برگزاری بازی‌های یوفا در منطقه ترانس‌نیستریا مولداوی ممنوع شد

به گزارش ایرنا، این تصمیم بدان معنا است که تیم فوتبال اف. سی. شِریف قهرمان مولداوی نمی‌تواند بازی‌های اروپایی خود را در شهر تیراسپل برگزار کند.

منطقه جدایی‌طلب ترانس‌نیستریا اعلام استقلال کرده اما همچنان از سوی نهادهای بین‌المللی بخشی از قلمرو مولداوی محسوب می‌شود.

این منطقه پیوندهای نزدیکی با روسیه دارد به طوریکه پرسنل نظامی روسیه به منظور حفظ صلح در این منطقه حضور داشته و زبان روسی رایج‌ترین زبان آن است.  

ترانس‌نیستریا با اوکراین هم‌مرز بوده و نگرانی‌هایی مبنی بر استفاده روسیه از این منطقه به عنوان پایگاهی برای حمله به کی‌یف وجود دارد.

در ماه آوریل و مه، مقامات ترانس‌نیستریا انفجارهایی رخ داده در این منطقه را به اوکراین نسبت داده و این درحالی است که اوکراین انگشت اتهام را به سمت روسیه نشانه رفت.

باشگاه شِریف که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل گذشته، قهرمان نهایی یعنی رئال مادرید را شکست داده بود، به منظور پیشنهاد ورزشگاهی جایگزین و خارج از ترانس‌نیستریا دعوت شده است.

این تیم قرار است در مرحله انتخابی لیگ قهرمانان اروپا در این فصل با نماینده بوسنی بازی کند. در صورت پیروزی در این دیدار، رقیب بعدی این تیم می‌تواند شاختیور سالیهورسک بلاروس باشد؛ تیمی که به دلیل حمایت بلاروس از روسیه، نمی‌تواند در خانه از بازی‌های خود میزبانی کند.

یوفا تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه را از حضور در رقابت‌های تحت هدایت این نهاد محروم کرده اما تیم‌های بلاروس می‌توانند خارج از خانه بازی کنند.

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی