بخشش خلافی خودرو ۱۴۰۱

اگر چه در دوره‌های پیشین و در برهه‌هایی از زمان، با بخشش خلافی خودرو روبرو بودیم، اما این اتفاق برای نوروز ۱۴۰۱ تکرار نشده و به نظر نمی‌رسد که برنامه و طرحی برای بخشودگی جرایم خودروها در این ایام برقرار باشد. در صورتی که بخواهید از این فرصت استفاده کنید، باید اخبار روز خودرو را به خوبی دنبال کرده و زمانی که نسبت به یک هفته یا ۱۰ روز فرصت پرداخت خلافی و بهره‌مندی از این طرح اطلاع رسانی می‌شود، بلافاصله اقدام لازم را صورت دهید.

چطور از بخشش خلافی خودرو ۱۴۰۱ بهره‌مند شویم؟

پیش از این در مناسبت‌های خاص از جمله ۲۲ بهمن، هفته ناجا و غیره، شاهد بخشودگی جرایم رانندگی بودیم. در این شرایط فرصتی برای آن دسته از افرادی که دارای سطح خلافی بالا هستند به وجود می آید تا از فرصت بخشیدن خلافی خودرو استفاده کرده و مبلغ کلی جریمه‌های خودروی خود را کم کنند. به این ترتیب پرداخت خلافی خودرو به مراتب ساده‌تر خواهد شد و می‌توان به صورت نقد یا در صورت امکان اقساطی نسبت به پرداخت آن‌ها اقدام کرد. حال این موضوع در خصوص خلافی خودروهای سواری یا خلافی ماشین سنگین، برقرار خواهد بود.

بخشش خلافی خودرو

البته در بیشتر دوره هایی که در خصوص بخشودگی خلافی خودرو ۱۴۰۱ اعلام وضعیت شده، شرط این بخشش پرداخت یکجای مبلغ خلافی بوده و امکان قسطی کردن در طرح‌های بخشش دیده نشده است. البته این مانع از آن نیست که در آینده چنین شرایطی فراهم نشود. به هر ترتیب نیاز است که با دنبال کردن اخبار روز خودرو، در صورت ارائه چنین طرحی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی و راهور کشور، به موقع مطلع شده و اقدامات لازم را پیاده‌سازی کنید. بدیهی است که با کاهش مبلغی از اصل جریمه رانندگی، پرداخت آن به مراتب ساده‌تر بوده و می‌تواند تشویقی قابل توجه برای آن دسته از مالکان خودرو باشد که به دلیل بالا بودن مبلغ جریمه، از پرداخت آن سرباز می‌زنند.

بخشودگی جرایم خودرو هفته ناجا

اگر به موقع گوش به زنگ باشید، امکان آن را خواهید داشت که در صورت اعلام نسبت به بهره‌مندی از بخشودگی جرایم خودرو در هفته ناجا، اقدام کرده و مبلغ خلافی وسیله نقلیه خود را به حداقل برسانید. از این روی همیشه با استعلام خلافی خودرو با کد ملی از میزان خلافی ماشین خود مطلع بوده و به تناسب آن اقدام لازم را به موقع انجام دهید. در این شرایط، اگر بتوانید در زمان اعلام شده، مبلغ کل خلافی وسیله نقلیه خود را پرداخت کنید، عدد نهایی آن با بخشودگی همراه بوده و این باعث می‌شود که پرداختی شما به مراتب کمتر باشد.

از دست ندهید: هزینه تعویض پلاک خودرو

بخشش خلافی خودرو دهه فجر

در برخی از سنوات گذشته نیز بخشش خلافی خودرو بابت دهه فجر اعلام شده است. از این رو باید در این مناسبت‌ها، به اخبار مربوط به بخشودگی خلافی خودرو دقت داشته و به موقع برای تسویه مبالغ جریمه خودروی خود، اقدام کنید.

جهت برخورداری از بخشودگی خلافی خودرو ۱۴۰۱ منتظر اخبار مانده و اینجا را نیز دنبال کنید.

سوالات پرتکرار

آیا می‌توان به صورت مستقیم برای بخشش خلافی خودرو اقدام کرد؟

شما می‌توانید با اعتراض به مبلغ خلافی، جریمه‌های دوبل شده را کاهش دهید.

چه مواقعی از سال، بخشودگی جرایم خودرو اعلام می‌شود؟

این چیزی از پیش تعیین شده نیست و باید در زمان مقتضی گوش به زنگ اخبار باشید.

آیا در بخشودگی جرایم، اصل جریمه‌ها بخشیده می‌شود؟

خیر، غالبا تنها جریمه‌های دوبل شده، مشمول بخشیدگی خواهند شد.

همین طور بخوانید: مهلت پرداخت جرایم رانندگی

سخن پایانی

با استعلام به موقع خلافی و پرداخت تکی یا یکجای جرایم رانندگی خود، از تجمع جرایم و رسیدن به سقف رقمی که موجب توقیف وسیله نقلیه و انتقال آن به پارکینگ راهنمایی و رانندگی می‌شود، جلوگیری نمایید. لازم به یادآوری است که طبق قانون جدید، سقف ۳ میلیون تومان جریمه خودرو، برای توقیف توسط پلیس راهنمایی و رانندگی در نظر گرفته شده است.

خودرو
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی