ماجدی: قرارداد مربیان تیم ملی بزرگسالان تمدید شد/ با مقررات سخت مانع پرخاشگری به داوران می‌شویم

به گزارش ایرنا، میرشاد ماجدی در کلاس داوری فوتسال با تشکر از داوران کشور، اظهار داشت: در سال ۱۹۹۲ برای اولین بار وارد جام جهانی فوتسال به میزبانی هنگ کنگ شدیم و در گروه هلند، اروگوئه و ایتالیا قرار گرفتیم. روی کاغذ کسی فکر نمی‌کرد این تیم بتواند حرکت کند. به قول افشاریان ۱۲۰ هزار تومان برای داوران فوتسال پول نیست. همه برای عشق و علاقه کار می‌کنند. فوتسال و فوتبال ساحلی زیر مجموعه فوتبال هستند؛ اما باید تلاش خود را چند برابر کنیم. این دو رشته جزو بزرگان جهان هستند و اگر پیشرفت نمی‌کنیم باید حداقل جزو سه تیم برتر بمانیم.

وی افزود: در قرعه‌کشی جام‌جهانی به اینفانتینو گفتیم آمدیم صدای مظلومیت خود را به گوش جهان برسانیم. با این تحریم‌ها و مسائلی که برای ایران ایجاد شده از شما به‌عنوان یک انسان آزاده خواهش می‌کنم به جز موارد مالی نگاه ویژه‌ای به ایران داشته باشید. نمی‌گوییم هر چهار داور بازی ایرانی باشند اما دست کم کوبل داوری از ایران به جام‌جهانی دعوت کنید.

سرپرست فدراسیون فوتبال عنوان کرد: حق الزحمه داوری را در سال آینده افزایش خوبی می‌دهیم. دست کم مبلغ افزایش یافته‌ای که قبلاً پرداخت نشده بود، بتوانیم پرداخت کنیم. با وجود محدودیت ها و مشکلات مالی فدراسیون، حرکت رو به جلوی ما متوقف نشده است. کلاس‌ها برگزار می‌شود و همچنین اعزام تیم‌های مختلف در حال انجام است. داور، مربی و دروازه‌بان فوتسال باید بیش از این حفاظت شوند. اگر گلاره ناظمی ۱۲۰ هزار تومان می‌گیرد، در عوض به حدی خوب کار کرده که داور فینال جام‌جهانی می‌شود و پرچم کشور را بالا می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: دنبال شرط و مقرراتی هستیم از پرخاشگری مربی و بازیکن به داور جلوگیری کنیم. همه ما فوتبال خود را با اسپانیا و ایتالیا مقایسه می‌کنیم اما بحث‌ها و جنجال‌های مربوط به داوری خود را با آنها مقایسه نمی‌کنیم. بازیکن در خارج از کشور پس از پنالتی و دریافت کارت زرد سر خود را پایین می‌اندازد و می‌رود. اینجا روی اوت دستی و کرنر جنجال ایجاد می‌شود.

ماجدی در خصوص لغو دیدارهای دوستانه فوتسال نیز، گفت: باید با واقعیت ها جلو برویم. هفته پیش با وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال جلسه داشتیم و موضوعات را بررسی کردیم. این تیم باید برای مسابقات قهرمانی آسیا به کویت اعزام شود و برنامه اردویی از سوی سرمربی ارائه شده است. آماده‌سازی تیم‌های جوانان و نوجوانان را هم مانند فوتسال انجام می‌دهیم. تیم زیر۲۳ سال باید برای مسابقات کشورهای اسلامی به قونیه ترکیه اعزام شود. بانوان به کافا اعزام و اردوهایشان شروع شده است. هیچ مساله‌ای را مغفول نگذاشته‌ایم. علیرغم مسائل مالی و کمبودها، از چیزی غافل نشدیم. مطمئن باشید تیم ملی فوتسال هم با بهترین تدارکات اعزام می‌شود.

وی در مورد حضور برادرش در کادر فنی تیم جوانان، توضیح داد: دخالتی در انتخاب مربیان و کمک‌ها ندارم. کمیته فنی برای همین موضوع تشکیل شده و همه اعضایش می‌توانند شهادت بدهند. نمی‌دانم این مسائل چرا در فضای مجازی به وجود می‌آید. آیا برادران مجیدی، بیانی و فنونی‌زاده نباید باشند؟ چون برادر من است حق کارکردن در جایی را ندارد؟ مگر در استقلال با مجیدی، در مسجدسلیمان با فکری یا صبای قم با مرفاوی کار می‌کرد، من سفارش کرده بودم؟ خدا را گواه می‌گیرم هیچ دخالتی در انتخابات و انتصابات نداشتم.

سرپرست فدراسیون فوتبال در خصوص البسه تیم ملی عنوان کرد: فراخوانی دادیم و چند شرکت حضور پیدا کردند. باید صلاح فدراسیون و داشته‌هایی که اسپانسر می‌تواند بدهد را در نظر بگیریم. وقتی یک برند خوب نمی‌تواند البسه شما را تامین کند عملا قرارداد نبندید بهتر است. باید بتوانیم در حداقل زمان حداثر بهره‌برداری را داشته باشیم. یعنی البسه در دسترس ما باشد و بتوانیم بلافاصله از آن استفاده کنیم و فکر می‌کنم تا آخر هفته آینده انجام شود.

ماجدی در مورد نشست با سرمربی تیم ملی بزرگسالان گفت: هیچ حاشیه‌ایی وجود ندارد. یک رئیس فدراسیون اگر نتواند با سرمربی خودش صحبت کند بهتر است هیچ صحبتی نباشد. می‌گویند ما درگیری فیزیکی داشته‌ایم و از آن فیلم دارند! خوشحال می‌شوم این فیلم را منتشر کنند تا ما هم استفاده کنیم.

وی در مورد اینکه چرا تیم ملی با تیم‌های اروپایی دیدار تدارکاتی برگزار نمی‌کند، عنوان کرد: ما به هیچ طریقی نمی‌توانیم با اروپایی‌ها و تیم‌های خوب آفریقایی بازی کنیم چون در آن زمان درگیر مسابقات هستند. این پرونده را ببندیم که فردا دوباره نگویند چرا با آلمان بازی نکردند!

سرپرست فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه گفته می شود ۵۰۰ هزار دلار به الجزایر برای برگزاری دیدار تدارکاتی پرداخت شده است، گفت: این حرف ها را از کجا می‌آورند؟ نمی‌دانم باید جواب هرچه در فضای مجازی مطرح می‌شود را بدهم؟ برای خیلی از کارهای اولیه فدراسیون فوتبال منابع مالی نداریم، ۵۰۰هزار دلار از کجا بیاوریم که به الجزایر بدهیم.

ماجدی در خصوص اینکه چرا فدراسیون هنوز اسپانسری پیدا نکرده است؟ عنوان کرد: تمام تلاش ما این است با حمایت‌های وزارت ورزش بتوانیم این مساله را هرچه سریعتر نهایی کنیم. اکنون قرارداد تمام مربیان تیم ملی بزرگسالان (خارجی و ایرانی) تمدید و امضا شده است.

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی