خرید از بهترین مال‌ها با تور استانبول، تور ارمنستان و تور آنتالیا

از مهم‌ترین و بهترین کارهایی که همه توریست‌ها انجام می‌دهند خرید کردن است. خرید سوغاتی برای عزیزان و ی یادگاری‌های نمادین برای بردن به خانه همیشه در فهرست برنامه سفرهای چه داخلی و چه خارجی قرار دارد. در اینجا بهترین مراکز خرید سه مقصد پرطرفدار را بررسی می‌کنیم.

خرید از بزرگترین حراج‌های دنیا در تور استانبول

تور استانبول با جاذبه‌های فراوانی همراه است که گفتن از همه آن‌ها قطعا در این مقاله نمی‌گجد اما در بین تمام زرق و برق استانبول چند فعالیت و جاذبه همیشگی و ثابت مثل دیدن ایاصوفیه، بازدید از مسجد آبی و سرگردانی در هزارتوی بازار بزرگ استانبول در فهرست برنامه‌های تورها قرار دارد. مخصوصا وقتی پای خرید در میان باشد استانبول با طیفی از فراکز خرید عالی، خیابان‌های تجاری و بازارهای سنتی به استقبال شما می‌آید.

هیچ کسی نیست که به استانبول برود و در همان ابتدا سر از بازار بزرگ یا همان گرند بازار استانبول در نیاورد. این هزار توی عظیم بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده دنیا با قدمتی تاریخی است که صدها غرفه و فروشگاه، مسجد، کافه و رستوران، درمانگاه و حتی مدرسه‌ای را در خود جای داده است. بازار بزرگ دقیقا مثل گاری‌های جهان بین جوی متفاوت از هر چه تجربه کردید را به شما ارائه می‌دهد. شما اقلام زیادی مثل لوازم چرمی، ادویه‌جات، ظروف سنتی و میناکاری، فرش و قالی تا عتیقه جات زیادی را پیدا کنید. چانه زنی کنید و مراقب باشبد تا سرتان کلاه نرود، و دست پر به منزل برگردید.

در کنار بازارهای سنتی و جذابی که حس و حال زندگی معمولی مردم را انعکاس می‌دهند مراکز خرید با مفهومی جدید طیفی از امکانات را در دسترس قرار می‌دهند به این هدف که نیازهای بیشتری را یکجا برطرف کنند. فروشگاه‌های لوکس، ویژگی‌های تفریحی و فودکورت معمولا از نشانه‌های اصلی مراکز خرید جدیدی هستند که استانبول به وفور ارائه داده است. مرکز خرید آکمرکز یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید استانبول است که در سال‌های 1995 و 96 بهترین مرکز خرید دنیا بوده. این مجتمع تجاری در بشیکتاش، منطقه توریستی شهر واقع شده و تنوع مغازه‌ها و محصولات را ارائه می‌دهد.

اما یکی از مراکز خرید جدید با سازه‌ای از فولاد و شیشه و نمایی کاملا مدرن مرکز خرید وادی استانبول است که در ساریر قرار گرفته و طیف بی‌نظیری از امکانات را ارائه داده به طوری که ممکن است به قصد بازدید و خرید واردش شوید و با امکانات سرگرم کننده‌اش به کل خرید را فراموش کنید! در دو طبقه اول بهترین و شناخته شده‌ترین برندهای لباس و اکسسوری را پیدا می‌کنید و طبقه سوم با فودکورتی وسیع پر شده است. اما با وجود ۱۶ سالن سینمایی مجهز، سالن بولینگ، پیست اسکی روی یخ و ژوراسیک پارک آیا باز هم می‌توان به خرید فکر کرد؟

مرکز خرید ایستینیه پارک به عنوان یکی از لوکس‌ترین و گران‌ترین مراکز خرید شهر، بیش از ۳۰۰ مغازه با برندهای آرمانی، دیور، شنل و زارا و بسیاری نام‌های دیگر میزبان مشکل پسندترین افراد است. همچنین اگر تصمیم گرفتید به جای رفتن به بازار و مرکز خرید پاساژگردی کنید، مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی از لوکس‌ترین پاساژهای شهر با برندهای معروف ترکی جایگزین فوق‌العاده‌ و چشمگیری است.

خرید ارزان از برندهای مشهور در تور ارمنستان

تور ارمنستان سفر به کشوری قفقازی با سابقه تاریخی کهنی است که طی یکی دو دهه اخیر پیشرفت‌ها و تحولات زیادی را تجربه کرده که بر چهره شهرهای اصلی آن مثل ایروان به خوبی دیده می‌شود. ظهور مراکز خرید لوکس و جدید، جاذبه‌های نوساز و مدرن و هتل‌های 5 ستاره همگی گواه این ادعا هستند.

تور ارمنستان

در ایروان باید بدانید که به کجا بروید مثلا بازار ورنیساج جایی برای خریدهای ارزان و پیدا کردن سوغاتی‌های دوست داشتنی است که کم‌تر توریستی رفتن و گشتن در آن را از دست می‌دهد. از بازار آخرهفتگی پر است از مجسمه‌های کوچک و وسایل دکوراسیون، اجناس عتیقه، پوشاک، انواع فرش، صنایع دستی و خیلی چیزهای دیگر. اما به عنوان بوتیک گردی و دیدن ویترین‌های مدرن باید به مرکز خرید ایروان مال بزنید که با 120 فروشگاه و بوتیک مختلف هم مردم محلی و هم گردشگران را به خود جذب می‌کند. از جمله برندهای این مرکز خرید می‌توان به زارا، نیویورکر ، پول اند بیر و نام‌های دیگری اشاره کرد. به علاوه شهربازی، سالن‌های تئاتر و کنسرت، کافه و رستوران‌ها از امکانات رفاهی این مجموعه تجاری هستند.

با وجود چند مرکز خرید لوکس و مدرنی که در این سال‌های به چهره ایروان اضافه شده‌اند اما تشیر استریت شاپینگ گالری به عنوان مرکز خریدی که درست زیر خیابان اصلی و پرتردد شهر قرار گرفته تجربه‌ای جدید ارائه می‌دهد. این مرکز خرید با 6 ورودی مختلف از گوشه و کنار خیابان مجموعه‌ای از بوتیک‌ها و فروشگاه‌ها، رستوران و کافه‌ها را در خود جای داده و شما را حسابی سرگرم می‌کند. شاید فکرش را هم نکنید که قرار است زیر یکی از خیابان‌های شهر گران‌ترین فروشگاه‌ها را با اجناس لوکس و برند پیدا کنید! اگر در گروهی بزرگ با خانواده هستید که هر کسی یک سازی می‌زند برای شما جایی بهتر از مرکز خرید دالما گاردن نیست که به عنوان مرکز تجاری چندمنظوره خرید و سرگرمی را برای همه سنین در یک قالب ارائه می‌دهد. در اینجا شما به امکاناتی مثل بوتیک‌های برند بین‌المللی، سینماهای مدرن و باکیفیت، زمین بازی کودکان، فود کورت و کافه‌ها، سالن بولینگ و غیره دسترسی خواهید داشت پس در حالی که بچه‌ها می‌توانند سرگرم شوند شما هم به خریدتان برسید.

از مراکز خرید برجسته دیگر می‌توانیم به روسیا مال و مرکز خرید اسکادا اشاره کرد که تجارب مشابهی ارائه می‌دهند اما یکی از بهترین خریدها را می‌توانید در خیابان شمالی تجربه کنید که یک جورایی می‌توانیم آن را خیابان استقلال استانبول مقایسه کنیم. در طول این خیابان کافه‌ها و رستوران‌های مختلف، بوتیک‌ها و فروشگاه‌های لوکس و صرافی‌ها در کنار هم صف کشیده‌اند، قدم زدن در این خیابان هم فال است و هم تماشا. می‌توانید از ویترین‌های زیبا دیدن کنید، در کافه‌های کنار خیابانی قهوه بنوشید و خریدهای لوکسی داشته باشید.

بهترین خرید تابستانی در حراج‌های فصلی با تور آنتالیا

تور آنتالیا شدیدا به سواحل ماسه طلایی و تفریحات آبی‌اش می‌نازد اما تمام جذابیت آنتالیا را نمی‌توانیم به سواحل آن ربط دهیم. جاذبه‌های تاریخی، مسیرهای جنگلی و صد البته بازارها و مراکز خریدی که بهترین فرصت‌های خرید را برای شما فراهم می‌آورد.

تور آنتالیابرای افرادی که به دنبال برندهای معتبر و اجناس باکیفیت جهانی هستند هیچ جایی بهتر از ترا سیتی وجود ندارد. این مرکز خرید که در منطقه لوکس فنر قرار گرفته برندهای معروفی مثل لاگوست، تامی، هوگو باس و برندهای شناخته دیگری را ارائه می‌دهد. همچنین مرکز خرید ام میگروس در ساختمانی 3 طبقه محبوب‌ترین مرکز خرید کل آنتالیا است که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد هر چیزی که بخوهید را در همان سه طبقه ارائه داده است. از برندهای داخلی و بین‌المللی، اکسسوری، کالاهای سوپرمارکتی، محصولات مدرن و دیجیتالی، لوازم منزل و عطر همه چیزی را می‌توانید اینجا پیدا کنید و بخرید. این مرکز خرید در کنار برندهای درجه یک سینمای چند بعدی و هایپرمارکت و همچنین چند کافه و رستوران هم دارد.

توربان مارینا هم یکی دیگر از مراکز خرید جذاب و مدرنی است که محله کالیچی واقع شده و مجموعه‌ای از برندهای داخلی و خارجی با چند کافه و رستوران را در خود جای داده است. خوبی این مرکز خرید این است که در محله قدیمی واقع شده که می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و هم گشت و گذاری فرهنگی داشته باشید و هم پاساژگردی کنید.

آنتالیا هرچقدر هم که توریستی باشد اما قرار نیست با گردش و خرید در آن جیب‌تان را خالی کنید جاهای ارزان‌تری مثل اوت لت دیپو هم هستند که اجناس خب و باکیفیتی را به قیمت مناسب عرضه می‌کند. این مرکز خرید در کنار آنتالیا مال باهم بزرگ‌ترین مرکز خرید مدیترانه را تشکیل داده‌اند یعنی نمی‌شود شما به این دو سری بزنید و چیزی چشمتان را نگیرد!

ولی اگر به کل می‌خواهید از فضای مراکز خرید جدید فاصله بگیرید باید مسیرتان را به سمت بازار سرپوشیده ایکی کاپیلی‌هان بکشانید که قدمت آن به قرن 14 ام برمی‌گردد. از این بازار فقط ویرانه‌ای متروک باقی مانده بود که به همت دولت بازسازی شد و مجددا رونق گرفت. این بازار بیشتر برای افرادی که به اجناس برنجی و نقره قدیمی علاقه دارند جذاب است. این بازار عتیقه فروشی یکی از جاذبه‌هایی است که اگر قصد خرید هم ندارید بهتر است از آن دیدن کنید چرا که چیزهای قدیمی جالبی را کشف خواهید کرد. اما توجه داشته باشید که با فردی وارد به خرید بروید تا سرتان کلاه نرود. به علاوه یکی از بازارهای محبوب بین ایرانی‌ها بازار محلی جمهوریت است که کیفیت خوب اجناس را با قیمت بسیار مناسبی عرضه می‌کنند. این بازار که در محله مرادپاشا واقع شده در تمام طول روز پرتردد و شلوغ است. تابستان که فصل پرمسافر این شهر است و برنامه‌های تور آنتالیا پشت‌سرهم وارد می‌شوند، مال‌های شهر فستیوال بزرگترین حراج‌های فصلی را برگزار می‌کنند.

گردشگری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی