ایمپلنت دندان چیست و قیمت آن

ایمپلنت دندان از جمله روش‌های جایگزینی دندان از دست رفته است که در حال حاضر بسیاری از افراد از آن به‌عنوان روشی مناسب برای بهبود ظاهرشان استفاده می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید، از دست دادن دندان‌ها، فوق‌العاده آزاردهنده است و اگر تجربه‌ی این اتفاق تلخ را داشته‌اید، حتماً وخامت اوضاع را درک خواهید کرد.

یکی از دلایلی که سبب می‌شود تا افراد نتوانند از این روش برای برطرف کردن مشکل‌شان استفاده کنند، هزینه ایمپلنت دندان است که در حال حاضر در کلینیک‌های مختلف با عدد و رقم‌های متفاوت برای متقاضیان در نظر گرفته می‌شود.

این در حالی است که اگر از مراکز معتبر برای این منظور استفاده کنید، به‌راحتی و با کم‌ترین هزینه می‌توانید به ایمپلنت دندان‌هایتان اقدام نمایید. حال اجازه دهید ما در این مقاله به بررسی این روش جایگزینی دندان و موارد موثر بر تعیین هزینه ایمپلنت دندان بپردازیم.

ایمپلنت دندان چیست؟

در حال حاضر این روش جایگزینی دندان از دست رفته به‌دلیل مزیت‌هایی که دارد، از پرکاربردترین روش‌های درمانی دندان پوسیده، کنده شده، شکسته شده و غیره است. در واقع در این روش از یک قطعه فلزی استفاده می‌شود که درون استخوان فک قرار داده خواهد شد و سپس با به‌کارگیری انواع روکش یا حتی تاج دندان، به ظاهرآن نیز رسیدگی می‌شود.

گفتنی است که هرچه جنس ایمپلنت قرار داده شده بهتر باشد، هزینه ایمپلنت دندان نیز افزایش می‌یابد؛ اما موضوع با اهمیت این است که ایمپلنت در نظر گرفته شده باید کاملاً با سلول‌های استخوانی و همچنین دهانی، سازگاری داشته باشد تا منجر به مختل شدن عملکرد فک و دهان نشود.

انواع ایمپلنت دندان

در حال حاضر ایمپلنت دندان انواع مختلفی دارد که بر اساس محل کاشت به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند که عبارتند از:

  • داخل استخوانی: این نوع ایمپلنت پیچی شکل است و همان‌طور که مشخص است، داخل استخوان جای داده می‌شود. از این ایمپلنت برای اکثر افراد استفاده خواهد شد و کاملاً رایج است.
  • روی استخوانی: این نوع ایمپلنت زیر لثه و روی استخوان قرار داده می‌شود و فقط در زمانی از آن استفاده خواهد شد که استخوان فک آماده‌ی پذیرش ایمپلنت نباشد.
  • زیگوماتیک: به‌کارگیری از این نوع ایمپلنت به دلیل پیچیدگی‌ و زیاد بودن هزینه ایمپلنت دندان به ندرت استفاده می‌شود و برای به‌کارگیری از آن نیز از استخوان گونه‌ی بیمار استفاده خواهد شد.

اما انواع دیگری از ایمپلنت دندان وجود دارد که در موارد زیر دسته‌بندی می‌شوند:

  •  ایمپلنت سنتی: استفاده از این روش ایمپلنت، دوره‌ی درمانی طولانی دارد که حتی ممکن است تا یک سال هم زمان‌بر باشد؛ معمولاً از این روش ایمپلنت کم‌تر استفاده می‌شود.
  •  ایمپلنت فوری: پر واضح است که این روش درمان دندان از دست رفته، در یک روز کامل می‌شود و دوره‌ی نقاهت نیز بسیار کوتاه خواهد بود؛ البته ناگفته نماند که ایمپلنت فوری معمولاً برای دندان‌های جلو کاربردی هستند.
  •  ایمپلنت دیجیتال: در این روش، از وضعیت دندان‌ها، اسکن سه بعدی تهیه خواهد شد و سپس مطابق با آن، قالبی در نظر گرفته می‌شود تا پایه‌های ایمپلنت به‌‎طور مستقیم روی فک قرار داده شود.

بیشتر بخوانید: انواع ایمپلنت دندان و معرفی 6 برند از بهترین ایمپلنت دندان های ایران

اجزای ایمپلنت دندان

بررسی هزینه ایمپلنت دندان

افرادی ملزم به استفاده از روش‌های جایگزینی دندان هستند، که حتی ممکن است روش ایمپلنت را انتخاب کنند و با این سوال روبه‌رو خواهند شد که هزینه‌های مربوط به استفاده از این خدمات به چه صورت است؟

به همین منظور ما در این بخش قصد داریم به موارد تعیین‌کننده در هزینه‌ی انجام ایمپلنت دندان بپردازیم. در واقع به‌طورکلی برای مشخص شدن هزینه‌های ایمپلنت دندان موارد زیر تأثیر مستقیم دارند:

  1.  بررسی شرایط بیمار که شامل استخوان فک و غیره است.
  2.  بررسی شرایط دندان‌پزشکی که شامل تجهیزات مورد استفاده و غیره است.
  3.  بررسی شرایط پزشک معالج که شامل تخصص، تجربه و غیره است.
  4. بررسی و انتخاب نوع و جنس ایمپلنت که فوق‌العاده دارای اهمیت است.

حال در ادامه به بررسی هزینه ایمپلنت دندان در سال 1401 خواهیم پرداخت که عواملی مانند برند ایمپلنت، کشور سازنده، ضمانت ایمپلنت و مواردی از این دست مؤثر خواهد بود. در واقع موارد زیر از اقتصادی‌ترین‌ ایمپلنت‌ها هستند:

  • ایمپلنت Snuc با قیمت حدود 3 تومن (بدون ضمانت).
  • ایمپلنت Sewon medix با قیمت حدود 7 تومن (2 سال ضمانت).
  • ایمپلنت بایوتک با قیمت حدود 5 تومن (5 سال ضمانت).
  • ایمپلنت Biotemبا قیمت حدود 6 تومن (5 سال ضامنت).
  • ایمپلنت مگاژن با قیمت حدود 9 تومن (10 سا ضمانت).
  • ایمپلنت Ihde با قیمت حدود 3 الی6 تومن (5 سال ضمانت).
  • ایمپلنت اشترومن Sic با قیمت حدود 5 الی 6 تومن (5 سال ضمانت).
  • ایمپلنت اشترومن زیمر با قیمت حدود 12 تومن (مادام العمر).
  • ایمپلنت اشترومن ایرانی 3A با قیمت حدود 3 تومن (بدون ضمانت).

البته ایمپلنت‌ با برندهای مختلف دیگری نیز وجود دارد که برای آگاهی از همه‌ی آن‌ها باید از مراکز معتبر در این زمینه استفاده کنید که برای این منظور در انتهای مقاله به یک کلینیک مناسب اشاره خواهیم کرد.

چه کسانی می‌توانند از ایمپلنت استفاده کنند؟

ممکن است برایتان سوال پیش آمده باشد که چه افرادی می‌توانند از خدمات ایمپلنت بهره ببرند؟ در پاسخ باید عرض کنیم همه‌ی کسانی که رشد کامل فک استخوانی را پشت‌سر گذاشته‌اند از این خدمات بهره‌مند هستند. البته ممکن است در پسران و دختران متفاوت باشد که به‌راحتی و بدون کوچک‌ترین دغدغه می‌توانند از خدمات ایمپلنت بهره ببرند.

ضمناً افراد زیر برای استفاده از چنین خدماتی، حتماً بررسی‌های بیشتر را انجام دهند و سپس برای ایمپلنت دندان اقدام کنند:

  1.  افرادی که مصرف دخانیات، گزینه‌ی مناسبی برای ایمپلنت نیستند. در واقع نه تنها تأثیر آن‌چنانی نخواهد داشت، بلکه هزینه ایمپلنت دندان را نیز باید پرداخت کنند که بی‌فایده خواهد بود.
  2.   افرادی که تراکم استخوان فک‌شان پایین است. برای این منظور کافی است که با پزشک متخصص مشورت کنید تا در نهایت بتوانید تصمیم درست بگیرید.
  3.  خانم‌های باردار بهتر است که دریافت چنین خدماتی را پس از وضع حمل موکول کنند. البته اگر پزشک معالج‌تان مشکلی با این قضیه نداشته باشد، در نظر گرفتن آن بلامانع است.
  4.  افرادی که با بیماری‌های قلبی، دیابت، فشارخون و مواردی از این دست روبه‌رو هستند نیز بهتر است قبل از هرگونه اقدام به متخصص دندانپزشک مشورت کنند.

دکتر صادق آقاجری متخصص ایمپلنت

مزایای ایمپلنت دندان

اگرچه ممکن است هزینه ایمپلنت افراد را اذیت کند؛ اما با توجه به مزیت‌هایی که دارد کاملاً ارزشمند است. در واقع اگر بخواهیم مزایای ایمپلنت دندان را عنوان کنیم، باید به موارد زیر بپردازیم:

  • بهبود و طبیعی شدن ظاهر چهره.
  • دوام بیشتر نسبت به سایر روش‌های جایگزینی دندان از دست رفته.
  • محافظت بهتر از استخوان فک.
  • تکلم طبیعی‌تر به نسبت سایر روش‌های درمانی.
  • عدم پوسیدگی ایمپلنت.
  • مناسب بودن هزینه ایمپلنت دندان.
  • بی‌دردسر بودن روش جای‌گذاری ایمپلنت.

خدمات ایمپلنت دندان با کلینیک دندان‌پزشکی آیریک

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله، چنانچه نیاز به یک متخصص ایمپلنت دندان دارید، کافی است که از مراکز معتبر استفاده نمایید که پیشنهاد ما در این زمینه به‌کارگیری از کلینیک دندان‌پزشکی آیریک است.

پیشنهاد میکنیم برای آشنایی بیشتر با دکتر صادق آقاجری متخصص ایمپلنت دندان و مدیریت مجموعه دندانپزشکی آیریک در تهران به مطلب زیر مراجعه کنید و اطلاعات کافی را بدست آورید. همچنین میتوانید با تکمیل فرم موجود در سایت دندانپزشکی آیریک https://iricclinic.com  از ویزیت و معاینه رایگان توسط دکتر آقاجری بهره مند شوید.

اطلاعات بیشتر در خصوص بهترین متخصص ایمپلنت دندان دکتر صادق آقاجری

در واقع این تیم تخصصی با دارا بودن یک گروه کاملاً با دانش و با تجربه، خدمات ارزنده‌ای را به متقاضیان ارائه می‌دهد که از مزیت‌های آن کیفیت خدمات ارائه شده و مناسب بودن هزینه ایمپلنت دندان است که رضایت اکثریت بیماران را جلب کرده است.

حال برای اینکه بتوانید از کلیه خدمات این کلینیک استفاده کنید، کافی است که با استفاده از راه‌های ارتباطی قرار داده شده با مدیران و مشاوران این مجموعه در تماس باشید.

سلامت
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی