فروش فراتر از انتظار یک نقاشی که از جنگ جان سالم به در برد

یک تابلو نقاشی متعلق به قرن هفدهم که توسط «آنتونی ون دایک» نقاش مشهور خلق شده است و در پایان جنگ جهانی دوم توسط گروهی از متخصصان آثار هنری نجات داده شده بود، در بخش آثار استادان قدیم نقاشی حراجی ساتبیز به فروش رسید.

پیش از این ارزش تقریبی این نقاشی بین یک الی ۱.۵ میلیون پوند برآورد شده بود اما در نهایت این اثر به قیمت ۲.۴ میلیون پوند فروخته شد.

ون دایک این نقاشی بزرگ را زمانی که فقط بیست ساله بود خلق کرده است. این نقاشی در حقیقت یک پرتره خانوادگی از یک هنرمند هلندی است.

ارزش تقریبی که برای این نقاشی برآورد شده بود در مقایسه با سایر آثار این هنرمند که در این ابعاد خلق شده‌اند پایین‌تر بود و کارشناسان معتقدند خلق شدن این نقاشی در سال‌های نخست حرفه هنری این هنرمند در ارزش‌گذاری این اثر تاثیرگذار بوده است.

پس از آنکه این نقاشی بازیابی شد، مالکیت آن در سال ۱۹۴۸ توسط گروهی از متخصصان آثار هنری که از سوی متفقین به بازیابی آثار فرهنگی و هنری مامور شده بودند به وارث اصلی یعنی یک مجموعه‌دار هلندی بازگردانده شد. این نقاشی در چهار دهه اخیر در یک مجموعه خصوصی نگهداری شده است و آخرین‌بار در سال ۱۹۹۶ در یک موزه هنری به نمایش عموم گذاشته شد.

۵۸۵۸

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی