بررسی چالش‌های فوتبال فارس؛ از نقش دلال‌ها تا سقوط فجر

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیشکسوتان فوتبال فارس بر این باور هستند،نداشتن برنامه و بودجه مناسب و استفاده نکردن از دانش و تجریبات خاک خورده های این رشته از جمله مشکلاتی است که فوتبال فارس در  سال‌های اخیر با آن مواجه بوده است.
آنها گفتند: اگر یک ذره گوش شنوایی هم برای برون رفت وضعیت فوتبال فارس وجود داشته باشد باید آن را منعکس کرد تا شاید فوتبال پراستعداد این استان به روزهای اوج خود بازگردد.
این پیشکسوتان گفتند: به جای اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در نشستی، دلایل ناکامی فوتبال فارس را بررسی کند، باید طی سال از سوی هیات فوتبال فارس در چند مقطع اینگونه میزگردها برگزار و علاج واقعه را قبل از وقوع آن بررسی و واکاوی می‌شد. با این حال، آنها از فرصت حضور در این میزگرد برای بیان برخی واقعیت‌ها و حاشیه‌های فوتبال استان بهره گرفتند.

در استان فارس، تعداد زیادی مربیان توانمند و با دانش داریم
مدیرعامل اسبق باشگاه برق شیراز دراین میزگرد با بیان اینکه اگریک ذره گوش شنوایی وجود داشته باشد نباید آن رابرای  برون رفت از وضعیت فعلی فوتبال فارس از دست داد، گفت: در این استان مربیان توانمند، با دانش و بازیکنان مستعد زیادی وجود دارند اما عامل اصلی بحران فوتبال فارس عدم برنامه ریزی اصولی و نظارت نکردن است زیرا اگر درهر کاری برنامه نداشته باشیم شکست خواهیم خورد.
خلیل صالحی ادامه داد: مدیران باشگاه ها و هیات های ورزشی به ویژه فوتبال که مخاطبان زیادی دارد فاقد برنامه اصولی هستند و متاسفانه در این سال‌ها  هر کس از فوتبال نقد کرد چندی بعد به او سمت دادند، کجا چنین چیزی وجود دارد که به منتقدان امتیاز داده شود در حالی که باید معایب را بر طرف کرد.
در این سال‌ها، هر کس فوتبال را نقد کرد چندی بعد به او سمت دادند، کجا چنین چیزی وجود دارد که به منتقدان امتیاز داده شود در حالی که باید معایب را بر طرف کرد.بازیکن اسبق تیم های برق شیراز و ذوب آهن اصفهان در مورد سقوط تیم فجر از لیگ برتر نیز اظهار داشت: کسی در راس مدیریت باشگاه فجر قرار گرفت که پیشینه سقوط دیگر تیمها همچون برق و مرصاد شیراز هم در کارنامه داشته است و اگر حرفی هم بزنیم می گویند از روی حسادت است در حالیکه فقط از روی دلسوزی سخن به میان آورده می شود.
وی تاکید کرد: مدیرعامل باشگاه فجر در شروع مسابقات اعلام کرد انتخاب سرمربی مورد نظر من نبوده است تا جبهه گیری در مقابل سرمربی بروز کند در حالی که مدیرعامل با سرمربی برای موفقیت یک تیم باید با هم نزدیک تر باشند.

بررسی چالش‌های فوتبال فارس؛ از نقش دلال‌ها تا سقوط فجر
صالحی : نقش دلال ها در فوتبال فارس 

صالحی گفت: زمانی که مسئولیت تیم برق شیراز در زمان مربیگری محمد احمد زاده و زلاتکو ایوانکوویچ داشتم، تیم تا یک قدمی سقوط قرار گرفت اما از کادر فنی حمایت کردم و تیم هم در لیگ برتر باقی ماند.
این پیشکسوت فوتبال فارس افزود:  اگر بین سرمربی و مدیرعامل ارتباط خوبی نباشد هیچ وقت موفقیت حاصل نخواهد شد زیرا این دو شخص هر چقدر به هم نزدیکتر باشند ضمات اجرایی موفقیت بالاتر می رود.

تخریب یکدیگر
صالحی با اظهار اینکه در فوتبال فارس برخی به  دنبال این هستند تا دیگری را تخریب کنند تا خودشان باشند ، بیان داشت: اگر کسی هم دو کلام نقد منطقی کرد، فکر می کنند دشمن است و باید او را کوبید و تنها چیزی که جایگاه ندارد نقد منصفانه است و باید تکرار کنم این کار خوبی که ایرنا کرد،باید هیات فوتبال انجام می داد.
کار فجر سخت شده؛ مگر اینکه معجزه ای رخ دهد تا دوباره به لیگ برتر صعود کندوی گفت: تیم فجر پس ازهشت سال به لیگ برتر صعود و پس از یک سال حضور با کارنامه ای بسیار بد دوباره سقوط کرد، به نظرم کار فجر سخت شده مگر اینکه معجزه ای رخ دهد تا دوباره به لیگ برتر صعود کند ضمن اینکه شورای شهر، شهرداری ، نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان استان هم باید به تیم های فارس  که در لیگ های مختلف هستند کمک کنند تا همانند کرمان و خوزستان که سه تیم در لیگ برتر دارند، فارس هم حداقل دو تیم در لیگ در سطح اول فوتبال داشته باشد.
وی ادامه داد: در فوتبال فارس، این تجربه تلخ را شاهد بوده‌ایم که اگر کسی به تیمی  نزدیک می شود نه از بابت کمک کردن است بلکه به خاطر کمک گرفتن حضور یافته  وبه جای اینکه منابع مالی بیاورد آمده تا منابع مالی را هم با خود ببرد، معلوم است که دراین شرایط از نظر فوتبالی رشدی نخواهیم داشت و استعدادهای زیاد فوتبال فارس هم نابود خواهند شد.

نقش دلال ها در فوتبال فارس
صالحی با بیان اینکه نقش دلال ها در حوزه مدیریت و فنی فوتبال خلاصه می شود، گفت:  اگر آنها با دلال ها ارتباط برقرار کنند آنگاه دلال به وجود می آید ضمن اینکه ما در باشگاه برق فقط با بازیکنان مذاکره می‌کردیم و قرارداد می‌بستیم و حتی اجازه نمی دادیم مدیربرنامه بازیکن در جلسه حضور یابد و اینگونه است که دست دلال ها کوتاه می شود.
باید با تفکر دلالیزم در فوتبال فارس، نه با شعار بلکه با عمل برخورد کردوی تاکیدکرد: باید با تفکر دلالیزم در فوتبال فارس که متاسفانه پول های حرام دهان آنها را مزه مزه  کرده، نه با شعار بلکه با عمل  برخورد کرد و این فاجعه است که از والدین بازیکنان پول می گیرند ضمن اینکه ما درباشگاه برق به بازیکنان نوجوانان هم طبق قرارداد پول می دادیم و همان امکاناتی که برای تیم بزرگسالان  در نظر داشتیم برای تیم های پایه هم استفاده می شد.

زنده یاد محمود یاوری فوتبال فارس را متحول کرد
وی گفت: اهمیت داددن به بازیکنان امید که با یک جهش به تیم بزرگسالان وارد می‌شدند در دستور کار باشگاه برق قرار گرفت، برای همین هم ۱۲ بازیکن راهی تیم بزرگسالان شدند و زنده یاد محمود یاوری با تفکری که داشت به بازیکنان امید میدان داد و حتی با این تیم مسابقه می دادند تا ترس آنها ریخته شود برای همین هم باید اعتراف کنیم که یاوری فوتبال شیراز را متحول و فرهنگ فوتبالی ما را تغییرداد.
صالحی تاکید کرد: تنها راه نجات فوتبال فارس فقط سازندگی است و فردی که طمع مسائل هنگفت مالی نداشته باشد.

بررسی چالش‌های فوتبال فارس؛ از نقش دلال‌ها تا سقوط فجر
غدیری : در فوتبال فارس، هرکس از راه می رسد بدون پیشینه باشگاه‌داری می‌کند

 درفوتبال فارس به جای اینکه دست ها را با هم فشار دهند، دست ها را پس می زنند      
اما پیشکسوت دیگری از فوتبال فارس براین باور است که در فوتبال این استان به جای اینکه دست‌ها را با هم فشار دهند، دست یکدیگر را پس می زنند، گفت: با اینکه ۶۶ سال سن دارم و فوتبال را از اول دبیرستان زیر نظر بزرگان آغاز کردم، در مورد رشد، توسعه و یا رکود فوتبال فارس هیچ کس مسئولیت را قبول نمی کند.  
جمشید غدیری ادامه داد: خودم را هم مسئول می دانم؛ شاید به خاطر فضای موجود نتوانستیم قد علم کنیم و شانسی نداشته باشیم زیرا اهل لابیگری نیستیم و برخی حاضر هستند یک مربی غیر بومی بیاید سرمربی فجر شود اما امثال اصغر اکبری، مهرداد شکاری، جمال ندافی و دیگر مربیان با دانشی که تعدادشان زیاد است به کار گرفته نشوند.
در فوتبال امروز ایران بخش خصوصی بدون کمک‌های دولتی و دادن تسهیلات، امکان موفقیت نداردسرمربی اسبق شهرداری یاسوج که فوتبال این شهر را متحول کرد، بیان داشت: ما می خواهیم بدانیم نقش هیات فوتبال فارس در توسعه این رشته جذاب چه بوده و در چه زمینه ای فعالیت کرده اند.
غدیری با بیان اینکه زمانی که دولت تصمیم گرفت فوتبال را به بخش خصوصی واگذار کند، اظهارداشت: در فوتبال امروز ایران بخش خصوصی بدون کمک‌های دولتی و دادن تسهیلات، امکان موفقیت ندارد.
وی تاکید کرد: تیم برق شیراز زمانی روشن بود که شرکت برق منطقه ای فارس آن را پشتیبانی می کرد و کسانی هم که آنجا کار می‌کردند افرادی خوشنام  و عملکرد آنها شفاف بود اما هم اینک چند سالی است خاموش شده هر چند شنیده می شود این تیم دوباره احیا شده است.          

هیچ کس مسئولیت را قبول نمی کند
غدیری اضافه کرد: متاسفانه امروز هرکس از راه می رسد بدون پیشینه باشگاه داری می کند و هیچ کس مسئولیت را قبول نمی کند که چرا این فوتبال رکود پیدا کرده است ضمن اینکه مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس  هیات فوتبال فارس باید بپذیرند که در این فوتبال نقش داشته باشند و همه احساس مسئولیت کنند.
این پیشکسوت فوتبال فارس درمورد سقوط تیم  فجر سپاسی هم گفت:  کسانی که سکاندار این تیم بودند از مدیر گرفته تا سرمربی و کادرفنی حدود ۸ سال از لیگ برتر دور بودند، زیرا لیگ برتر نسبت به هشت سال پیش در مورد سیستم ،آمادگی جسمانی روان شناسی و ..  فرق کرده است، متاسفانه این افراد بیگانه بودند و این اتفاق افتاد.
غدیری ادامه داد: علی اصغر کلانتری مربی توانمند و پاکی است  اما می‌توانست از طریق کمک دیگران استفاده کنند مثل استقلال تهران که از دانش گابریل پین ایتالیایی سود برده ودر طراحی تمرین و بعد روانی کمک کرد تا تیم فرهاد مجیدی  قهرمان شد.
پور غلامی و سرآسیایی گزینه های خوبی برای نیمکت فجر نبودند زیرا سابقه آنها طوری نبود که بتوانند تیمی که دچار بحران شده را نجات دهندوی اضافه کرد: پور غلامی و سرآسیایی گزینه های خوبی برای نیمکت فجر نبودند زیرا سابقه آنها طوری نبود که بتوانند تیمی که دچار بحران شده را نجات دهند.
غدیری اضافه کرد: هفته دوم بازیها مدیرعامل باشگاه فجر گفته مدت دو سال است دنبال سرآسیایی بودم که به نظرم، این اقدام به ضرر فوتبال فارس تلقی می‌شود. به نظرم علی  کلانتری که می دانست مدیر باشگاه با او مخالف است باید می رفت سراغ سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس و جریان را می گفت.
وی گفت:پیشکسوتان فوتبال فارس منبع انرژی  و دانش هستند، چرا از وجود افرادی مانند صالحی و پیروانی استفاده نمی کنند، زیرا پست و قدرت اجازه نمی دهد و  ما هم در خانه نشستیم و مردم هم ازما گله مند هستند که چرا به باشگاه فجر کمک نمی کنید و حال اگر هم انتقاد سازنده کردیم برخی ما را دشمنان خود می دانند.
غدیری در مورد نقش دلال ها  هم گفت: در یک همایش از بزرگان فوتبال فارس و مدیران باشگاه ها دعوت شود و خروجی آن، طوری باشد که دست دلال ها کوتاه شود.

بررسی چالش‌های فوتبال فارس؛ از نقش دلال‌ها تا سقوط فجر
جانی خانی مدرس فوتبال و سخن از تفاوت چکیده‌های ورزش و چسبیده‌های ورزش

مدرس فوتبال: علاج واقعه را باید قبل از وقوع پیدا کرد
مدرس فوتبال هم در این نشست با بیان اینکه می خواهم از نگاه دیگری نسبت به فوتبال فارس نگاه کنم، افزود: علاج واقعه  را باید قبل از وقوع پیدا کنیم هم اینک تیم فجر سقوط کرده می‌توانیم در این جا فریاد بزنیم اما گوش شنوایی وجود ندارد.
ناصر جانی خانی ادامه داد: برنامه ریزی برای فوتبال کسی می تواند انجام دهد که هم تخصص و هم تعهد داشته باشد.
وی افزود: در مورد چکیده‌های ورزش و چسبیده‌های ورزش چند سال پیش مطرح کردم، در دهه ۹۰ ، یک سری افراد بودند که چکیده ورزش بودند برای همین هم تیم برق نتیجه می گرفت و افرادی  مانند غلام پیروانی هم حمایت می کردند.
وقتی “چسبیده‌ها” وارد فوتبال شدند چون آنها فقط به منافع خودشان نگاه می‌کردند دیگر “چکیده‌ها”ی ورزش جایی برای ماندن پیدا نمی‌کننداین پیشکسوت فوتبال فارس اضافه کرد: وقتی چسبیده‌ها آمدند وارد فوتبال شدند چون آنها فقط به منافع خودشان نگاه می‌کردند دیگر چکیده‌های ورزش جایی برای ماندن پیدا نمی کنند و این امر موجب می شود افرادی که تخصص در فوتبال دارند کنار بروند.
جانی خانی بیان داشت: همه مربیان فارس اگر انتقاد پذیر هستند تا این حرف را بزنم آنها کارت مربیگری می گیرند تا بروند کار کنند، اما فوتبال یک اصولی دارد و هیچ ضابطه ای در اختیار باشگاه ها نیست و هر چی هست بر اساس رابطه است.

نوش دارو بعد از مرگ سهراب
وی با اشاره به اینکه اگرما شفاف صحبت کنیم آیا رسانه ها آن را پوشش می دهند، اظهار داشت: کسانی که خاک خورده فوتبال هستند اصلا نقشی در صعود و یا سقوط فوتبال فارس ندارند و قطعا  اگر اینگونه جلسات به طور متعدد توسط هیات فوتبال قبل از سقوط تیم فجر برگزار می شد بهتر نتیجه می داد اما هم اینک نوش دارو بعد از مرگ سهراب است.
جانی  خانی افزود: با این مدیریت ناکارآمد نباید انتظار پیشرفت داشت؛ در هفته هفتم مسابقات لیگ برتر پیغام دادم و  گفتم این روندی که تیم فجر پیش گرفته منجر به سقوط می شود و زمانی هم که سرآسیابی را آوردند براساس تحقیق نبوده و دلال ها وارد شدند و سپس می گوید برخلاف میل باطنی به تیم فجر آمدم.
وی تاکید کرد: مهمترین مشکلی  که در فوتبال فارس وجود دارد، مسئله رده های پایه است و  سال های زیادی است که تیم پایه حرفی برای گفتن ندارند، زمانی  تیم های پایه فجر در زمره سه تیم اول کشور بودند و هیات فوتبال هم می گوید باشگاه ها خصوصی هستند و هرکاری دلشان می خواهد انجام می دهند،هیات فوتبال برای شانه خالی کردن از مسئولیت  این حرف ها می زند.

در فوتبال مدرن، هیات های فوتبال نظارت مستقیم بر باشگاه ها دارند
جانی خانی افزود: در  فوتبال مدرن دنیا فدراسیون ها و هیات های فوتبال نظارت مستقیم بر باشگاه ها دارند و آنها واکاوی می کنند که چرا سقوط و یا صعود کردند اما مدیریت فوتبال فارس در یک چرخه معیوب قرارگرفته است.
وی گفت: توقع داریم زمانی که کارت مربیگری می‌گیریم بیاییم سرمربی شویم بدون اینکه سلسه مراتب را طی کرده باشیم و در فوتبال فارس هم همین اتفاق افتاده است.
جانی خانی اظهار کرد: زمانی که استقلال اهواز قهرمان لیگ برتر شد عبدالله  ویسی سرمربی تیم اعلام کرد، عامل موفقیت ما لیگ استان خوزستان بود و همه را جمع کردیم و نظر آنها گرفتم، آیا در فوتبال فارس هم این اتفاق می افتد؟ … جواب این پرسش، منفی است.

بررسی چالش‌های فوتبال فارس؛ از نقش دلال‌ها تا سقوط فجر
ندافی بازیکن اسبق برق شیراز و استقلال تهران: کسی از ما نخواست استعدادها را معرفی کنیم

در فوتبال فارس به رده‌های پایه توجهی نمی‌شود
بازیکن اسبق برق شیراز و استقلال تهران هم در این میزگرد گفت:‌ در فوتبال فارس به رده های پایه توجه نمی شود اگر بدترین مربی غیر بومی  هم بیاورند اما امثال ما را نمی بینند، فوتبال فارس  برای من زحمت کشیده است و باید تجربه و دانش خود را به نسل جدید انتقال دهم که فرصت نمی دهند.
جمال ندافی اضافه کرد: زمانی فوتبال از دست دادیم که تیم برق نبود زیرا، ما تیم های پایه خوبی داشتیم و سلسه مراتب طی می شد، کسانی که روی فوتبال پایه بودند با جان و دل کار می کردند برای همین هم بازیکنان زیادی جذب تیم بزرگسالان شدند و حتی به دیگر تیم های مطرح کشوررفتند.

کسی از ما نخواست استعداد ها را معرفی کنیم
ندافی افزود: تیم ایمان سبز شیراز در سال جاری قهرمان امیدهای کشور شدند و این پرسش مطرح می شود که بازیکنان این تیم باید به کجا بروند؟ اگر قرار است پشتوانه سازی کنیم از اینگونه بازیکنان کجا باید استفاده شوند،اگر یک زمانی در فوتبال مطرح شدم به خاطر این بود که درسن  ۱۶ سالگی به من بها دادند اما هم اینک حدود ۲۰ سال است برروی  پایه ها کار می کنم و جوانان با استعداد را می شناسم اما  کسی از من نخواست که بیایم این استعدادها را معرفی کنم و مشکل اینجاست.
بازیکن اسبق استقلال تهران تاکید کرد: اگردر فوتبال فارس به بازیکنان پایه توجه نشود، اتفاق خاصی رخ نخواهد داد، تیم فجرکه سقوط کرد چند بازیکن از فارس دراین تیم حضور داشتند، چه اشکال داشت، این همه بازیکن آوردند چه خوب چه بد، بازهم  تیم فجرسقوط کرد و بهتر بود از بازیکنان امید خودمان استقاده می کردند تا سال بعد مهره های خوبی در سطح کشور داشته باشیم.
بازیکنان خوب زیادی داریم؛ چرا بازیکنان استان فارس باید بروند بندرعباس و یا کرمان تست بدهند؟ندافی گفت: بازیکنان خوب زیادی داریم؛ چرا بازیکنان استان فارس باید بروند بندرعباس و یا کرمان تست بدهند تا آنجا که یاد داریم اکثر این شهرها می‌آمدند شیراز تست می دادند.
این پیشکسوت فوتبال گفت: اگر حرفی بزنم شاید به مذاق خیلی ها خوش نیاید، با تیم برق جدید به اتفاق شکاری در لیگ دسته دوم داشتیم کار می کردیم و نتیجه می گرفت، اما محمد علی هنرپیشه رییس هیات در جایگاه نشسته بود بازی که تمام می شد نمی آمد  در رختکن به بازیکنان ما خسته نباشید بگوید چون مربیان بومی بودیم.
وی ادامه داد: اما بعدا که وحید رضایی سرمربی تیم شد رییس وقت هیات بعد از بازی در رختکن تیم حضور می یافت و حتی با تیم به شهرستان های دیگرسفر می کرد اما از ما  مربی که شیرازی بودیم  حمایت نمی کرد.
ندافی گفت: آلکس فرگوسن سر مربی اسبق تیم منچستر یونایتد برای این موفق بود که پس از هر دو سال کادر فنی  تیمش را عوض می کرد و بر این باور بود که  کمک هایش  دیگر حرفی جدیدی برای گفتن ندارند، متاسفانه در فوتبال فارس هر سرمربی که می آید کمک هاش تا سال ها با او کار می کنند و اگر حرفی بزنیم  می گویند دارد حرف خودش را می زند، خیر اینطور نیست زیرا  کلی می‌گویم.
وقتی مدیر یک باشگاه، مربی می‌آورد که از او پول بگیرد مطمئن باشید فوتبال پیشرفت نخواهد کرد

نقش دلال ها 
وی در مورد نقش دلال ها هم گفت: دلال ها که به فکر خودشان هستند اما کل سیستم فوتبال ما خراب است، وقتی مدیر یک باشگاه مربی می‌آورد که از او پول بگیرد مطمئن باشید فوتبال پیشرفت نخواهد کرد و  هیات فوتبال هم نمی‌خواهند ما باشیم.

بررسی چالش‌های فوتبال فارس؛ از نقش دلال‌ها تا سقوط فجر
شکاری مدرس بین المللی: فوتبال فارس باید آسیب شناسی شود

مهمترین مشکل فوتبال فارس استفاده نکردن درست از منابع مالی و انسانی است
مدرس بین المللی فوتبال هم با بیان اینکه مهمترین مشکلی که فوتبال ما دارد استفاده نکردن درست از منابع مالی و انسانی است، گفت : تیم  فجر هم معلولی از این علت هاست که خوب از منابعی که در اختیار دارد استفاده نمی کند.
تیم‌های پایه، اصلی ترین رکن کار است که امروز مورد توجه قرار نمی‌گیرند اما توجه به حاشیه‌ها زیاد شده استمهرداد شکاری ادامه داد: در مورد تیم فجر یک بحث تشکیلاتی و یک بحث فنی وجود دارد زیرا توجه و نگرش مدیر درحیطه کاری‌اش بسیار اهمیت دارد و تیم‌های پایه، اصلی ترین رکن کار است که امروز مورد توجه قرار نمی گیرند اما توجه به حاشیه ها زیاد شده است.

آسیب شناسی 
وی گفت: اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) فرصت داد بیایم هم اندیشی کنیم جای تشکر دارد اما اولین نهادی که پیشترباید این کاررا انجام می داد اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال  که بود بیاید آسیب شناسی کند.
شکاری افزود: اگرمی بینیم فوتبال اولویت امروز ما نیست برای این است که پولی که در فوتبال خرج می شود در جای درست خوب هزینه نمی شود ضمن اینکه مشکلات اجتماعی که وجود دارد باعث می شود رسیدگی به ورزش دچار مشکل شود.
او بیان داشت : وقتی کسی که پول دارد می تواند در فوتبال پیشرفت کند و آنکس که ندارد باید نابود شود، دل انسان را به درد می آورد.
… حتی کسی که خط زده بودیم دوباره می‌آمد سرتمرین، به او گفتم چگونه آمدی، گفت قرارداد بستم و ۵۰ میلیون تومان هم به باشگاه داده‌ام؛  پدرم بناست، رفتیم وام گرفتیم؛‌ این‌ها دردآور است
این پیشکسوت فوتبال فارس تاکید کرد: مدیر یک باشگاه تماس گرفت و گفت  تصمیم گرفته ایم شما سرمربی ما باشید، گفتم  اما یک شرط دارم  و آن هم این است از بازیکنان پول دریافت نکنید بعد یک ماه دوباره  تماس گرفتند و گفتند به شرطی که گذاشتید عمل کردیم اما فقط دو مورد داریم که آن هم آدم‌های ضعیفی نگرفته ایم.
شکاری اضافه کرد: سرانجام با تیم شروع به کردم و مرتب بازیکنان جدید می‌آمدند و حتی کسی که خط زده بودیم دوباره می‌آمد سرتمرین، به او گفتم چگونه آمدی، گفت قرار داد بستم و ۵۰ میلیون تومان هم داده ام؛  پدرم بناست؛ رفتیم وام گرفتیم که این ها دردآور است.

 باید روی باشگاه ها نظارت جدی شود
وی گفت:در فوتبال فارس  نیروی انسانی درست مدیریت نمی شود آنکه توانمنداست اجازه کار نمی دهند اما آنکس که ناتوان است بهش کار میدهند و خراب می شود،  امروزفوتبال  فارس ازنظر بحث فنی مشکلی ندارد هم بازیکن  فیزیکی و هم تکنیکی دارد اما اگر همه در جای خودشان قرار گیرند انگاه موفقیت به دنبال دارد.
شکاری افزود: وقتی تیمی موفق نمی شوند همه مقصرند، بزرگترین مشکل فجر اگر به صورت کلان نگاه کنیم در این باشگاه نه مدیرو نه کادرفنی هیچ کدام پاسخگو نبودند.

اختلاف میان سرمربی و مدیر باشگاه مهمترین عامل سقوط تیم فجر بود
کاپیتان اسبق تیم فجر شهید سپاسی هم گفت: اختلاف میان سرمربی و مدیرباشگاه مهمترین عامل برای سقو ط فجر بود ضمن اینکه نداشتن توان مالی که بتوانند بازیکن خوب جذب کنند هم دیگر عوامل تاثیر گذار بود.
صمد زارع ادامه داد:.خوشحالم در جمعی قرار دارم که افتخار شاگردی همه آنها را داشته ام، دو نکته مهم باید در نظر بگیریم یکی مدیریت و دیگری منابع مالی درایران تیم ها یا دولتی هستند و یا خصوصی ، تیم هایی مانند مس کرمان، گل گهر سیرجان ومس رفسنجان  منابع مالی آنها از قبل آماده است و ردیف بودجه خوبی برای فوتبال دارند برای همین هم از نظر سخت افزاری و نرم افزازی موفق هستند اما تیم های دولتی هیچ حساب و کتابی ندارند.

فوتبال فارس سالهاست از نظر مالی مشکل دارد
وی گفت: سالهاست فوتبال فارس ازنظر بحث مالی مشکل دارد برای همین هم شهرهایی مانند فیروزآباد، کازرون ،مرودشت وممسنی که خیلی فوتبالیست های با استعدادی دارند به دلیل نبود امکانات این ظرفیت ها  ازبین می روند.
این پرسش مطرح است که چند درصد از بازیکنان تیم فجر و  قشقایی را بازیکنان فارسی تشکیل می‌دهند؟این پیشکسوت فوتبال فارس با اظهاراینکه درفوتبال روز دنیا تمام تیم ها،  گروه فنی هم در کنار مدیرعامل هم در کنار کادرفنی دارند و اگر مشکلی بین آنها باشد را حل می کنند اما اختلاف درتیم فجر سپاسی که خیلی ها فکرمی کنند از هفته دوم لیگ برترشروع شد مربوط به پارسال و در لیگ دسته یک بود.
او ادامه داد: مدیریت باید در خون آدم‌ها باشد که درفوتبال فارس کمتر وجود دارد و در این سال ها برخی مدیران بر روی رابطه و رانت آمده‌اند و  تخصص لازم را نداشتند.
زارع افزود: همه دلسوزان فوتبال بر این باور هستند که تیم های پایه فارس روزهای بدی را پشت سر می گذارند و این پرسش مطرح می شود که چند درصد از بازیکنان تیم فجر و  قشقایی را بازیکنان فارسی تشکیل می‌دهند، آنها باید بهترین مربیان را روی فوتبال پایه بگذارند  و پول هم از بازیکنان نگیرند ضمن اینکه در گذشته تیم های  پایه برق و فجر دردر لیگ های مختلف کشور شرکت داشتند.

گفتنی است، خبرنگار ایرنا برای دعوت به حضور دراین میزگرد چندین بار با رسول فلاح مدیرعامل سابق تیم فجر تماس گرفت اما وی، پاسخی نداد.
علی اصغر کلانتری سرمربی اسبق فجر شهید سپاسی هم در پاسخ به دعوت ما برای شرکت در میزگرد گفت: برای اینکه بزرگان فوتبال فارس بتوانند راحت‌تر صحبت کنند بهتر است حضور نداشته باشم و در صورتی که لازم شد پاسخ خواهم داد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز فارس آماده انعکاس دیدگاه‌های هیات فوتبال در خصوص موضوعات مطرح شده در این میزگرد است. 

بررسی چالش‌های فوتبال فارس؛ از نقش دلال‌ها تا سقوط فجر
پیشکسوتان فارس در میزگرد ایرنا

داستان یک سقوط
تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز پس از هشت سال دوری از لیگ برتر سرانجام در لیگ دوره بیست و یکم حضور یافت اما در پایان با قرارگرفتن در قعر جدول وداع تلخی با سطح اول فوتبال کشور داشت.
۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ بود که فجریها با شکست دادن تیم گل ریحان البرز به لیگ برتر صعود کردند تا به انتظارهشت ساله هواداران این تیم ارزشی و با سابقه پایان وآنها را خوشحال کنند،اما این پایان کار نبود.
نتایج کسب شده توسط تیم فجر طی ۳۰ بازی و به جای گذاشتن آماری بسیار ضعیف در لیگ برتر، در نوع خود و در تاریخ  ۳۴ ساله این باشگاه بی سابقه بود که منجر به سقوط تیم به دسته یک شد.
رقابت های جدید لیگ دسته اول کشور قرار است از مرداد ماه سال جاری با شرکت ۱۸ تیم برگزار شود. تیم های شهدای  قشقایی و فجر شهید سپاسی نمایندگان فارس در دسته اول کشور هستند.

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی