نکات خرید قاب عکس از (0 تا 100) + 7 نکته مهم که باید بدانید

چه یک عکس یادگاری داشته باشید که برای شما ارزشمند است و چه یک قطعه اثری، در هر صورت، برای این‌که به همین شکل زیبا باقی بماند و از بین نرود، دوست دارید که سال‌های سال آن را نگهداری کنید. قاب عکس دقیقاً همان‌چیزی است که می‌تواند در حل این مشکل به شما کمک کند.

قاب عکس را چه برای خانه یا محل کار بخرید، چه برای خود یا به عنوان هدیه‌دادن به دیگران، هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام قاب عکس مناسب است، باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. این همان موضوعی است که قرار است در این مقاله در مورد آن صحبت کنیم. اگر در مورد راهنمای خرید قاب عکس چیزی نمی‌دانید، این مقاله برای شما نوشته شده است؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

مزایا قاب عکس

از مزایای قاب عکس می‌توان به این موضوع اشاره کرد که هم یک وسیله تزیینی است که می‌توان برای جلوه بخشیدن به فضا و دکوراسیون خانه از آن استفاده کرد و هم اینکه می‌تواند یک روش کم‌هزینه برای ماندگار کردن عکس و یا هر قطعه هنری باشد. در اصل شما با داشتن یک قاب عکس می‌توانید عکس‌ها و یا حتی اثر هنری که دارید را به راحتی در میان قاب عکس نگهداری کنید تا بتواند دوام بیشتری داشته باشد و از بین نرود. در ادامه در مورد راهنمای  خرید قاب عکس  صحبت خواهیم کرد

راهنمای خرید قاب عکس؛ 7 نکته مهم خرید قاب عکس

افزودن آثار هنری، پوستر‌ها و عکس به دیوار اتاقتان می‌تواند، اتاق را روشن‌تر کند و جلوه زیبایی به آن ببخشد. انتخاب قاب مناسب برای قطعات گرانبها ممکن است کمی سخت باشد، به خصوص از آنجایی که اندازه‌ها و سبک‌های مختلفی وجود دارد. در مورد خرید قاب عکس نکات مهمی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید.

1. تصمیم‌گیری در مورد سایز قاب عکس

این امکان وجود دارد که هر فریمی، متناسب با عکس شما ساخته شود، بنابراین می‌توانید قاب را در هر اندازه‌ای… بزرگ یا کوچک سفارش دهید. این به این معنی است که نیازی نیست اثر هنری خود را در یک قاب خارج از قفسه که اندازه مناسبی ندارد، قرار دهید. پس قبل از هرچیزی، به صورت دقیق عکس و یا حتی اثری که قرار است قاب بگیرید را اندازه‌گیری کنید.

2. جنس

در مورد جنس راهنمای خرید قاب عکس باید گفت که، امروزه قاب عکس با جنس‌های مختلفی در بازار دیده می‌شود؛ از فلزی گرفته تا قاب پلاستیکی و…در مورد جنس قاب عکس، سعی کنید قبل از خرید در مورد مواداولیه به کاررفته در آن تحقیق کنید و سپس برای خرید اقدام نمائید.

3. هدف و عملکرد

هدف شما از خرید قاب عکس چیست؟  آیا صرفاً تزئینی است یا قرار است از عکس شما محافظت کند؟ این موضوع مهمی است که متأسفانه در بیشتر موارد نادیده گرفته می‌شود. همان‌طور که گفته شد، از قاب عکس می‌توان برای نقاشی، عکس، اثر‌های هنری و… استفاده کرد.

هر اثر هنری روی کاغذ مانند چاپ، نقاشی، عکس و طراحی به طور ویژه به محیط اطراف خود حساس است. تغییرات دما و رطوبت، قرار گرفتن در معرض نور و محدودیت حرکت همگی می‌توانند باعث آسیب‌های زیادی شوند.

4. محل نصب

محل نصب قاب عکس

حتماً قبل از خرید قاب عکس به محل نصب آن دقت داشته باشید، برخی از قاب عکس‌ها دیواری هستند و برخی دیگر قرار است به صورت رومیزی باشند. بنابراین باید با بررسی سایز و اندازه محلی که قرار است قاب عکس نصب شود، تصمیم بگیرد و سپس خرید کنید.

5. تنوع رنگ

وقتی صحبت از رنگ قاب می‌شود، باید متغیر‌های مختلف زیادی را در نظر بگیرید:

کدام رنگ قاب مکمل دکوراسیون‌تان خواهد بود؟ کدام رنگ‌ها در چاپ عکس یا اثر هنر شما، بهترین ظاهر را خواهند داشت؟ همه‌ی این موارد را در نظر بگیرد. انتخاب یک قاب که با مبلمان و رنگ دیوار موجود شما ترکیب شود، می‌تواند زیبایی خاصی را به فضا ببخش.

6. سبک

یکی از مواردی که در راهنمای خرید قاب عکس می‌تواند به شما کمک کند، در نظر گرفتن سبک است. از سبک قاب‌هایی که در دسترس هستند، شگفت‌زده خواهید شد. سبک‌های مختلفی هستند که شما می‌توانید هرکدام را که دوست دارید انتخاب کنید.

7. با پاسپارتو یا بدون پاسپارتو؟

پاسپارتو به حاشیه‌ای گفته می‌شود که دورتادور قاب قرار می‌گیرد. رنگی که برای پاسپارتو انتخاب می‌شود، بهتر است یک رنگ خنثی و یا رنگ مکمل قاب باشد تا زیبایی زیادی به قاب موردنظر ببخشد. در رابطه با قاب عکس پاسپارتو از اینجا بیشتر بخوانید.

نگهداری از قاب عکس

همان‌طور که گفته شد، قاب‌ها روشی شیک و کاربردی برای نمایش عکس‌ها، تصاویر و یادگاری‌ها هستند، اما بهترین راه برای نگهداری و تمیز کردن قاب‌ها به موادی بستگی دارد که از آن ساخته می‌شوند.

برای تمیز کردن قاب، از یک پارچه نرم (نه دستمال کاغذی، زیرا ممکن است باعث خراشیدگی شود) استفاده کنید. به آرامی قاب را تمیز کنید اما از تمیزکننده‌ها استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است باعث آسیب شود. برای اطمینان از محافظت از چوب، فقط از مایعات همراه با محصولات تمیز‌کننده چوب استفاده کنید.

نگهداری از قاب عکس

برای قاب شیشه‌ای می‌توانید از آب و صابون یا یک محصول تخصصی تمیز‌کننده شیشه استفاده کنید. به خاطر داشته باشید، اگر پوشش محافظ اکریلیک است، فقط باید از صابون و آب استفاده کرد. اما در مورد قاب عکس فلزی، نحوه تمیز کردن و نگهداری صحیح قاب عکس بستگی به نوع فلزی دارد که قاب از آن ساخته شده است.

یک نکته مهم در مورد نگهداری از قاب عکس این است که از قرار دادن آن‌ها در هر جایی که می‌تواند باعث رطوبت ناخواسته شود خودداری کنید.

قاعده کلی برای آویزان کردن آثار هنری و قاب عکس در خانه این است که آن‌ها را دور از نور مستقیم خورشید و به دور از ضربه مستقیم دریچه‌های تهویه مطبوع و گرمایش آویزان کنید. این کار به جلوگیری از محو شدن تصاویر و آثار هنری کمک می‌کند، در حالی که از تغییرات سریع دمایی که منجر به رطوبت، متراکم شدن و کپک زدن زیر شیشه می‌شود نیز جلوگیری می‌کند.

سخن پایانی

در این مطلب در مورد راهنمای خرید قاب عکس صحبت کردیم و در نهایت به راهکار‌هایی پرداختیم که می‌توانید از آن‌ها برای نگهداری از قاب عکس کمک بگیرد. می‌توانید برای خرید قاب عکس روی ما حساب کنید و چه بهتر که بتوانید قاب عکس موردنظر خود را به صورت اینترنتی خریداری کنید تا در زمان خود صرفه‌جویی کرده باشید. یک مرحله مهم هنگام سفارش یک قاب این است که اندازه عکس خود را در اختیار ما قرار دهید. فریم‌های ساخته شده در اندازه‌های دقیق برای شما در نظر گرفته می‌شوند.

ودر نهایت که شما می‌توانید خرید اینترنتی قاب عکس را با ما تجربه کنید. برای اینکه کار‌ها سریع، مقرون به صرفه و راحت باشد، ما قاب‌هایی را در ۵۰ اندازه استاندارد می‌سازیم که همیشه در فروشگاه ما موجود است. هزاران قاب در مجموعه‌ای از رنگ‌ها و سبک‌ها آماده عرضه هستند. تنها چیزی که برای شروع نیاز داریم اثر هنری، عکس یا پوستر شماست. حتماً آن را همراه خود بیاورید تا بتوانیم آن را اندازه‌گیری کنیم و بهترین قاب را متناسب با بودجه شما برای شما پیدا کنیم.

منبع: nooreghaem.com

 

دکوراسیون
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی