ذوالفقارنسب: توانایی‌های فردی زیادی در تیم ملی داریم اما بی‌فایده است/ اسکوچیچ سرمستِ موفقیت در مرحله مقدماتی

بیژن ذوالفقارنسب روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، با ناامیدی از نتایج تیم ملی ایران در جام جهانی اظهار داشت: نتیجه را نمی‌شود پیش‌بینی کرد با این وجود، نباید از تیم ملی انتظار داشته باشیم که نتیجه آبرومندانه‌ای بگیرد. باید هر تیمی با توجه به حریفان خود دیدارهای دوستانه را برنامه‌ریزی کند تا برای سبک بازی تیم‌های مقابل آمادگی لازم را داشته باشد نه هر تیمی که لزوما توانست هماهنگ کند. شباهت را حتی باید تا انتخاب شهرها هم بررسی کرد تا شرایط تا حد توان نزدیک به بازی اصلی باشد. با وضعیت موجودی که تیم ملی الان دارد، فقط می‌توانیم توکل کنیم.

مربی سابق تیم ملی درباره بازیکنان لژیونرها تیم ملی نیز گفت: در دیدارهای مقدماتی لژیونرها توانستند تیم را بالا ببرند اما در ادامه جام‌جهانی، سطح تیم‌ها متفاوت است. نمی‌شود لبنان و انگلیس را با هم مقایسه کرد و لژیونرها نیازمند هماهنگی‌های بیشتر هستند. در برخی دیدارها مانند بازی با کره‌جنوبی خیلی ضعیف ظاهر شدیم زیرا تیم آهنگ مناسبی نداشت.

وی افزود: هماهنگی و آهنگ مناسب تیم با نصیحت و صحبت شکل نمی‌گیرد بلکه نیازمند تمرین‌های تخصصی است. اگر بخواهیم فقط با تشویق و تزریق روحیه تیم را جلو ببریم، هیچ اطلاعاتی به بازیکنان اضافه نمی‌شود و شاهد پیشرفت نخواهیم بود.

پیشکسوت تیم ملی در خصوص سرمربی ایران گفت: اکنون تغییر سرمربی، فایده‌ای برای تیم ملی ندارد، چرا که برای این کار دیگر دیر شده است. این مربی به هرحال زحمت کشیده و الان فقط زمان حمایت است؛ حمایت‌ها نباید تنها حرف باشد، بلکه باید بهترین بازی‌ها و اردوها را برنامه‌ریزی کنند. ما توقع صعود به مراحل بالاتر جام جهانی را نداریم، بلکه فقط می‌خواهیم بازی‌های آبرومندانه‌ای از تیم ملی ببینیم تا تبدیل به دست گرمی تیم‌های دیگر نشویم.

وی ادامه داد: توانایی‌های فردی بالایی در تیم ملی داریم اما هیچ فایده‌ای برای تیم ندارند. اگر افراد ضعیف‌تر را با مدیریت و آمادگی صحیح به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر اعزام کنیم، ظرفیت تیم را خیلی بالاتر می‌برند.

ذوالفقارنسب در خصوص مسئولان فدراسیون نیز گفت: برای هر بازی باید با اسلحه‌ خودش به میدان رفت تا پیروزی بدست آید. سرمربی ما همچنان سرمست از پیروزی تیمش در مرحله مقدماتی است با اینکه این پیروزی را مدیون جایگاه و توانمندی بازیکنان خوب ملی است. باید بهترین بازی‌های دوستانه را برنامه‌ریزی کنند تا جام‌جهانی خوبی داشته باشیم.

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی