در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان در نهایت چه کسی تصمیم‌گیری می‌کند؟

در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان در نهایت چه کسی تصمیم‌گیری می‌کند؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان و اینکه در نهایت چه کسی تصمیم‌گیری می‌کند آن چیزی که ما اطلاع داریم و قوانین می‌گویند هیئت دولت باید تصویب کند که این کار انجام شده و هیئت تطبیق مصوبات مجلس باید باید نظر مشورتی به ریاست محترم مجلس بدهد. میان مجلس و دولت جلساتی برگزار می‌شود و در نهایت بر اساس مستندات تصمیم گیری خواهد شد. تصمیم نهایی بستگی به قانون دارد

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در رابطه با اینکه چه خبر جدیدی دارید؟ اظهار داشت: خبر جدید اینکه یارانه‌های مردمی مرتب واریز می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای کسانی که موفق به دریافت یارانه نشده‌اند علی الحسابی واریز خواهد شد یا خیر؟ گفت: باید به اعتراضات آنها رسیدگی شود و وزارت کار باید براساس اطلاعاتی که دارد این موارد را تبیین و اصلاحاتی انجام دهد تا یارانه این افراد پرداخت و مابه‌التفاوت آن نیز واریز شود. اگر هم اطلاعات افراد صحت نداشته باشد، یارانه به آنها تعلق نمی‌گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با اینکه آیا سازمان برنامه و بودجه به درگاه الکترونیکی متصل شده است، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها متصل شده و متصل می‌شوند ما خودمان هم در حال تکمیل سامانه‌های خود هستیم و کار سنگینی برای ارتقای سامانه‌ها در حال انجام است که در آینده می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

میرکاظمی در رابطه با حقوق بازنشستگان و اینکه در نهایت چه کسی تصمیم‌گیری می‌کند؟ گفت: آن چیزی که ما اطلاع داریم و قوانین می‌گویند هیئت دولت باید تصویب کند که این کار انجام شده و هیئت تطبیق مصوبات مجلس باید باید نظر مشورتی به ریاست محترم مجلس بدهد. میان مجلس و دولت جلساتی برگزار می‌شود و در نهایت بر اساس مستندات تصمیم گیری خواهد شد. تصمیم نهایی بستگی به قانون دارد.

وی در رابطه با اینکه برنامه هفتم توسعه در چه مرحله‌ای است؟ افزود: سیاست‌های ابلاغی برنامه هفتم هنوز ابلاغ نشده اما جلسات مشترکی میان مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام و سازمان برنامه و بودجه برگزار شده و این جلسات ادامه دارد ما هم کار موازی را از سال گذشته در مؤسسات علمی و تحقیقاتی شروع کردیم که وقتی سیاست‌ها ابلاغ شد فرصت کافی داشته باشیم و بتوانیم به کارمان سرعت دهیم.

میرکاظمی گفت: می‌دانید که برنامه باید برسد و در دولت و بعد مجلس تصویب شود و وقتی می‌خواهیم بودجه ۱۴۰۲ را بنویسیم باید مبتنی بر این برنامه باشد و علی‌القاعده باید حداکثر تا شهریور در مجلس تصویب شود که این زمان خیلی کوتاه است که بعید می‌دانم این اتفاق بیفتد اگر این قانون نرسد، قانون فعلی برای یکسال دیگر تمدید خواهد شد. این سیاست‌ها چون ابلاغ نشده نمی‌توانم خیلی در مورد جزئیات برنامه هفتم اظهارنظر کنم بعد از ابلاغ سیاست‌ها بهتر می‌توانم در این مورد صحبت کنم.

انتهای پیام/

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی