی در کاهش وزن و دیابت

مطالعات اخیر نشان داده اند که استفاده از جکوزی به طور مرتب در کاهش وزن و همچنین در کاهش ظاهر سلولیت کمک می کند. این به این دلیل است که خیساندن بدن در وان داغ باعث شبیه سازی ورزش به عنوان هیدروتراپی منجر به گشاد شدن رگ های خونی می شود که گردش خون بهتری را موجب می شود و باعث آرامش پوست و ماهیچه ها می شود. هیدروتراپی همچنین فشار خون را پایین آورده و ضربان قلب را بالا می برد و این بدان معنی است که جکوزی ممکن است برای سلامتی شما مفید باشد.

برخی از تحقیقات همچنین به این نتیجه رسیده اند که بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع II قادر به کاهش سطح قند خون، کاهش وزن و بهبود الگوهای خواب با کمک آب گرم درمانی بودند. با این حال، باید احتیاط کرد زیرا برخی از مبتلایان به دیابت نیز از آسیب عصبی رنج می برند و ممکن است به طور اتفاقی خود را در وان داغ بسوزانند.

آب درمانی

آب درمانی از فواید جکوزی محسوب می شود. یک وان آب گرم با طراحی خوب، آب درمانی آرام بخش و تحریک کننده ای را ارائه می دهد. آب گرم همراه با عناصر مختلف ماساژ به شکل جت در محیط جکوزی می تواند به کاهش سطح استرس کمک کند و ذهن شما را پاک کند. گفته شده است که با استفاده از هیدروتراپی می توان به خواب خوب شبانه، بازگرداندن قدرت، حرکت مفاصل، افزایش انعطاف پذیری و تسکین درد آرتریت کمک کرد.

جکوزی N-JA002 ابعاد 70*90*165

جکوزی N-JA002

پنج دلیلی که نباید وان و جکوزی ارزان قیمت و بی کیفیت را خریداری کرد

1.استفاده ازورق های نامرغوب وبی کیفیت:

متاسفانه بسیاری ازسود جویان با استفاده از این نوع ورقها در وان جکوزی ها ضررهای بسیار به بدن مصرف کننده وارد میآورند. زیرا این نوع ورق ها در هنگام تماس با گرما احتمال مبتلا شدن به بیماریهای پوستی را افزایش میدهد.

2. عدم رعایت اصول بهداشتی در کارگاهای تولید وان جکوزی:

با مشاهده این نوع کارگاها متوجه میشوید که هیچ نوع اصول بهداشتی درتولید وان جکوزی که خود یک محصول بهداشتی میباشد در آن رعایت نمیشود که گاه موجب خسارت های جبران ناپذیری برای مصرف کننده میشود.

3.استفاده از لوازم نامرغوب و درجه دو:

استفاده از موتورها و جت های بی کیفیت و درجه دوم با کارکرد بسیارضعیف و توان مصرفی پایین که با استفاده از این اجناس هزینه تولید را برای سود جویان پایین میآورد که بتوان محصول تولیدی خود را زیر قیمت شرکتها بفروشند .
توجه: یکی از ارکان مهم در جکوزی ها پمپاژآب به بدن برای رفع خستکی و درمان درد عضلات میباشد اگر پمپ استفاده شده ضعیف و کم توان باشد این عمل اجرا نمیشود.

4.نداشتن گارانتی و خدمات پس از فروش :

این نوع شرکتها یا کارگاه وان جکوزی های تولیدی خود را زیر قیمت بسیاری ازشرکت ها به فروش میرسانند و بعداز فروش هیچگونه پاسخگویی به مشتریان خود ندارند حتی این سود جویان به خود زحمت چاپ یک بروشور یا برگه گارانتی و خدمات را نمیدهند و اگرم این برگه ها را نیز ارائه دهند باز هم پاسخگوی نیاز مشتریان نمیباشند .

۵ نداشتن استاندارد و گواهینامه های بین المللی:

متاسفانه وان جکوزی های ارزان و بی کیفیت به دلیل جنس نامرغوب هیچگونه استانداردی ندارند و اگر موفق به دریافت استاندارد شوند باید توجه نمود که این نوع استاندارد از چه نوعی میباشد زیرادریافت استانداردهای داخلی بسیار اسان تر از دریافت استاندرهای بین المللی میباشد و اینکه در هنگام خرید میبایست به صحت نشان استاندارد توجه نمود (به سایت استاندارد مراجعه نمایید)

وان جکوزی های بی کیفیت نه تنها سلامت شما و خانواده شما را به خطر می اندازد بلکه هزینه مضاعفی را نیز متحمل شما مصرف کننده عزیز مینماید . درنتیجه در هنگام خرید این نوع محصولات بهداشتی به تمام نکاتی که در مقاله به آن اشاره شد دقت نمایید

آیا وان جکوزی باعث بهبود دیسک کمر می شود؟

استفاده از وان جکوزی برای کمردرد ایده آل هستند زیرا آب گرم باعث گردش خون بهتر در بدن می شود و این امر به بهبودی کمر درد و دیسک کمر کمک می کند. هیدروتراپی یا همان آب درمانی با جکوزی باعث کاهش فوری درد کمر می شود.

آیا استفاده از وان جکوزی باعث  لاغری و کاهش وزن می شود؟

اگر فکر می کنید فقط با نشستن داخل وان جکوزی لاغر می شوید سخت در اشتباه هستید زیرا موقع استفاده از وان جکوزی فقط %3 بیشتر از زمان  نشستن روی نیمکت کالری می سوزانید ولی این به آن معنی نیست که وان جکوزی به لاغر شدن و کاهش وزن کمک نمیکند!!  استفاده از وان جکوزی باعث کاهش استرس می شود که این خود باعث کاهش وزن و لاغری می شود.زیرا استرس باعث تولید هورمونی به نام کورتیزول می شود که این هورمون به نوعی با ایجاد هوس غذا های پرچرب و شور باعث ایجاد چربی در جلوی شکم می کند.

چطور وان جکوزی خرید کنیم؟

شما می توانید با مراجعه به سایت آویژه طرح  انواع مدل وان جکوزی ها را با آپشن ها و تیپ های مختلف مشاهده و خرید کنید. برای مشاهده بهترین قیمت وان جکوزی ها روی لینک زیر کلیک کنید.

خرید وان جکوزی خانگی

جکوزی N-JA028 ابعاد63*155*155

جکوزی N-JA028

سبک زندگی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی