مهدوی‌کیا: گلی که به آمریکا زدم یکی از بهترین لحظات زندگی‌ام بود

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۴ سال از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل آمریکا در جام‌جهانی ۱۹۹۸، این تیم‌ها باردیگر باید در جام جهانی قطر به مصاف هم بروند. خبرگزاری رویترز به مناسبت فرارسیدن سالروز این دیدار تاریخی با «مهدی مهدوی‌کیا» زننده دومین گل مسابقه گفت‌وگو کرده است.

مهدوی‌کیا درباره این مسابقه گفت: بازی ایران و آمریکا مسابقه قرن بود. گلی که در آن بازی زدم یکی از بزرگ‌ترین، به‌یادماندنی‌ترین و قابل‌توجه‌ترین لحظات دوران زندگی‌ام بود. هرگز آن لحظه را فراموش نمی‌کنم. نخستین برد ایران در جام جهانی رقم خورد و همه این‌ها دست‌به‌دست هم داد تا آن دیدار و آن بازی به اتفاقی بزرگ در دوران ورزشی من تبدیل شود.

در آن مسابقه هواداران ایرانی زیادی در ورزشگاه حاضر شدند. تدابیر امنیتی شدیدی هم در زمین بازی حاکم بود. پیش از آغاز بازی، بازیکنان ایران دسته گل به آمریکایی‌ها هدیه دادند و تیم‌ها عکس مشترک گرفتند. ضربه سر «حمید استیلی» ایران را پیش انداخت و مهدوی‌کیا گل دوم را زد تا در فاصله ۶ دقیقه مانده به پایان بازی، فاصله دوبرابر شود.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: از هر زاویه‌ای که نگاه کنید، آن برد خیلی مهم بود. از منظر ورزشی این یک لحظه تاریخی بود زیرا اولین برد تاریخ فوتبال ایران را در جام جهانی به دست آوردیم. برای کشور این بازی به یک جشن بزرگی تبدیل شد، بنابراین تاریخی بود. حتی از نظر سیاسی نیز به یک‌لحظه مهم تبدیل شد. روز خاصی بود.

ایران از آن زمان تاکنون تنها یک بازی دیگر را در جام جهانی برده است که مقابل مراکش در سال ۲۰۱۸ بود و مهدوی‌کیا منتظر آزمون بزرگ دیگری برای تیم ملی در دیدار با آمریکا در جام جهانی قطر است.

وی گفت: درحال حاضر آمریکا بازیکنان جوانی دارد که در اروپا بازی می‌کنند. این تیم بسیار قوی‌تر از سال ۱۹۹۸ است. ممکن است این دیدار هنوز هم تحت‌تأثیر محیط سیاسی باشد اما مطمئنم که بازیکنان حرفه‌ای هستند و می‌توانند بدون توجه به آنچه در سیاست می‌گذرد روی ورزش و مسابقه تمرکز کنند. امیدوارم بازی خوبی باشد و ایران دوباره برنده شود.

تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ با انگلیس، آمریکا و ولز همگروه است. دیدار ایران و آمریکا هشتم آذرماه برگزار می‌شود.

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی